Alla inlägg under oktober 2011

Av Jenny-Blue - 21 oktober 2011 22:14


När jag och Jonathan hade hämtat fredagspizzorna och skulle köra ut från parkeringen, fick vi stanna bakom en bogserad bil, som också skulle ut från parkeringen. Bilen som skulle bogsera stod och väntade på att det skulle bli fritt ute på den stora gatan. Den bogserade bilen stod en spänd bogserlina längre bak. Den spända bogserlinan korsade en gång- och cykelbana.


Så kommer det en äldre dam gående på gångbanan..

Hon får ögonkontakt med killen i bilen som är på väg att bli bogserad. Damen ler hjärtligt när hon tror att killen i bilen lämnar henne företräde. Damen går in mellan båda bilarna och hela tiden ler hon mot killen i den bogserade bilen..


Ett, två, tre.. Pang, bom, bang.. och så ligger damen tvärs över bogseringslinan..

Jag som ser alltihop, blir orolig för damen, men hinner inte kliva ur min bil, förrän killen i bilen framför öppnar sin bildörr och går ut till henne..

Han hjälper henne upp och det såg faktiskt ut som om hon var okej, när hon leendes traskade vidare..


Okej..

Den bogserande bilen kör äntligen ut på gatan..

.. och den andra bilen "hänger på". - So far so good..

Men så kommer vi fram till en liten rondell..

(Jag kör alltså bakom dessa två bilar) 

Det är fritt när bil nummer 1 tar sig in i rondellen..

Bil nummer 2 har inte så mycket att säga till om och "hänger på"..

Just som bil nummer 2 är på väg in i rondellen, kommer det en stor jädra vit Volvo.. inget fel med varken vitt eller Volvo, men just denna tränger sig in mellan bil nummer 1 och bil nummer 2.. korsar deras väg och den fullt uttöjda bogseringslinan går av som ett gammalt gummiband..


(Tänk ljudeffekt här: BOOIING!)


Den vita Volvon blåser vidare på sitt håll. Bil nummer 1 kör tillsynes utan vetskap vidare. Den bogserade bilen startade och för att inte stanna igen, kör den om bil nummer 1.. ?! Allt strax innan vägkorsning, vägbula och övergångsställe..


- Ah ja men.. vad händer?!

Det är typ 800 meter mellan hem och pizzerian.. ?!

Skrämmande hur många faror det kan lura på bara 800 meter väg..


Nu var det inga livshotande saker som inträffade idag, men det tåls att tänka på att det kan hända när som helst..

Allt som behövs är ett ögonblick..


    


- Så ta det lugnt ute på vägarna

och var rädda om varandra!

Av Jenny-Blue - 21 oktober 2011 20:50


- Visst är den söt..?! 


Virtual Pet Cat for Myspace


Sitter numera  längst ner i sidomenyn..

Av Jenny-Blue - 20 oktober 2011 18:17


Hör ni hur jag suckar?!

- Jag tycker ju att det är så trååååååååååkigt, att laga mat..

Men vad ska man göra när man har tre stycken pojkar som

säger att de är hungriga?!


 

Av Jenny-Blue - 20 oktober 2011 14:15


Kimani Nganga Maruge från Kenya var 84 år, när han började grundskolan och blev därmed världens äldsta förstaklassare.


  

Av Jenny-Blue - 19 oktober 2011 21:15


Jag och Charlie kommer hem sent en kväll.. och möts av detta på parkeringen..


Tomas har ställt sin bil, lååååångt in över min ruta.. (till höger om T's bil)


Och jag undrar om jag ska lämna Charlie i bilen över natten, eller om jag ska offra mig själv.. (Detta var alltså ett skämt, för de som inte förstod detta..)


Jag löste det hela med att stanna bilen, ungefär där jag står på bilden..

Ta ut Charlie och placera honom bakom buskarna, med strikta instruktioner om att han INTE får röra sig!

Hoppa tillbaka in i bilen och sedan köra in i den lilla fickan som är kvar..


Utan att överdriva.. Jag parkerade så nära buskarna att om jag öppnat fönsterrutan på passagerarsidan hade förmodligen hela busken hoppat in genom rutan..


Men.. jag parkerade min bil och jag kom ut ur min bil.. OCH jag fick Charlie med mig.. så ja.. jag var nöjd.


Av Jenny-Blue - 19 oktober 2011 14:45


.. på vägen hem från jobb, härom dagen..


 

.. en OST ?!


*Ha ha ha*

- Ja, jag är ganska så lättroad..



Av Jenny-Blue - 18 oktober 2011 22:02


I förra veckan när jag och barnen var på Vellingeblomman, tittade vi på Halloweenutställningen.. Vilket var bra gjort! Både jag och barnen är väldigt förtjusta i alla deras utställningar och vi kommer att fortsätta att besöka dem! Speciellt Tomteutställningen, som är en klar favorit! Men också påsk och Halloween utställningarna är trevliga! KLART VÄRDA ATT BESÖKA!!


Men så var det, det där med fikan..


Efter att tittat på alla döskallar, skelett, avhuggna fingrar, flytande ögon, mm.. så måste man bara ta en fika.. i alla fall enligt mig och mina barn. Och om man är på Vellingeblomman, fikar man på

"Farmor Idas Cafe'"..


När vi kom i genom dörren stod det två barnfamiljer framför oss..

- Inget att notera..


När jag skulle ta en kaffekopp, fick jag ta fyra stycken

innan jag hittade en som var ren..

- Inte speciellt trevligt faktiskt, så det blev ett minus.


När vi kommer fram till disken, ser vi att det nästan är tomt på kakor..

- Inte helt okej, men får väl gå eftersom de trots allt stänger om 20 minuter.

Minus för mindre bra öppettider..


När jag ska be om kaffe, blir jag bemött av kassörskan på ett mindre trevligt sätt.. Inget tack.. men framför allt inte så mycket som en blick, ännu mindre ett smil..

- Ett STORT MINUS för otrevlig personal!


När jag sen ska betala.. får jag en mindre chock..

- Ett STORT MINUS för deras hutlösa priser!


När vi ska sätta oss ner, finns det inga platser.. Jo, ett bord, fyllt med rester från sällskapet som suttit där innan..

- Det blir ett MINUS för det också!


Pajen var torr och kall och Charlies kaka smakade gammal..

- Ja.. Minus igen!


När barnen ansåg sig vara klara, gick vi ut i trädgården och jag tog mitt kaffe med mig ut.. När jag druckit upp, gick jag in med min kopp, då en av personalen redan plockat undan allting där ute. 

Eftersom avlastningsbrickorna var bortplockade (förmodligen för att diskas inför stängning) gick jag fram till tjejen bakom disken och lämnade min kopp på bänken framför henne. "Jag ställer denna här till dig", sa jag till tjejen, tittade på henne och log. Varpå hon stirrar tillbaka.. utan att säga ett skit..

- ETT STORT #"?=#¤% MINUS !!!


Mmmmh.. Ja vad ska man säga..?!


Jag kan mycket väl tänka mig att betala lite mer för en fika med barnen, men då ska jag ha en REN kaffekopp, BORD att sitta vid, GODA kakor och TREVLIG personal!!


Så ja.. eller NEJ!

 Vi kommer INTE ATT FIKA PÅ


FARMOR IDAS CAFE' FLER GÅNGER!!



     

Men vi kommer att besöka trädgården, för den är väldigt trevlig..



Av Jenny-Blue - 18 oktober 2011 21:36


308 MILJONER KRONOR

Så mycket har Rosa Bandet-kampanjen samlat

in sedan starten 2003. Bröstcancer är kvinnans vanligaste

cancersjukdom. Mellan 15 och 20 kvinnor insjuknar

varje dag. Ungefär 80% blir botade.


Läst i City Tisdag 18/10- 2011




LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards