Alla inlägg den 6 september 2012

Av Jenny-Blue - 6 september 2012 23:40


Tanken slog mig, när jag skulle gå in i vardagsummet och sätta mig ner med min

bärbara.. och passerade sovrummen, där "alla" mina barn ligger och sover sött..

- Vad härligt att vara trebarns mamma..!! Jag är fullt medveten om att Jasmine

förmodligen kommer att ha sina nätter, då hon anser att mamma inte ska få sova,

men jag måste få skryta om att jag har fått ännu ett A-barn, vad gäller att sova

på natten.. Och när jag ändå skryter kan jag lika gärna passa på att säga, att trygga

barn, som sover på nätterna.. inte kommer av sig själv..

- Ja, jag vet.. Jag ÄR bra!!


Jag gnatar och tjatar..

Skäller och gnäller..

Och tröttnar ofta på min egen röst..

- Men jag bara måste!


Och när det väl kommer till kritan.. när det verkligen gäller..

.. så har jag (och Tomas) tre helt underbara ungar!



Så även om jag kan känna mig som världens tråkigaste mamma..

- med alla mina principer och rättelser, min korta stubin och höga toner -

.. så är jag övertygad om, att jag gör helt rätt!!



- Charlie, Jonathan & Jasmine -


   


- Och jag -



Av Jenny-Blue - 6 september 2012 22:30


        


Jenny.. Jenny.. Världen väntar på ditt svar..

- Vet inte riktigt vilket svar det skulle vara, då jag aldrig fått frågan,

men den kanske kommer.. en dag..?!



Av Jenny-Blue - 6 september 2012 14:48


Ska alldeles strax, hämta Jonathan på skolan.. Charlie är redan hemma..
Jasmine sover och jag har varit lite nyttig.. Fixade den där förlängningssladden till lampan i vitrinskåpet.. Så den kommer att lysa ikväll. Och så har jag fått upp anslagstavlan i hallen, som ska hjälpa mig att ha koll på viktiga saker..

- Härligt när man får saker att hända!!
Igår lyckades jag få upp mina tre tavlor över bänken i vardagsrummet! Och det var ju på tiden, kan man tycka..
Just nu är det fortfarande zebror i ramarna, men så småningom ska jag ha svart/vita bilder på barnen däri.

Av Jenny-Blue - 6 september 2012 00:20


Jaha.. så var även denna dagen slut..

Och jag måste säga att den har varit bra hela vägen, med start

EFTER Charlie torkat tårarna och jag hade slutat att skaka.. (Se tidigare inlägg..)


Lämnade Jonathan på skolan vid klockan 08. Så söt, när han pussar sina

syskon hej då.. innan han springer in över skolgården.. - Älsklingen!

Var hem om, innan Charlie lämnades på dagis vid nio.. Stod och snackade

en stund, med personalen, innan jag tog Jasmine som sov i sin bilstol, på

höften, gick ut till bilen och åkte tillbaka hem..


Väl hemma, käkade jag några knäckebröd.. med ost.. till frukost och tog

sedan fram min lilla bärbara och satte mig ner vid köksbordet. Satt där en

stund och "lekte" lite, innan det blev dags för mig att göra mig i ordning inför

dagen.. Jag blev klar, Jasmine fick mat och sedan bar det av mot Max, för att

fixa lunch.. Två meal.. Ett till mig och ett till min kära (fd.) svägerska..

- Högst uppskattat! Och sedan lite kaffe på det!


Skulle hämta Charlie klockan 14, men hann inom jobb, för att säga hej och för att

hämta en stor påse med kläder till Jasmine, som en av mina söta arbetskamrater

letat upp och sorterat ut till mig.. Eller ja.. till Jasmine.

Träffade på Tomas, precis när jag var på väg att sätta mig i bilen.

Vi tog ett snabbt bloss tillsammans, innan jag åkte till dagis.


Väl på skolan, kom Jonathan springande över fotbollsplanen, mot mig.

Hans kompis kom tätt efter.. och båda verkade lika ivriga.. Jag visste

direkt vad det handlade om, men lät de hållas.. De ville så klart leka,

efter skolan.. och efter ett telefonsamtal med kompisens mamma, blev

det också så..


Var dock inom affären på vägen hem, för att köpa frukt, mjölk, lite pålägg 

och middag.. Och jag måste säga att det gick förhållandevis bra, trots att

jag hade tre pojkar med mig, som yrade runt inne på fruktavdelningen, i jakt

på de olika frukterna de skulle ha i sin fruktsallad, som jag lovat Jonathan att

han skulle få göra..


 

Här är en bild på dem när de är i full gång med att skala, dela och lägga i bunken..


Efter att tillverkningen av fruktsalladen var klar, fick Jasmine

mat.. och sedan var det dags för middag.. Pannkakor med jordgubbssylt..

- Smaskigt värre!


Här äts det pannkakor.. mellan alla skratt..


Min bror och hans tjej kom över en stund, på ett litet spontant besök och fick äta lite fruktsallad med oss.. De stannade en stund, men när ungarna (alla tre) kommit i säng, lämnade brorsan o hans girlfriend.. och jag fick helt plötsligt.. från full action runt omkring mig, total stillhet och ro.


Ja.. Det var väl min dag i det hela..?!

Nu är jag så förbaskades trött, att jag bara precis lägger ner detta och kryper till korgs!


Ha en skön natt.. oavsett vad ni gör, gjort, eller ska göra..

Vi ses.. God Natt, Sov Gott och Dröm vackert!

- Tjingeling..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards