Alla inlägg den 18 augusti 2012

Av Jenny-Blue - 18 augusti 2012 00:50


Idag kom jag äntligen iväg till IKEA, som jag har varit på väg till hela veckan..

Jag är egentligen ingen stor IKEA-diggare.. men de har saker jag behövt och

eftersom de är relativt billiga.. beroende på vad du ska ha så klart.. Så blev det så idag..


Och håll med om att det ska inte så mycket till, för att sätta lite extra piff på sitt hem..?!


Köpte nya sängkläder..

Två set för 198 kronor.. Helt okej

Och de gjorde sig bra i mitt sovrum, tycker jag!


Sen köpte jag speglar..

Ett paket, med fyra stycken..

Som jag satte upp i den lilla hallen.


Jag köpte svarta lådor till sittbänken i den stora hallen..

Originallådorna var vita, men jag ville ha svarta,

för att få lite mer sting.. och för att det ska

passa in med resten av hallens inredning..

  

Sedan köpte jag en sak som jag tänkt sy själv,

men som jag inte hunnit med.. och för 49 kronor

hade jag inte ens kunnat köpa tyget, jag skulle behövt..

 

Egentligen ska den hänga över armstödet på soffan,

men jag hängde den över bordet i stället..?!


Och det jag är absolut mest nöjd över, att jag kom ihåg

att köpa, var belysning till mitt vitrinskåp..

.. har ju bara haft skåpet i cirkus fyra månader..?!

Har tagit fasta på det där med punktbelysning, för det gör

verkligen mycket, med ett rum, när man kan belysa det på olika sätt!

Heter det verkligen så, belysa..?!


Ja, det var några bilder på vad jag köpt idag..

Det blev lite bestick och värmeljus också, men

det behöver ni kanske inte ha bilder på..?! *Ha ha ha*


Som sagt är jag inget "IKEA-fan"..

Speciellt inte, efter de flyttade till Svågertorp!

Men som sagt.. så kan man göra sina små fynd..

Och eftersom jag gillar att göra fynd.. så får man utstå en del..


Hur som helst.. Jag stormtrivs i min lägenhet..

Och allt eftersom, saker och ting "faller" på plats, trivs jag ännu mer!

Det har varit lite kämpigt att hitta sin stil i inköp av möbler, till ett helt nytt

boende.. Soffa, soffbord, hyllor, säng, Tv-bänk, byråar, köksbord och stolar, mm..

- Allt på samma gång! i stort sett..

Jag har hela tiden varit noga med att allt ska vara så neutralt som möjligt, just i färgval,

men har också försökt tänka smart, mest ang. förvaring, för att kunna få plats med

sådant som man gärna gömmer undan.. som handdukar, julgardiner och vintertröjor, mm..

Samtidigt så har jag kollat runt en hel del, i olika butiker, för att inte betala överpris.

- Och jag tycker faktiskt att jag har lyckats rätt bra!


Min soffa är ett exempel på "bra pris"

Kollade först på begagnat på blocket, men hittade sedan en alldeles ny

soffa på Nilssons i Svedala, för samma pris som de begagnade..?!

- Gissa vad jag valde..?!


Och pojkarnas rum. Deras säng är ett exempel på "smarttänk"..

Köpte en våningssäng i modellen större..

(Bädden där uppe är 90 cm bred och den där nere är 150 cm bred.)

Den tar förvisso lite mer plats än modell "vanlig" våningssäng, men

sen å andra sidan kan det lätt få plats två ungar i den nedre sängen.

Vilket är tjäning när kusiner eller kompisar, hälsar på och vill sova över!


När alla stora möbler var på plats.. var det alla de där små,

men ändå viktiga sakerna som sänglampor, taklampor, mattor,

vägghyllor, väggfäste till Tv:n i pojkarnas rum, skoskåp, mm..


Och efter det kom inredningen.. stilen.. den lilla piffen..

Gardiner, kuddar, tavlor, speglar, köksduk, tidningsställ, mm..


Och som sagt.. nu när bitarna börjar falla på plats känns det riktigt bra!

Visst har jag fortfarande saker kvar.. som typ 200 kartonger.. som

måste sorteras och tömmas, men det får jag ta efter hand.

- Det är ju inte så att de springer ifrån mig direkt!



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards