Alla inlägg den 25 september 2012

Av Jenny-Blue - 25 september 2012 22:30


Tänkte berätta lite om min helg, hemma hos mina päron..

Håll i er, för det kommer bli en del bilder också.. *smile*


Vi anländer till skogen..

   

.. och mina underbara ungar sover som stockar!


Efter jag packat ur bilen och ungarna vaknat, var det

dags att hälsa på vår älskade och saknade virveltuss Bella!!



Sen var det kaffe och kaka..!!

(Har ingen bild på det, tro det eller ej..)


När vi fikat klart satt jag, mamma och pappa kvar vid köksbordet och pratade.

Jasmine sov fortfarande i sin bilstol och pojkarna fick använda sin fantasi, då 

anslagstavlan togs ner från väggen och hamnade på golvet i hallen..


Här har Jonathan ritat en gubbe som säger: "Jag heter Bros"

Charlie som också har ritat, har suddat ut det igen

och sitter här och beundrar sin brors talanger..


Eftersom vi kom till mina föräldrar ganske så sent på fredags eftermiddagen, så

hann vi inte göra så speciellt mycket innan det var dags för barnen att nanna kudden..

Vi åt middag tillsammans och tittade lite på tv.. men mycket mer än så blev det inte.


När barnen somnat, satte jag och mamma oss i soffan på ovanvåningen och tittade

lite på tv.. Vi drack en kopp kaffe och satt och snackade tills filmen var slut..

Bella min lilla mystjej, visade upp sin nya kompis.. som hon tydligen ligger hos varje kväll..?!


Mamma berättade att Bella brukar krypa upp i knät, på min gamla docka "Emmie" varje kväll..

Första gången det hände, hade mamma flyttat på dockan, för att ge Bella mer plats i soffan,

men då hade Bella blivit lite förnärmad.. Hon hade tittat på mamma och sedan gått bort till dockan, som mamma satt i den andra delen av soffan.. Sedan hade Bella kurat ihop sig tätt intill dockan igen.

- Ja..?! Jag kan bara säga att det är min hund.. mer än så vet jag inte..?!


Dagen därpå.. efter frukost och grejer.. gick jag och mamma en runda i skogen med

alla barnen och båda hundarna.. Tog inga bilder på vägen.. det regnade för mycket.. *suck*

.. men när vi kom hem.. in under taket.. kunde jag ta några bilder..


 

Jasmine i bärsele.. Charlie och Jonathan


Efter vi kommit in och fått torka av oss.. och hundarna..

Var det dags för en välförtjänt fika! Och sen ville

pojkarna vila en stund, till en film på ovanvåningen..


 

Charlie somnade helt!


Och medan pojkarna satt där uppe, var jag och mamma

nere i köket tillsammans med Jasmine och Bella..


Jasmine sov..


   

.. och Bella passade på att ligga och mysa på en av köksstolarna..

Mamma lagade mat och jag bara satt och gjorde ingenting, faktiskt..


Senare på kvällen hade jag lovat Jonathan att han skulle få se "Avatar" på

Fyran, som började klockan 21:30.. Han klarade sig igenom hela första halvan av

filmen.. men så blev det reklam.. IGEN?!! och då sa det stopp.. och Jonathan somnade..



Följande morgon var jag ute och pysslade lite i vedboden..


 

Tanken var att spraya båda korgarna vita..

Men eftersom färgen tog slut, blev jag inte riktigt klar.

Får köpa mer färg och fortsätta nästa gång jag hälsar på!

- Härlig morgon dock!!


 

De sista bilderna jag tog innan vi åkte hem till civilisationen igen..


Ja.. en helg springer iväg så fort..

Lite väl fort, kanske.. skulle vilja göra så mycket mer..

Men det får väl sparas till nästa gång jag (vi) kommer till skogen?!


Av Jenny-Blue - 25 september 2012 20:44


Jag hittade faktiskt sageldukar till Jasmine..

inne på H&M.. 2-pack för 49,90



Inne på Lindex hittade jag inga "flickiga"..

och på Kappahl kostade de 39,90kr styck..

Så valet var enkelt..


Jag passade också på att köpa lite stumpor till Jasmine,

då det verkar som om de hon hade, har sprungit bort..?!


Vitt och rosa.. så sockersött så!


Av Jenny-Blue - 25 september 2012 11:13


Sitter på Espresso House på Burlöv Center och tittar på folk. Har precis ätit upp min frukost och läst klart min tidning.. Jasmine sover i sin vagn och jag bara sitter här.. och tittar..

Reagerar på hur många människor här faktiskt är.. De med barnvagnar är väl en sak.. föräldralediga.. Men alla de andra..?! En och annan hantverkare.. också lite naturligt, då de kanske inte går under stämpelklockan på samma sätt som "kontorsnissen".. Ett och annat äldre par kommer gåendes från mataffären.. Så gulliga de är när de hjälps åt med kundvagnen som "drar" eller påsar som väger förmycket..

Ja.. Jag skulle kunna sitta här hur länge som helst.. men mitt kaffe är slut! Och så hade jag faktiskt tänkt mig att jag skulle se om jag hittade några "sageldukar" till Jasmine..

- Tjingeling.. så länge!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards