Alla inlägg den 12 september 2012

Av Jenny-Blue - 12 september 2012 16:23


Ikväll ska jag göra något som jag velat göra länge..

Jag ska ta med mig Jonathan in till stan och gå på bio!


Det var evigheter sedan vi gjorde något tillsammans, bara han och jag.. och det ska bli

sååå roligt! Jonathan vet bara att vi ska göra något tillsammans, men han har ingen aning

om att vi ska på bio.. Härligt att veta att han är överlycklig över att få engentid med bara

mig.. och ännu härligare kommer det att bli, när han får veta att vi ska gå på bio!

- Han har frågat mig, säkert hundra gånger, om vi inte kunde gå på bio tillsammans.. innan

Jasmine föddes.. Men då var där ingenting direkt att se.. Sen när filmerna började komma,

var Jasmine född och min förståndiga påg, förstod att vi var tvungna att vänta tills hon blev

lite större..


Det känns lite konstigt i magen, att lämna bort Jasmine.. så länge..?! Men det ska nog gå

bra..?! Eller ja.. Jag är säker på att det går bra! Hon ska vara hos sin pappa, så jag känner

mig fullkomligt trygg på så vis.. men förstå att jag inte har varit utan henne vid min sida

(borsett från en gång, då jag och Tomas var iväg ett kort ärende i cirka 25 minuter..) sedan hon föddes!

Som singelmamma, så har jag inte ens varit iväg och handlat i en timme, som jag ofta gjorde

när pojkarna var mini.. så det känns lite si och så.. Men som sagt.. Det ska nog gå bra!


- Ikväll är det bara jag och Jonathan!!

Av Jenny-Blue - 12 september 2012 01:56


En dag när jag och ungarna var på väg ner till bilen, gick vi igenom

garaget, istället för att gå där ute som vi vanligtvis brukar..


Plötsligt säger Charlie:

- OJ! Mamma titta!


Han pekar ner mot golvet, där någon tycks ha spillt färg och säger:

- TITTA vilket STORT tuggummi!


Hihihi.. Ungar är för härliga, i sina spontana kommentarer!

Men visst kan jag förstå honom.. för det ser ut som ett

gigantiskt tuggummi, eller vad tycker du..?!


 Satte foten intill, för att

ge dig en bild av hur STORT "tuggummit" var..


- Tänk, så stort det måste ha upplevts i Charlie's små ögon..


Av Jenny-Blue - 12 september 2012 01:43

   


Jag köpte krukorna för en herrans massa år sedan..

Och jag har använt dem flitigt.


Jag tycker fortfarande att de är fina, men har tröttnat något..

Så, vad gör man då..?!

- Jo! Man tar fram en pensel och lite färg..

..och målar de små rackarna!


Lite kul måste man ju få lov att ha..?!

Och köket är faktiskt lite roligare nu, efter denna lätta förnyelse..


- Härma gärna om du också har tröttnat på dina krukor -

(Tänk bara på att använda rätt typ av färg, beroende på vilken typ av yta din kruka har)


Bara ett litet tips..

Av Jenny-Blue - 12 september 2012 01:38


 


   

Lilla "Mina Jasmine"

ligger och myser i soffan

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards