Alla inlägg under september 2011

Av Jenny-Blue - 18 september 2011 16:14


Läste Sydsvenskan igår och hittade en artikel som

handlade om ungdomar som beklagat sig över att

de inte har något att göra i stadsdelen Husie.

Och på grund av en startad grupp på Facebook, med

110 stycken medlemmar, ville Husie SDF bevisa motsatsen..


Klicka på Logan här nedan för att läsa artikeln:


Frågan är nu..

  1. Varför har jag som bor i Husie inte hört något om detta?
  2. Jättebra med en aktivitetsdag, men de andra 364 dagarna då?
  3. Måste jag starta en grupp på Facebook nu?

Av Jenny-Blue - 17 september 2011 09:42


Jag har sovit på soffan.. (Slocknade där igårkväll som en klubbad säl)

.. men sitter nu vid köksbordet och bloggar..


Charlie blev precis färdig med sin yoghurt nummer två.. och lämnar nu bordet.. Jonathan sitter vid datorn och småsjunger.. på sin egen engelska och Tomas håller på att göra sig iordning inne på toaletten..


Mina stora pojkar ska till Oxie och spela/träna fotboll - Träningsmatch.

Jag och Charlie åker nog hem till mamma och kanske bjuder på bullar..


Vi får väl se vad som händer idag..?!



Av Jenny-Blue - 17 september 2011 01:45


Jag är kvinna och jag ÄLSKAR det!!

Av Jenny-Blue - 16 september 2011 16:11


Redan i början på veckan, bestämde jag och mina två arbetskamrater att vi, med hjälp av städerskans insats, ska ordna mysfika på jobb varje fredag. Först var det bara tänkt till oss tjejer.. men eftersom vi är så omtänksamma bjöd vi in pojkarna också..


Och idag var det premiär för vår första mysfika.. som vår snälla städerska handlat in och dukat upp, när det äntligen var dags för kaffepaus!


Två av pojkarna, som inte betalt innan.. blev jättesugna när de fick syn på den goda Toscatårtan.. och ville betala i efterhand.. En av dem betalade till och med för nästa vecka, för att vara säker på att inte missa nästa veckas mysfika..


- Det blev en trevlig och väldigt god fredags-kaffe-paus idag så det kommer garanterat att hända igen nästa vecka!!


                                                          


- Det må hända att detta inte är mitt drömyrke.. och att

jag inte tänker spendera resten av mitt liv i fabriken..

.. men JAG ÄLSKAR VÅR SAMMANHÅLLNING !!!

Och när vi sitter samlade och pratar och skrattar.. mår jag som

fisken i vattnet! Och jag skulle inte byta bort det mot något annat..

.. inte än i alla fall..


Av Jenny-Blue - 16 september 2011 07:15


Så var det äntligen fredag igen!!

Jag hoppas att ni får en trevlig dag i skola eller på jobb..

.. eller var ni nu kommer att spendera er dag?!

Och detta önskar jag er HELA DAGEN!!


Hittade denna söta, lilla tänkvärda text igår

och kände att jag ville dela med mig..

- Visst är det så sött att man kan få hål i tänderna?!



laugh Pictures, Images and Photos


Klicka på "bilden" och du kommer att kunna sitta

i timmar och bara titta och titta och titta..

(Tror jag.. om jag inte gjort väldigt mycket fel..?! Hoppas inte!)


- Have Fun!


Och så klart:

Av Jenny-Blue - 15 september 2011 23:24


Jag är en sådan människa som behöver ha det rent och snyggt runt omkring mig..

Tycker inte om oreda.. men älskar MIN organiserade röra.


Jag hatar rutiner.. älskar spontanitet, men har svårt för förändringar..

(Det har dock blivit bättre med åren..)


Ja, detta skulle kunna bli en lång utläggning.. men blir istället ett kort inlägg..


Det jag skulle komma till.. innan mina tankar började flyga runder.. var att även om jag tycker att min blogg såg bra ut tidigare.. så var jag tvungen att med egen vilja ändra lite..


Dagens "städande, fixande och trixande" har ägt rum i sidomenyn..

.. och jag är ganska så säker på att jag tror att jag är klar nu..

.. eller så tror jag att jag är ganska säker på att jag är klar..


Jepp.. det är jag inte.. men det får vara klart tills jag fortsätter..

För nu ska jag gå och lägga mig..


God Natt!

- Tjingeling..


Av Jenny-Blue - 15 september 2011 12:15

Oj oj oj.. 

Jag tänker inte be om ursäkt.. för att jag inte bloggat på några dagar..

Det är smällar man får ta om man är en "Jenny-Blue-läsare".


Anledningen till min frånvaro har dels varit alla måsten, kombinerat

med trötthet..

Men också det som tycks vara på allas läppar just nu:


-Wordfeud! 

Ordspelet som ALLA spelar just nu. I alla fall de flesta på jobb.

Har till och med hört om det på radio och senast igår även på Tv. 


Wordfeud är ett roligt spel.. om man hittar någon stackars sate, som

man kan vinna över. Men samtidigt ett lätt frustrerande spel, när man

är helt utan vokaler. Eller som också hänt, att man bara har en massa

vokaler. 


Hur som helst.. Det är i alla fall Wordfeud som ligger bakom mitt obloggande..?!

Om det nu är ett ord??!


Ja ja.. Vi kanske ses ikväll?! 

- Om du inte ska spela Wordfeud.. det vill säga..

Av Jenny-Blue - 12 september 2011 00:32



 


SOV GOTT & DRÖM SÖTT!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards