Alla inlägg den 23 augusti 2012

Av Jenny-Blue - 23 augusti 2012 23:45


Jaha.. så var denna dagen också slut..


Den började som sagt ganska så bra med en relativt smidig morgon, med barnen.. 

Och den fortsatte med en flitig förmiddag där jag, som sagt, fick putsat mina

fönster och piffat med mina blommor.. Hämtningen av barnen gick också bra och

tandläkarbesöket gick bra.. trots att Charlie satte sig lite på tvären ett tag och lillan

försökte slå sitt rekord i gallskrik..


På vägen hem, var jag så hungrig att jag skulle kunna äta en gnu.. men det fick bli

kyckling i stället.. En Mc Wrap till mig, cheeseburgare till ungarna och vars en milkshake

på det.. Mc Donalds var nyckelordet..


När vi kom hem och Jasmine hade fått mat, även hon, var alla mätta och belåtna..

Pojkarna satte sig framför Tv:n en stund och jag och Jasmine nannade kudden en

stund i min säng.. Väl behövligt.. mest för mig, tror jag faktiskt..?!


Tomas kom vid halv fem, för att hämta Jonathan - Fotbollsträning idag.. och ett kaos bröt ut..?!

Från noll till hundra, på en nanosekund..?! Vet inte riktigt vad som hände, men Jonathan fick inte

på sig sina fotbollsstrumpor.. Charlie hoppade och hängde över honom, så Jonathan fick panik

och började skrika.. vilket fick Charlie till att få panik, som började gråta..

Sen fick Jasmine panik efter mat.. och skrek som bara hon kan..

Tomas fick inte panik, men blev.. Vad ska vi säga.. berörd..?!

Jag fick bara spel! Men hejdade mig och försökte sedan hitta lugnet..

- Först i mig själv, sedan i barnen..


Tomas och Jonathan åkte till fotbollen och kvar var jag, Charlie och Jasmine.. i ett tyst eko

av det kaos, som försvann lika fort som det kom..


Strax efter klockan 18, kom de stora pojkarna tillbaka från fotbollen och tillsammans med dem

kom Tomas pappa, hans fru och Tomas faster.. Tomas stannade inte så länge, då han hade lite

bråttom hem till sin renovering, men de andra stannade kvar och drack kaffe.. - Mysigt!


När våra gäster hade lämnat, käkade jag och pojkarna thaimat, sedan var det tandborstning och läggdags för de stora och matdags för den lilla.. Några sms skickades.. lite Tv på det.. Sen lite

spel på telefonen.. nattning för lillan.. och nu sitter jag här.. Halvt ihjälfrusen, på min balkong tillsammans med flugorna som sökt sig till ljuset av min kökslampa.. Jag får väl skylla mig själv

att jag förfrusit tårna, känns det som, då jag skriver så förbaskat mycket alltid..?!

Och för att jag oftast sitter på balkongen, när jag bloggar..?!


Ja ja.. Vad är väl en bal på slottet? som jag och askungen brukar säga..


Ta hand om varandra.. och er själv framför allt!

Nu ska denna lilla sockertopp dala ner i sin säng och nanna sin underbara kudde!!

- Tjingeling på er!



Ps. Några bilder på dagens morgon mys i soffan, efter Jonathan blivit lämnad på skolan:

     



Av Jenny-Blue - 23 augusti 2012 12:53


Oj oj oj..!

Har ägnat hela förmiddagen till att putsa fönster, damma och pilla blommor..

- Inte illa pinkat va' ?! Jag tycker i alla fall att jag har varit jätteduktig!

Jonathan är i skolan, Charlie är på dagis och Jasmine har varit exemplarisk

och sovit.. bortsett från just runt matdags..! Så jag har passat på att göra

lite av "tråkgörat" som jag gått och dragit mig för, hur länge som helst..

Egentligen vet jag inte varför jag inte bara gör det direkt..?!

- Det känns ju sååå bra, när man är färdig!!


På tal om blommor..?!

Jag hittade ett foto på en av mina "piffade" krukor..

Ett enkelt sätt att sätta lite färg på tillvaron och förnya

en trist gammal kruka. Här kommer den:



Det lilla hjärtat i krukan, har Charlie gjort på dagis, med piprensare, tejp, pärlor och grillpinne.

En liten present till mig på "Mors Dag".. eller om det var en "Alla Hjärtands Dag" present..?! Det

kommer jag faktiskt inte ihåg.. Men hur som helst, så tycker jag att den är jättefin!


Snart är det dags att åka och hämta mina pojkar..

Jonathan ska till tandläkaren idag, så jag ska hämta honom lite tidigare än vanligt. Han är inte

jätteglad i att jag hämtar honom innan "Mellis", men sen å andra sidan har han tjatat i nästan

ett halvår på att få åka till tandläkaren..?!


Ja, ja.. Det blir nog bra!

Nu är det i alla fall dags att göra sig i ordning..

- See you later.. om inget drastiskt skulle hända..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards