Alla inlägg den 6 juni 2012

Av Jenny-Blue - 6 juni 2012 13:50


Så.. Nu sitter jag här.. på MIN balkong.. i MIN lägenhet.. på MIN nya adress..


Under det senaste halvåret, har jag gått igenom prövningar som heter duga!

Jag är förvisso inte klar med dem än, men jag har betydligt mycket mer koll nu, än tidigare!


Sedan i mitten av november 2011, har jag och min älskde sambo, hållt på att klura ut och att lösa, på absolut smidigaste sätt, vår separation.. Efter tolv år tillsammans.. Gemensam bostad, gemensamma lån, två barn och en hund.. Det har varit MYCKET, kan jag säga utan att överdriva.


Det har varit en tuff resa (och är det fortfarande) men samtidigt har det lärt oss mycket.

Framför allt har det gjort oss gott båda två.. konstigt nog. Och ska jag vara helt ärlig, så

står vi faktiskt närmanre varandra idag, än vad vi gjorde för ett halvår sedan.

Jag måste också tillägga att vi varit vänner under hela resan, vilket har gjort allt väldigt

mycket lättare. Det var något vi lovade varandra precis i början i vårt beslut med att vi skulle separera: Att inte bli ovänner för barnens skull! Och det löftet håller vi båda! Fortfarande!


Från att inte ha kunnat ett skit om någonting, har vi efter många turer fram och tillbaka, fått lära oss en hela del om bodelning och gemensamma konton.. Hur barnen reagerar i olika åldrar, med olika signaler. Mallar för uppdelning av delad vårdnad. Statestik för hur barnen klarar en seperation och anledningen till att en separation kan vara bättre eller sämre..


Från att ha suttit totalt hjälplös i soffan, med vetskapen om att livet inte blev som jag tänkt..

Att inte ha en aning om hur att gå till väga, eller vem jag skulle vända mig till, kan jag idag berätta att det finns hur många personer som helst inom den offentliga sektorn, som finns och som gärna hjälper till.

Allt från kurator, till familjerådgivning, till familjerättsbyrån, till banktjänstemän, etc.

Sen spelar så klart det personliga skyddsnätet en väldigt stor roll, men tro mig när jag säger att det finns ingen (i alla fall ingen som jag råkat ut för) som är otrevlig eller oförstående, när man i sin förklaring berättar att man behöver hjälp då man är mitt uppe i en separation.



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards