Alla inlägg den 4 augusti 2012

Av Jenny-Blue - 4 augusti 2012 13:37


Även om jag vet att man inte ska jämföra sina barn med varandra, så är det ändå ganska så

roligt att göra det i alla fall.. Speciellt på foto.. Sen är det så klart roligt att se så stora skillnader

i deras personlighet, trots att de har samma föräldrar och samma uppfostran.


Än sä länge är Jasmine alldeles för liten för att ha utvecklat några större tecken på personlighet..

.. mer än att hon verkar veta vad hon vill.. men hennes brödrar är som dag och natt.


Jonathan är den lugna typen, som snackar sig ur saker..

Han är fenomenal på att hitta på ursäkter. Han vet inte alltid vad han vill, kan vara mer

lat och bekväm av sig, vad gäller städning, mm. Men han är väldigt sympatisk och har alltid

tagit hänsyn till de som är mindre än han själv. En omtänksam kille som, likt sin pappa, skulle

kunna ge bort sin sista godisbit..


        


Charlie är den stormiga typen.. Om något inte passar så smäller det direkt.. ordagrant smäller!

Han tar mer plats än Jonathan, är mer för handling än prat, tycker att det är jobbigt att prata om det inre och har mycket mer okontrollerat stuts i kroppen, än vad Jonathan någonsin har haft. Charlie sätter sig gärna på tvären och har inga problem med att säga vad han vill eller tycker. Men han är inte bara ett litet "monster".. Han är den av pojkarna som gosar mest, han älskar att kramas och mysa och är faktiskt den som städar rummet oftast.. Han äter dock hellre sin sista godisbit själv, än att ge bort den till någon annan.


        


Jag brukar säga att Jonathan är en linje.. rakt igenom..

Ibland lite upp, ibland lite ner.. men han håller sig liksom på sin linje..

Charlie däremot, är antingen upp eller ner.. svart eller vitt.. Där finns inget mitt i mellan i honom..


Ja.. så ni förstår ju själva hur spännande det ska bli att få se hur vår lilla Jasmine kommer att bli..

Jag hoppas på en härlig kombination av Jonathans lugna, sympatiska och Charlies sjutusan jävlar, men det återstår, som sagt, att se.. Oavsett hur hon visar sig att vara, spelar ingen roll egentligen.. Hon är ju redan min lilla ängel (även om hon håller mig vaken på nätterna..) och jag är så tacksam, för att jag har fått min lilla flicka, precis som jag önskade!


Här kommer tre bilder på mina tre änglatroll, så ni också kan jämföra lite..


     

-Jonathan är 4 dagar gammal - Charlie är 2 dagar gammal - Jasmine är 4 dagar gammal-


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards