Alla inlägg under september 2012

Av Jenny-Blue - 15 september 2012 21:50


Jag och Jasmine kom iväg till affären.. för att upptäcka att de hade stängt.. *suck*

Så det blev till att köra på andra hållet, för att kunna fixa lite käk.. och cigg.. och glass.. ;)

Tomas ringde när vi var på väg hem.. och jag mitt dumma nöt körde ner i garaget så samtalet

bröts, men det var inte värre än att jag fick ringa upp honom igen, när vi kommit upp i lägenheten..


Efter samtalet, knäckte jag en flaska rött.. men fick vänta med livets goda dryck, då

"Mina Jasmine" bestämde sig för att hon skulle ha kvällsmat en timme tidigare än vanligt..

Min lilla älskling fick sin vilja igenom.. men somnade nästan, efter att ha ätit bara hälften..

- Smulpaj till deg den.. *smile*


När jag stoppat om henne i sin säng.. efter blöjbyte och rap.. slocknade hon direkt!

- Och såååå var kvällen MIN!


Stämningen hade jag redan fixat..


Och den exklusiva lördagsmiddagen dukades fram..


-Och vem skulle jag då dela denna underbara kvällskvist med..?! undrar du då..

Och det ska jag berätta för dig..

Sheldon och hans galna gäng.. så klart!! *BIG smile*


Av Jenny-Blue - 15 september 2012 16:52


Mina trogna läsare vet att jag hade en rantafej, här hemma igår..

X antal lådor tömdes och sorterades.. och det kändes riktigt bra när jag avbröt allting, för att

åka och fixa käk.. Efter min fantastiska fredagsmåltid.. en burgare från Maxi.. +meny!!.. pulade

jag en liten stund till.. fast nu på sparlåga.. Försökte få ordning på alla de sorterade högarna,

strategiskt utplacerade på golvet.. som blivit under dagens kartongtömning.. Men efter en

stund gav jag upp och lät mig själv njuta av en stund i soffan.. sittandes on my beautiful ars..  

  


I morse däremot.. njöt jag desto mindre..

Möttes av ett vardagsrum.. som i mina morgontrötta ögon, såg ut som efter en naturkatastrof..



..Men tanken på att jag skulle få besök klockan 13, av någon som inte tidigare varit

hemma hos mig, fick mig att höja pulsen direkt och vakna ur mitt sega morgonsnooze..

- Inte för att det spelar någon större roll egentligen.. Som ensam småbarnsmamma, är

det mesta, gällande boet accepterat, men man vill ju ändå presentera sitt nya lya, under

någorlunda ordnade former..?!


Det fick bli en snabb kopp kaffe och sedan var jag igång igen..

"Mina Jasmine", snäll som den lilla ängel hon är, lät mig till och

med att bli färdig, innan hon ville ha sin "lunch" klockan 12..



- Jag hann till och med att sminka mig innan klockan slog 13 och min vän kom med chokladmuffins!



Av Jenny-Blue - 15 september 2012 12:00


Jag måste ha det snällaste barnet i världen.. i alla fall i Skåne..?!

Oavsett omnejd, så är min lilla pärla en riktig liten skatt!! Först och främst lät hon mig

fixa och feja här hemma, sittandes snällt i sin "sitter".. Ibland vaken, ibland sovandes..

Med avbrott för mat, så klart.. men ändå.. En liten ängel! Hela dagen!


Hon fick kvällsmat klockan 21 och klockan 22 sov hon sött i sin säng..

Först klockan nio i morse, vaknade hon för att äta frukost! Och nu sitter

hon och filosoferar.. (filoficierar, som jag brukar säga) i sin "sitter" igen..


- Kan man ha det bättre än så, när man är mamma till en snart två månaders bebis..?!


- Åh, vad jag älskar min lilla Hallonfis..


Av Jenny-Blue - 15 september 2012 01:44


Idag.. eller i natt.. om man nu tittar på klockan.. har jag inga planer på att bli långrandig,

eller inrutad.. Inte prickad, streckad, eller mönstermålad, för den delen heller..?! För jag är

bara trött nu! Har hållt på med att tömma kartonger hela dagen.. Från cirkus klockan 12 till

klockan 19:47.. + en eller två timmar till, efter jag käkat mex.. mix.. MAX- (en) hamburgare..


Shit, ögonen går i kors på mig nu.. men det har det varit värt!!

Har fått tömt hur mycket som helst!! Och jag har sorterat ut fyra

stora papperspåsar med kläder.. än så länge..


- DET KOMMEEEEEEER MEERAAA! Men inte idag.. eller ikväll..?! inte NU!!


Får återkomma till bloggen imorgon istället känner jag.. annars finns

det en risk att jag somnar sittandes här/där.. everyvär.. jag sitter..


Nutti nutti.. Alla.. (alla ni två, som inte gått och lagt er ännu..)

Till alla andra säger jag samma sak, fast att det kommer att bli helt fel i tiden..?!


-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 14 september 2012 00:23


När jag och Tomas precis hade separerat, eller till och med innan jag flyttade ut, fick vi

rådet om att ha en så kallad bonusdag. Det innebär att när jag hade barnen, skulle Tomas

ha dem en dag mitt i veckan, där han hämtade dem från skola och dagis och hade dem

över natten.. Och när det var Tomas vecka, skulle jag ha dem en dag mitt i veckan, med

hämtning och övernattning..

Detta var jättebra! Inte bara för Charlie, som det egentligen var mest menat för, pga hans

unga ålder.. utan det var bra även för Jonathan.. Ja, för mig och Tomas också! Det blev en

så kallad mjukstart för oss alla, inför våra nya "varannan-vecka-liv"..


Men så kom semestern.. och Jasmine föddes.. och våra separata veckor flöt liksom ihop..

Tomas bodde hos mig några dagar, efter Jasmine och jag kom hem från BB.. Jag var hemma hos honom.. Vi träffades för att käka middag tillsammans.. mm.. mm.. Allt väldigt mycket pga.

Jasmine, men så klart blev det också för pojkarna.


När semestern var slut och skolorna började, var det dags för att komma igång med rutinerna

igen, men nu utan bonusdagen. Både jag och Tomas ansåg att allting fungerade så pass bra

utan den.. att det faktiskt blev mer röra än ordning, att ha den kvar.. Så vi bestämde oss för

att strunta i bonusdagen helt och hållet. Och dessutom, i och med Jonathans fotbollsträning

två gånger i veckan + match varje helg.. och Jasmine.. så träffas vi nästan dagligen ändå..


Hur som helst.. Allt har fungerat bra, men Jonathan har vid flera tillfällen påpekat, både för

mig och för Tomas, att han velat ha tillbaka bonusdagen.. Jag och Tomas har diskuterat saken,

men inte riktigt vetat hur vi skulle göra, då det som sagt, faktiskt passar oss bättre utan.


Men så var vi hos familjerådgivningen..

Något som ALLA borde gå till, oavsett om man har "problem" eller inte.. Man lär sig sååå mycket!!

Ja, i alla fall.. Vi kom dit och vi berättade om Jonathans tjat.. Vår rådgivare pratade lite, drog i

lite olika trådar runt ämnet och vips, hade vi hittat lösningen.. Eller ja, en möjlig lösning, då den

inte var testad i praktiken ännu.. Vi kom fram till att jag som nu är mamma till tre.. spenderar

mest tid med lilla Jasmine, vilket i sig är helt naturligt. När jag får tid över, har jag en tre- snart

fyra-åring, som kräver sitt och sin tid.. (Ibland kan det tyckas att han nästan kräver mer än Jasmine..?!)

Detta innebär i sin tur att Jonathan är den som får vänta längst.. för minst mamma-tid..?!

- Tro mig när jag säger, att jag fick tårar i ögonen, när familjerådgiveren fick mig att inse detta!


Så vi kom fram till att både Jonathan och jag, skulle må bra av att få 2-3 timmar tillsammans,

bara han och jag, en dag i mitten på veckan, då pojkarna är hos Tomas..


När jag berättade om vår lilla plan, för Jonathan, två dagar senare.. fick jag den första

bekräftelsen på att det skulle kunna vara en bra lösning, istället för bonusdagen..

Jonathan log med hela ansiktet, när jag hade berättat klart och jag kände med ens

att det kanske var här skon klämde från första början..?! Tidigare, i mitt förra liv som

sambo, gjorde jag och Jonathan kanske inte så mycket mer tillsammans, rent praktiska

saker.. Men vi pratade väldigt mycket med varandra på kvällarna, när det var nattningsdags..

Dessa stunder försvann dock, när jag flyttade ut och pojkarna fick ett gemensamt rum hemma

hos mig.. Hemskt, men sant..!


Andra bekräftelsen, fick jag när jag i onsdags fick höra från Tomas att Jonathan knappt hade

hunnit upp ur sängen, innan han hade sagt till honom, något i stil med:

- Idag kommer mamma och då ska vi göra något tillsammans, bara hon och jag..

(Så underbart att veta, att min grabb vill vara med mig, sin mamma, även om vi inte skulle göra något speciellt..)


Bekräftelse nummer tre, kom i samband med att jag berättade att vi skulle gå på bio..

Hela ungen sken som en sol! Och när jag svarade på frågan om vilken film vi skulle se, sa han:

- YESSSS!! Och gjorde en segergest med armarna..


Kvällen med Jonathan, som jag redan skrivit om i tidigare inlägg.. var precis så trevlig som jag

trodde att den skulle bli. Filmen var bra, popcornen var saltade.. (tappade typ hela saltkaret över dem)

.. mellandrickan, var i storlek stor och 3D-glasögonen passade perfekt! Det blev en super mysig

premiär för oss båda.. dels gällande vår nya "kvalitets-tids-varannan-vecka-dag" och dels 3D-

premiär, då ingen av oss tidigare sett en film i 3D..


Den fjärde och sista bekräftelsen, gällande denna dag.. fick jag dagen efter vårt biobesök..

Då Jonathans lärarinna, gulligt nog, skickade ett sms till mig där hon skrev:

"Jonathan var så glad för att ni var på bio igår."


-Som mamma, älskar man alltid sina barn.. Men det är inte alltid man vet om man gör rätt eller

fel.. Ibland brabbas man av ångest, för att man kanske varit lite för "hård". Ibland kan man känna

ånger för att man kanske gett med sig för lätt.. Det är krävande och påfrestande.. och hela tiden

en balansgång.. Men det finns ingenting som kan skänka så mycket glädje, som när ens barn är

nöjt och i fullständig harmoni.. och man känner i hela kroppen: "Jag gjorde rätt"

Oavsett om det gäller ett blöjbyte på en bebis, val av favoritgodis till en fyraåring, eller ett biobesök med en nioåring..

Av Jenny-Blue - 12 september 2012 16:23


Ikväll ska jag göra något som jag velat göra länge..

Jag ska ta med mig Jonathan in till stan och gå på bio!


Det var evigheter sedan vi gjorde något tillsammans, bara han och jag.. och det ska bli

sååå roligt! Jonathan vet bara att vi ska göra något tillsammans, men han har ingen aning

om att vi ska på bio.. Härligt att veta att han är överlycklig över att få engentid med bara

mig.. och ännu härligare kommer det att bli, när han får veta att vi ska gå på bio!

- Han har frågat mig, säkert hundra gånger, om vi inte kunde gå på bio tillsammans.. innan

Jasmine föddes.. Men då var där ingenting direkt att se.. Sen när filmerna började komma,

var Jasmine född och min förståndiga påg, förstod att vi var tvungna att vänta tills hon blev

lite större..


Det känns lite konstigt i magen, att lämna bort Jasmine.. så länge..?! Men det ska nog gå

bra..?! Eller ja.. Jag är säker på att det går bra! Hon ska vara hos sin pappa, så jag känner

mig fullkomligt trygg på så vis.. men förstå att jag inte har varit utan henne vid min sida

(borsett från en gång, då jag och Tomas var iväg ett kort ärende i cirka 25 minuter..) sedan hon föddes!

Som singelmamma, så har jag inte ens varit iväg och handlat i en timme, som jag ofta gjorde

när pojkarna var mini.. så det känns lite si och så.. Men som sagt.. Det ska nog gå bra!


- Ikväll är det bara jag och Jonathan!!

Av Jenny-Blue - 12 september 2012 01:56


En dag när jag och ungarna var på väg ner till bilen, gick vi igenom

garaget, istället för att gå där ute som vi vanligtvis brukar..


Plötsligt säger Charlie:

- OJ! Mamma titta!


Han pekar ner mot golvet, där någon tycks ha spillt färg och säger:

- TITTA vilket STORT tuggummi!


Hihihi.. Ungar är för härliga, i sina spontana kommentarer!

Men visst kan jag förstå honom.. för det ser ut som ett

gigantiskt tuggummi, eller vad tycker du..?!


 Satte foten intill, för att

ge dig en bild av hur STORT "tuggummit" var..


- Tänk, så stort det måste ha upplevts i Charlie's små ögon..


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards