Alla inlägg den 10 september 2012

Av Jenny-Blue - 10 september 2012 23:13


Dagen har rullat på.. Började som vanligt, när det bara är jag och Jasmine hemma, med

att vi sov till klockan 9.. Känns, trots allt, lite lyxigt att få den där egen-tiden med Jasmine,

som vi får varannan vecka, då pojkarna inte är här..

- Som med sitt första barn.. fast detta är mitt tredje!


Dagens stora projekt har varit att sortera kläder.. Dock inte mina egna, även om det hade

varit en bra ide' att få tömt alla de hundraåttio kartonger kläder, jag har ståendes överallt..

Har fått en massa fina kläder från en arbetskamrat och ännu fler kläder från en annan

arbetskamrats fru.. Jasmine kommer att vara sååå söt, sen när hon vuxit till sig lite..

- Ja, så det har jag gjort..


Sedan har jag sorterat pojkarnas urvuxna kläder, som jag tänkte bli av med på scouternas

"BarnLoppis" den 30/9.. Ett jättebra Loppis, där man kan lämna över ansvaret på dem.. Allt man behöver göra är att sortera och märka kläderna (och leksakerna) !!

De tar förvisso en avgift på 300 kronor för besväret, men det är det

klart värt! Eller ja.. Det vet jag ju inte än.. Men förra gången jag

gjorde det, var det i alla fall värt det!


Sen så har vi haft besök idag.. Min kära kusin Anni, var här och hälsade på mig och

Jasmine en stund. Det var jättelänge sedan vi träffades sist, känns det som.. så det

var trevligt att få se henne igen!


När Anni hade lämnat och jag och Jasmine hade varit i affären och handlat, hamnade

jag framför Tv:n.. Skönt att bara sitta ner och göra ingenting.. men när jag efter en timme,

eller så, tittade upp, bort från Tv:n.. så låg hela lägenheten i mörker..

Med en enda gång, kom ensamheten över mig.. och känslorna liksom övervägde, om de skulle

sätta igång eller inte.. Utan att gräva ner mig, reste jag mig upp ur soffan.. tände lite lampor..

tog telefonen och ringde till mamma..


Vi pratade en stund och under tiden vårt samtal pågick, plingade det till i min lur..

Ett sms hade trillat in.. När jag var "färdig-pratad" med mamma, läste jag sms:et, som

var från en av mina arbetskamrater.. och jag blev riktigt glad över att hon skänkt mig

en tanke! Jag slog fast vid att jag skulle häva mina ensamhetskänslor.. som fortfarande

låg och lurade.. och bestämde mig för att göra som min arbetskamrat gjort..

- Skicka en tanke.. till de jag faktiskt går och tänker på, lite då och då..


En sådan HÄRLIG KICK!

Och så skönt att veta att det faktiskt finns så många runt omkring mig som bryr sig!!

Jag vet ju att jag kan ringa dem närsom helst.. Jag vet att de alltid finns där.. Men

just ikväll fanns de där mer än bara i tanken! Och det fick genast alla mina jobbiga

känslor att försvinna!

- TACK ALLA NI SÖTA, UNDERBARA VÄNNER!!

Jag är stolt över att jag har så fina människor omkring mig!

Och jag är SÅÅÅ TACKSAM!!


Nu skickade jag inte sms till alla "mina" fina människor.. Men jag vet att ni andra, också

finns! Och jag vet att ni hjälper mig om jag bara ber er! Jag är såååå tacksam, för er alla!


* * * * *


Känner mig lite stolt nu faktiskt.. Stolt över mig själv, att jag inte lät mig deppa ihop..

Stolt att jag tog tag i mig själv, innan det hann gå för långt..! Det fick mig att känna

min egen styrka! En härlig känsla.. och jag tackar mina kära vänner, för "hjälpen"! - Tack!!


Nu ska jag faktiskt avsluta denna dag.. med lite nostalgi-gottis..

Hittade den i frysdisken, i affären, när jag stod och suktade efter något

gott.. Det är evigheter sedan sist, men jag tror faktiskt att det kommer

att smaka lika bra idag, som det gjorde då.. för hundra år sedan..?!


  

- Och precis som förr.. har jag HELA burken för mig själv..


Sov Gott Mina Kära!

Var rädda om er och ta hand om varandra!

Puss & Kram!


  

Av Jenny-Blue - 10 september 2012 00:27



  


Om du tittar i sidomenyn, till vänster..

Har jag en fråga till dig, som läsare av min blogg..


 

Jag ber dig vänligen att tycka till och "klicka" i ditt svar..

Mest för att se om det är lönt eller inte..?!



Tackar för detta!


  


Kram


  

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards