Alla inlägg under oktober 2011

Av Jenny-Blue - 18 oktober 2011 21:30


 

Maybelline - Express Finish - nr 60 (White dream perle)

och lilafärgat glitterlack av märke Color Club. (Nr och namn okänt)


Grunda med det vita lacket.

När det torkat.. ös på med glitter!


Resultat:

 


Ps. Ni får ursäkta mina naggade händer..

.. men jag jobbar faktiskt i fabrik..


- Have fun!



Av Jenny-Blue - 17 oktober 2011 17:39


Vi sitter vid köksbordet, jag och Charlie. Jag tittar igenom högen

med reklam som östs in genom brevinkastet. Charlie är med och

tittar med stora ögon i leksakskatalogen, med alla Halloweenkläder, masker, peruker och tillbehör.

Och under tiden sitter vi och pratar.. (Mest Charlie faktiskt..)


Charlie:

- Mamma kan vi åka till dom faliga dockorna?

Kan vi det? Kan vi? Kan vi? Kan vi det.. mamma..?! *blink blink blink*

Snälla snälla snälla.. mamma.. Kan vi det?!


Jag:

- Ja men Charlie, jag har ju sagt att vi inte hinner det idag.. Vi får åka dit på fredag..


Charlie:

- Amen mamma.. Kan vi åka till dom faliga dockorna?! Kan vi det..?!


Jag:

- Nej inte idag Charlie.


Charlie:

- Nähä!! Jag VILL dit IDAG!!!


Jag:

- Då får du åka själv.


Charlie:

- Nääääh mamma.. Jag kan inte åka själv..

Jag bara tramsar hela tiden.


--- Här kommer några bilder från när vi var på Vellingeblomman i fredags ---


Charlie


Jonathan


   

Jonathan


Charlie


  Charlie & Jonathan, utanför butiken..



Av Jenny-Blue - 17 oktober 2011 16:57


Ja.. det må hända att jag inte är först i världshistorien

med att använda mig av självscanning i mataffären..

Men för MIG var det premiär idag!


- Och det är ju HUR JÄDRA SMIDIGT SOM HELST!!

I LOVE IT.. helt enkelt!


  

Av Jenny-Blue - 17 oktober 2011 15:15


På 1600-talet ska en kapten vid namn Van der Decken ha försökt runda Godahoppsudden. I stormen svor han att lyckas även om det skulle dröja fram till domedagen. Men skeppet sjönk och sedan dess seglar han runt i ett spökskepp på världshaven..

- Så säger i alla fall myten..

?!

Av Jenny-Blue - 17 oktober 2011 12:29

Lunchen är snart slut.. Om man nu kan kalla en kopp kaffe o två cigaretter för lunch..?!

Av Jenny-Blue - 15 oktober 2011 01:29


En annan typ av "Angry Birds" fast ändå inte..


 


Söta små figurer

 

Bra grafik och kul ljud

(som lätt kan stängas av)

 

Fyra olika "banor" med olika nivåer. Summer, Fall, Winter, Spring.

För att låsa upp nästa "bana" måste man klara

alla nivåer på "banan" innan.

En bild på de olika nivåerna på "bana" Fall (Höst)

 

Och så börjar spelet

 


     


     

Man ska alltså försvara sitt träd, genom att stryka fingret från planet mot fåglarna. Som grisen i flygplanet ska man flyga mot olika typer av fåglar, som kan försvara sig på olika sätt. Den streckade linjen visar färdvägen och ringen visar att du har fågeln i sikte.


Under spelets gång dyker det upp olika hjälpmedel

som du kan använda.. eller spara och få poäng för.


 


Här kommer ett gäng bilder på "Tips" man får under spelets gång

     


     


     


     

Obs! Jag tror inte att jag fick dem i rätt ordning..

 


Ett gulligt, beroendeframkallande spel.


Helt klart - värt att prova!



(Jag spelar på en iPhone 4)

Av Jenny-Blue - 13 oktober 2011 23:10

Imorgon är det fredag.. IGEN!! Och det ser vi fram mot! Kan inte tänka mig att jag skulle vara ensam om detta..?! HÄRLIGT! Och det ska bli fint väder, har de lovat. BRA! på lördag ska jag åka till mamma o pappa och hjälpa till i det nya huset. KULIGT! Ska sova över till söndag, så jag hoppas att vi hinner med en del.. En HEL DEL av lådorna.. Vi får väl se. Nu ska jag gå ut med hunden sen ska jag borsta tänderna, kissa och gå och lägga mig. Så: GOD NATT ALLA! SOV GOTT!!

Av Jenny-Blue - 12 oktober 2011 20:49


*Ha ha ha ha*


Ni får ursäkta mig.. men jag kan inte hjälpa det!

  

Jag har sedan barnsben varit den jag alltid velat

vara och blivit accepterad för den jag är.

Idag har jag en livserfarenhet på 33 år och visst.. jag borde

kanske ha blivit liiiite mer ödmjuk, med åren.. men nä!

- Varför skulle jag det?!

Jag är ju bara så cool !


  Jag har sagt det tidigare.. och säger det igen:


 - VAR DIG SJÄLV - TRO PÅ DIG SJÄLV -

- DU ÄR BÄST!! -



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards