Alla inlägg den 28 september 2011

Av Jenny-Blue - 28 september 2011 23:22


Facebook   Spotify =  Sant


Sugen på att skaffa Spotify? Då måste du ha ett Facebook-konto

först. Det bekräftades av en Spotifyanställd på deras supportforum,

enligt tidningen Computer Sweden. Har man redan ett Spotify-konto

så måste man däremot inte skaffa sig ett på Facebook. CITY

Av Jenny-Blue - 28 september 2011 22:21


Lite bättre idag, med det måste erkännas att det har varit aningen segt.

Förmiddagen kändes som en hel evighet, eftermiddagen gick snigelmycket fortare och kvällen har liksom bara varit..


Inget speciellt alls idag alltså..


Gårdagen däremot, var väldigt mycket mer händelsefull.. men ack så fylld av fel! Det började med att jag försov mig.. Men så tänkte jag att jag skulle utnyttja det genom att väcka ungarna och fira Tomas, som fyllde år.. men innan jag hann komma ut från toa, stod Tomas vaken i dörren och sa god morgon.. Detta gjorde att jag tappade hela tanken och missade att ens säga grattis, innan han försvann ut på balkonen för att röka sin morgoncigg.. ?! INTE BRA..


När det redan var försent, kom jag på det och fick gå ut efter honom..

- Ingen snygg räddning, men jag fick i alla fall klämt ur mig ett grattis.


Kvällen innan, hade jag en plan om att jag skulle skriva G R A T T I S på stora papper och hänga upp dem i vardagsrummet, så att det var det första Tomas såg när han kom upp.. men när jag väl hade fått ungarna i säng och plockat fram alla grejerna som behövdes, kom Tomas hem från träningen.. och eftersom han satte sig i soffan mitt emot mig för att först kolla sporten på tv och för att sedan inte komma därifrån, fick jag aldrig chansen till att fixa de dumma lapparna.. *suck*


Väl på jobb, igår.. blev tjejerna lite besvikna på att jag inte förvarnat dem om att det var Tomas födelsedag.. No good..


Jag fick lite tid över och kunde göra ett lite mindre plakat, med "Grattis Tomas!" som alla i fabriken fick skriva under.. eller ja.. missade ju två stycken.. ?! *Suck* igen..


Tjejerna lyckade fixa en tårta, som vi slog in och lade på Tomas skrivbord..

- Den öppnades aldrig.. eftersom Tomas inte hade en sekund över.. ?!

Han sa att han skulle öppna den när han kom hem..


Dagen på jobb tog slut och jag skulle fixa kakor o dricka till kvällen, då våra närmast sörjande skulle komma och gratulera..

Kom till Arlöv.. och upptäckte i affären, där jag hittat de saknade delarna i Tomas present från mig och ungarna.. i kassan.. att jag hade glömt min plånbok på jobb..

- Oh NO!!!

Tillbaka igen till jobb, hämta plånboken.. inom livsmedelsbutiken, köpa fika och fastnade i världens längsta och långsammaste kö..

Kom ut ur affären, körde tillbaka till butiken i Arlöv, stod i kö, betalade mina grejer och kom ut till bilen.. Där fick jag för mig att jag skulle passa på att fixa mig en god Latte Vanilj, för det kunde jag väl vara värd..?!


Mmmh.. kanske det.. Det tog 20 minuter i kö..!!!

Sen var jag tvungen att köpa tejp, för den var ju slut där hemma..

- Gissa tre gånger.. KÖ..!!


När jag väl kom hem.. var Tomas måttligt irriterad, då han varit tvungen att städa allting själv..

- Grrrrrrrrr! Aaaaaaaah! Det var då jag blev förbannad..

Sen visade sig att tårtan som Tomas skulle öppna där hemma, som jag hade räknat in i kvällens fika, låg kvar på jobb, för den hade Tomas inte tagit med sig hem.. Helt plötsligt visade det sig att jag hade köat mig gråhårig, för förlite fika!!

- Många svordommar där, kan jag säga.. från mig alltså..

Tomas svor nog i bilen, för det var han som fick köra tillbaka till jobb för att hämta den..


Ja.. sen kom gästerna och det blev väl en trevlig kväll, trots allt..


Jag hade planerat, någonstans mellan Malmö och Arlöv, eller om det var Arlöv - Malmö..?! det kommer jag inte ihåg, men jag hade i alla fall tänkt ut att eftersom jag och ungarna inte hunnit fira Tomas på morgonen och förmodligen inte skulle hinna innan gästerna kom.. så skulle vi göra det när gästerna hade åkt hem.. Men se du, det sket sig det också, eftersom båda barnen hade gått och lagt sig innan de sista gästerna lämnade..


Mmmh.. ja.. Vad säger man..?!

- Flopp är kanske ett, i mildaste laget, uttryck för min dag, men det beskriver ändå den ganska så exakt..


Tur att Tomas bara fyller år EN gång om året, kan jag bara sådär, lite spontat, känna..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards