Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av Jenny-Blue - 20 augusti 2012 23:45


De flesta har väl gnällt på värmen idag..?!

Jag kan förvisso hålla med om att det har varit varmt,

men jag har verkligen njutit av varje sekund idag!

- Speciellt nice, har min eftermiddag varit, då jag fick

spendera den på trädäcket hemma hos Tomas syster!

De stora barnen i poolen och Charlie sidan om i badbaljan..

Jasmine sov i sin vagn och jag kunde gå runt i bikini!


När min lilla Ängel vaknade passade jag på att ta några bilder och här kommer dem:

       

Jag vet att man som mamma tycker att ens barn är guda-sött..

- Men håll med om att hon är bedårande..?!


Tog även lite bilder på mig och Jasmine ihop och här kommer dem:

        

Mor och Dotter.. (känns bra att skriva..)


Ja.. dagen har varit nice, som ni kanske förstår..

Den började bra, vilket förmodligen är anledning till att resten blev så lyckad..?!

Pojkarna var uppe när jag kom upp ur sängen, vid 07:30 och bortsett från lite trugande

på Charlie, fick de på sig kläder och blev klara med frukosten, ganska så smidigt..

Det blev lite lätt panik, när vi upptäckte, men som vi misstänkt, att hissen fortfarande

var ur funktion, men eftersom vi skulle ner och inte upp, kändes det ändå överkomligt..

När vi kom ner, trodde jag dock att jag glömt mobilen där uppe..?! men den låg i väskan

som tur var.. Däremot hade jag gått ifrån mina cigaretter, men de tänkte jag inte gå upp

sju våningar för! Jag bestämde mig ganska så snabbt att jag skulle köpa nya i stället..


Jonathan skulle egentligen haft med sig några bilder på sin, idag 1 månad gamla, lillasyster..

Men jag har inte hunnit skriva ut några bilder, så han fick visa upp henne "live" inne i

klassrummet i stället.. Han sken som en sol med sin stolthet över sin syster!

Och Charlie var inte långt ifrån, med att glänsa han heller..

- Härligt att vara mamma, vid sådana tillfällen!!


När vi var klara med "uppvisningen" på skolan och vi lämnat Jonathan, åkte

jag, Charlie och lilla Jasmine till Burlöv Center. Jag hade inte ätit någon frukost,

så jag hade planerat in en "frukostklassiker" på Espresso House, innan vi skulle göra

dagens ärenden.. Kläder till Jasmine som skulle bytas (en present som var alldeles för stor i storleken)

Jag skulle köpa cigg och egentligen fixa en saknad förlängningssladd.. men tiden räckte inte

riktigt till, då Jasmine hade vaknat och krävde mat. Så det blev ett toalettbesök för Charlie

i stället, innan vi åkte till jobb för att hälsa på pappa, farfar, tjejerna och alla de andra..

- Charlie var i sitt esse, när vi kom dit, då han har velat åka till jobb i flera månader.

(Jag lovade honom då, att vi skulle åka dit, när bebisen var född och vi skulle gå hemma)


När klockan var tolv, var vi tillbaka på skolan för att hämta Jonathan.

Fastnade där en stund, då klasskamrater, förbigående föräldrar och några av

lärarna, ville gratulera och titta på Jasmine.. men när hon började skrika efter mat,

kom vi loss och körde då hem till "Farmor" för att lämna Jonathan och ge Jasmine mat..


Här, en bild på Farmors hund och Jasmine:

- Hur sött som helst!!


Efter Farmor, åkte jag, Charlie och Jasmine till affären för att inhandla

dagens mat, innan vi landade hemma hos Tomas syster..

.. sen var vi där tills det var dags att åka hem!


- Ja.. det var min (vår) varma dag.. och nu är den slut..

.. även om det är väldigt behagligt att sitta på balkonen fortfarande..

Klockan är snart ett.. nattetid då.. och det är dags att även jag kommer i säng!


Imorgon är det skola för Jonathan och dagis för Charlie..

Jasmine ska vägas och jag har en bokad tid för samtal på BVC.

På eftermiddagen kommer Jonathans fd. dagmamma och hälsar på och

klockan 18, kommer Tomas för att hämta Jonathan till fotbollsträningen..

- En helspäckad tisdag, med andra ord.. och då kan det ju vara bra att ha sovit lite innan!


Så Natti natti, på er alla!

Ta hand om er själv och varandra

och Sov så Gott!


 

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards