Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av Jenny-Blue - 19 augusti 2012 23:30


Imorgon är det måndag.. och skolstart för Jonathan..

- Kan inte fatta att min "lille" kille börjar i trean..?!!


Och Charlie.. blir en "Groda".. på dagis.

Från att ha varit först en "Myra", sen en "Snigel" och nu,

som sagt, blir han en "Groda".. Sedan går han bara ett år

till, på dagis, innan han börjar förskoleklassen borta på skolan..?!


- Det känns lite som om tiden flyger iväg, på något vis..


När jag gick hemma med Jonathan.. när han var en liten bebis.. tyckte jag att det var

skönt till en början, men efter några månader klättrade jag på väggarna. Med Charlie

höll jag ut något längre, då jag intalat mig själv att detta skulle vara sista gången jag

skulle vara mamma"ledig".. Nu, med Jasmine, är jag ännu mer inställd på att njuta av

varje sekund jag är hemma.. och det gör jag.. än så länge.. men det finns ju inga

garantier på hur länge det håller..?!


Jag älskar mina barn, men tillhör skaran som tycker om att jobba..

Även om jag också kan längta efter min årliga semester..


Innan Jasmine var född, var jag lite rädd för att min mamma"ledighet", efter

separation och grejer, skulle kännas isolerad och väldigt ensam, men det kan

jag ju säga att så blev inte fallet.. inte än i alla fall. Och det känns ju bra!

Nu har jag tid till att träffa alla de människor jag inte träffat på länge.. så

om det bara är över en snabb kopp kvällskaffe, men även de vänner som inte

jobbar kontorstider. Och i och med separationen, har kontakten med "bortglömda"

vänner återupptagits.. och det känns bättre än bra! (De har egentligen aldrig

varit bortglömda, men hamnat lite på sidan om, då tiden inte räckt till..)


Nä..

Klockan är mycket och jag måste komma upp i tid imorgon.. så jag får nog avsluta nu..

- Jag har ju trots allt TRE barn som ska komma i ordning, innan vi kan komma iväg..?!



Så jag säger God Natt.. Sov Gott.. och Dröm så sött..

- Tjingeling..



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards