Alla inlägg under september 2012

Av Jenny-Blue - 6 september 2012 22:30


        


Jenny.. Jenny.. Världen väntar på ditt svar..

- Vet inte riktigt vilket svar det skulle vara, då jag aldrig fått frågan,

men den kanske kommer.. en dag..?!



Av Jenny-Blue - 6 september 2012 14:48


Ska alldeles strax, hämta Jonathan på skolan.. Charlie är redan hemma..
Jasmine sover och jag har varit lite nyttig.. Fixade den där förlängningssladden till lampan i vitrinskåpet.. Så den kommer att lysa ikväll. Och så har jag fått upp anslagstavlan i hallen, som ska hjälpa mig att ha koll på viktiga saker..

- Härligt när man får saker att hända!!
Igår lyckades jag få upp mina tre tavlor över bänken i vardagsrummet! Och det var ju på tiden, kan man tycka..
Just nu är det fortfarande zebror i ramarna, men så småningom ska jag ha svart/vita bilder på barnen däri.

Av Jenny-Blue - 6 september 2012 00:20


Jaha.. så var även denna dagen slut..

Och jag måste säga att den har varit bra hela vägen, med start

EFTER Charlie torkat tårarna och jag hade slutat att skaka.. (Se tidigare inlägg..)


Lämnade Jonathan på skolan vid klockan 08. Så söt, när han pussar sina

syskon hej då.. innan han springer in över skolgården.. - Älsklingen!

Var hem om, innan Charlie lämnades på dagis vid nio.. Stod och snackade

en stund, med personalen, innan jag tog Jasmine som sov i sin bilstol, på

höften, gick ut till bilen och åkte tillbaka hem..


Väl hemma, käkade jag några knäckebröd.. med ost.. till frukost och tog

sedan fram min lilla bärbara och satte mig ner vid köksbordet. Satt där en

stund och "lekte" lite, innan det blev dags för mig att göra mig i ordning inför

dagen.. Jag blev klar, Jasmine fick mat och sedan bar det av mot Max, för att

fixa lunch.. Två meal.. Ett till mig och ett till min kära (fd.) svägerska..

- Högst uppskattat! Och sedan lite kaffe på det!


Skulle hämta Charlie klockan 14, men hann inom jobb, för att säga hej och för att

hämta en stor påse med kläder till Jasmine, som en av mina söta arbetskamrater

letat upp och sorterat ut till mig.. Eller ja.. till Jasmine.

Träffade på Tomas, precis när jag var på väg att sätta mig i bilen.

Vi tog ett snabbt bloss tillsammans, innan jag åkte till dagis.


Väl på skolan, kom Jonathan springande över fotbollsplanen, mot mig.

Hans kompis kom tätt efter.. och båda verkade lika ivriga.. Jag visste

direkt vad det handlade om, men lät de hållas.. De ville så klart leka,

efter skolan.. och efter ett telefonsamtal med kompisens mamma, blev

det också så..


Var dock inom affären på vägen hem, för att köpa frukt, mjölk, lite pålägg 

och middag.. Och jag måste säga att det gick förhållandevis bra, trots att

jag hade tre pojkar med mig, som yrade runt inne på fruktavdelningen, i jakt

på de olika frukterna de skulle ha i sin fruktsallad, som jag lovat Jonathan att

han skulle få göra..


 

Här är en bild på dem när de är i full gång med att skala, dela och lägga i bunken..


Efter att tillverkningen av fruktsalladen var klar, fick Jasmine

mat.. och sedan var det dags för middag.. Pannkakor med jordgubbssylt..

- Smaskigt värre!


Här äts det pannkakor.. mellan alla skratt..


Min bror och hans tjej kom över en stund, på ett litet spontant besök och fick äta lite fruktsallad med oss.. De stannade en stund, men när ungarna (alla tre) kommit i säng, lämnade brorsan o hans girlfriend.. och jag fick helt plötsligt.. från full action runt omkring mig, total stillhet och ro.


Ja.. Det var väl min dag i det hela..?!

Nu är jag så förbaskades trött, att jag bara precis lägger ner detta och kryper till korgs!


Ha en skön natt.. oavsett vad ni gör, gjort, eller ska göra..

Vi ses.. God Natt, Sov Gott och Dröm vackert!

- Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 5 september 2012 10:13


Om du inte har något annat att göra.. gå in och se vad ditt namn betyder..

Direktlänk till sidan:

 


Här är "min" betydelse:



- 'Jenny' bärs av 6744 stycken i Skåne, varav 1456 stycken i Malmö -



Av Jenny-Blue - 5 september 2012 08:41


Jag satt i hallen och skulle just sätta på mig skorna..

Jonathan var redan klar och stod brevid mig..

Charlie hade gått in på rummet för att hämta en tjocketröja..


- PANG, BOM, BANG!!


Shit va' rädd jag blev, när jag hör hur något brakar ner och Charlie skriker, mer och mer..

Det tog väl två sekunder innan jag kom in på rummet och såg, till min stora lättnad, att det

"bara" var den stora tavlan som hade trillat ner och inte en byrå som hade vält över Charlie..!!


När jag satt och höll om Charlie, som grät hysteriskt.. kände jag

hur han skakade i hela kroppen.. Stackars liten, hade blivit jätterädd!


När vi sedan hade lugnat ner oss och jag skulle knäppa Charlies tröja, upptäckte jag att

mina händer, skakade lika mycket som lilla Charlie hade gjort. Jag visade barnen, hur rädd

jag hade blivit och sen skrattade vi en stund.. innan vi fick rusa iväg, för att hinna till skolan.


Ett annorlunda, men väldigt effektivt, sätt att komma igång med dagen..

Av Jenny-Blue - 4 september 2012 23:34


Idag fick jag en spontan komplimang, från Tomas, när han var inom för

att lämna Jonathan efter fotbollsträningen.. Jag vet inte riktigt varför..

Eller vad själva anledningen var.. den utlösande faktorn, så att säga..?!

Men det känns som om det kvittar, för den var väldigt fin och styrkegivande..

Och den värmde mitt hjärta..!!


Han sa: "Du är en bra mamma, Jenny."


Jag antar att Tomas fortfarande är stolt över mig..?!

Jag vet att han tycker att jag gör ett bra "jobb" med Jasmine!



Hur som helst.. oavsett anledning till/bakom komplimangen jag fick.. så FICK jag den!!

- Och som sagt.. Det värmde verkligen mitt hjärta!!

(Inte varje dag man får ett sådant stort erkännande..)



Av Jenny-Blue - 3 september 2012 09:45


Igår, när Tomas var här och lämnade pojkarna, sa han något som fick mig att fundera..

Han låg i soffan, efter vi hade ätit och pratade med Jasmine, när jag kom och gjorde dem

sällskap. Vi beundrade Jasmine en stund i tystnad, när Tomas plötsligt sa, till Jasmine:

- Nu kan du snart komma och sova hos pappa.


- Och visst är det så.. eftersom hon har börjat med modersmjölksersättning (långt ord..)

Men när Tomas sa det, var min första tanke: "Usch nej, va' jobbigt"

Jag svarade honom, att han kanske kunde ha henne under en dag istället..

Hemska tanke på att inte ha henne hos mig när jag ska sova! Hon sover i sin egen säng, så

det är inte det att jag måste ha henne nära intill.. men jag vill nog ändå ha henne bredvid

mig i samma rum..?! Jag vill kunna höra henne, när hon sover.. och vaknar..


Sen kom jag att tänka på, hur jobbigt jag skulle tycka att det var, att inte vara närvarande,

när lilla "Mina Jasmine" skulle behöva något.. Mat, ny blöja, rapa lite till, nappen..

För hur man än vrider och vänder på det, så är det ju faktiskt jag som känner

henne bäst.. Tänk om hon vill något och Tomas inte skulle veta, eller förstå vad..?!


Ja, det låter ju lite galet.. jag vet. Klart att Tomas hade sett till Jasmine's bästa!

Klart att han hade provat sig fram (precis som jag gjort och gör) för att till slut

komma på vad hon egentligen vill.. Tomas är en jättefin och bra pappa! Tro ingenting annat!!

Men just vetskapen om att jag inte skulle vara där.. OM i fall att..?!

"Ve och fasa, hemska tanke."


Tänkte sedan på att det är ju så Tomas har det. Han har själv VALT att ha det så, förvisso,

men ändå.. Han har ingen aning om alla de små, men underbara ögonblick, som uppstår dagligen..

När man bor tillsammans kan man ständigt uppdatera vad som hänt i barnets utveckling, men

som i vårt fall, trillar händelserna liksom bort lite, mellan gångerna vi träffas.. Även om det inte

brukar vara längre än en till två dagar, mellan gångerna.. och även om jag verkligen försöker att

berätta allt som händer..


Han ser att hon ler.. Han ser på hennes kinder och känner på hennes tyngd, att hon har gått

upp i vikt sedan han träffade henne sist.. Men sedan är det inte så mycket mer.. Han vet inte

hur hon låter när hon känner sig lite ensam och har ont i magen.. Han har, som sagt, bara fått

det berättat för sig.. som till exempel, nu i helgen, då hon hemma hos mormor, "pratade" för

första gången..


- Usch, ja det finns så fruktansvärt mycket som han missat redan och jag kan

i ärlighetens namn inte begripa hur man kan leva med det.. eller utan det.. 


- Jo, det kan jag visst, egentligen!

Han är pappa.. jag är mamma.. Stor skillnad under det första året! 

Pappa för tredje gången, dessutom.. så han är väl van.. Han har ju alltid 

varit tvungen till att vara på jobb.. Jag förmodar att det är helt naturligt

för Tomas.. och andra familjeförsörjande pappor.. att inte vara med hela tiden..?!


Jag som mamma, känner att det skulle vara helt overkligt.. i alla fall för mig!


* * * * * * *


Det är svårt för mig, att inte vara närvarande, vad gäller pojkarna också.. men de

är ändå så pass stora nu.. De berättar spontant om sin dag, eller om det där speciella, som hänt under veckan.. Och jag vet, med säkerhet, att de säger till när det är något som inte passar dem!


* * * * * * *


- Ja ja.. Jag förmodar att den "hemska tanken", grundar sig i att jag inte är riktigt redo att

"släppa" ifrån mig Jasmine än.. mer än att jag är orolig för att Tomas inte skulle klara av henne!

För som sagt.. Det finns ju faktiskt en anledning till varför det är just han som är pappa till mina barn.. och jag tycker att Tomas är en helt fantastisk pappa!!


       


    



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards