Alla inlägg den 8 september 2012

Av Jenny-Blue - 8 september 2012 16:43


Jag vet inte vad det har varit med mig idag..?!

Har känt mig hängig och frånvarande, nästan hela dagen..


Det började redan innan jag klev upp ur sängen, i morse.. 

Kanske spår av drömmarna, som oroat min natt.. Tankar från

igår, som hållt sig kvar..? Kanske var det känslan av ensamhet,

som slog mig, när jag stod i köket för att fixa "frukost" till Jasmine..?


Ensamheten försvann ett tag, när Tomas kom och pysslade om mig..

Han var väl orolig.. och ville se till, så att jag mådde bättre.. vilket jag

faktiskt gjorde en stund. Jag fick gråta lite.. och han tröstade mig i sin

famn.. Kändes tryggt.. som vanligt.. men jobbigt, att höra hans hjärta

slå.. då det inte slår för mig längre.. som det tidigare gjort.

Men sen å andra sidan.. gjorde det att jag fick gråta ut ordentligt..


Vi pratade en stund och jag fick lite tid för mig själv, då jag gick in och

ställde mig i duschen, medan Tomas lirade lite X-box med pojkarna.

Det kändes riktigt bra, precis när jag kom ut ur duschen igen, men..

- Som de säger.. "Ingenting varar för evigt"..


Tomas åkte hem.. Jonathan gick till farmor.. Charlie somnade..

Jasmine var vaken en stund och låg och "snackade" i sin babysitter,

innan hon gjorde som Charlie och somnade även hon..

Och så var jag ensam igen..?!


Nu är klockan 17:23 och det är hög tid att fixa käk till mig och Charlie..

Känner en viss tacksamhet, till att Charlie är här.. för utan honom, en dag

som denna, hade jag inte fått någon mat i mig.. Några knäckemackor på sin höjd..

Så det är ju bra..?! Jonathan ska sova hos farmor i natt, så honom lär jag inte se

förrän imorgon, då han kommer hem igen..


Ja ja.. får väl försöka ta mig ur min dimma nu och sätta lite fart..

- Bra att hålla sig aktiverad.. så man slipper att tänka så mycket!


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards