Alla inlägg under oktober 2012

Av Jenny-Blue - 21 oktober 2012 19:18


Sitter på balkongen hos Tomas..
Vet inte om det är pga. att jag är här för att lämna ungarna, eller om det är pga.

höstmörkret..? Men jag känner att jag är lite under ytan ikväll..?! Jag är inte ledsen,

men tankarna snurrar.. Jag känner mig lugn inombords, bortsett från tankarna som

verkar ha väldigt bråttom..?! Som om de alla vill vara med på samma gång..?!


Tittar in genom fönstret.. Ser Tomas i fåtöljen vid datorn (jag bloggar via mobilen) och

Jasmine som ligger och sover på golvet. Pojkarna syns inte till.. Förmodar att de har

gått in i sovrummet för att titta på tv?


Ser mig omkring i rummet och känner hur väggarna andas vårt liv..

Här var vi en familj i åtta år.. mer eller mindre..?! Lycka, sorg.. Tårar och skratt..

Jonathans första steg.. Mormors bortgång.. Skapandet av Charlie.. och Jasmine..

Glada fester.. Bråk som fått taket att lyfta.. Trevliga middagar.. Morfars bortgång..

Ensamma kvällar med flaskan.. Filmmys i utflyttade sängar, vid tv:n.. Musik, musik, musik..


Många känslor och mycket kärlek..! Och allt finns i tiden,

i dessa väggar som jag nu sitter utanför och tittar in på..


Visst saknar jag det jag hade, men jag sörjer inte..

Väljer att vara tacksam för det jag fått och för det jag har kvar..


Av Jenny-Blue - 21 oktober 2012 13:04


De har "jobbat" med former på dagis.. och Charlie har gjort en gubbe.. och skrivit sitt namn..


"Månadsgubben" - på dagis.

För att följa barnen utveckling, får de varje månad måla en teckning.


Charlie har ritat på dagis..

- Något oroväckande, eller vad..?!


* * * * *


Jonathan och jag satt och ritade här hemma igår.. och

här är några av de teckningar, som Jonathan gjorde:


"En gubbe.."


"Jenny & Jonathan"


"En hatt med lock"  "En sko" och "En giraff"

Vi hade en riktigt mysig stund tillsammans..

- Kul att se när man kan inspirera till något fint.. som "skon" till exempel..


 

Jag ritade en sko.. och Jonathan blev inspirerad och gjorde en egen..

(Se hur han har suddat ett mönster på skon.. något nytt han lärde sig igår..)


- Jag bara ÄLSKAR barnteckningar!

Lika ärliga som barnen.. om inte mer..?!


Av Jenny-Blue - 21 oktober 2012 12:23


Min fd. svärfar och hans fru, har precis lämnat..

De kom inom en stund för att hämta tavlan jag hjälpt dem med..

Alltid lika trevligt att ha dem här! Känner mig lyckligt lottad, med

att ha så fin kontakt med barnens farfar, trots att inte Tomas är här!

Kul att kunna ge barnen umgänge med sina blodsband, trots att det inte

är mitt blod.. om ni förstår vad jag menar..?!

- Speciellt nu, efter separationen..

Då det inte är lika självklart som kanske tidigare..


Som tack för hjälpen med tavlan, blev jag inbjuden till middag..

Trevligt! Även om jag känner att det var skönt att jag kunde hjälpa dem med något,

efter allt de gjort för mig sedan jag flyttade.. Men en middag, tackar man ju inte nej till!


Här är en bild på tavlan som jag "fixade till"..

Det fanns en synlig reva i den blågröna lilla fisken, som jag målade över.

Revan är fortfarande kvar, men betydligt mer "osynlig"..


Av Jenny-Blue - 19 oktober 2012 23:45


 

- Godkväll alla nattugglor..


Sitter på balkongen.. Mitt absoluta favorit ställe att blogga på..

Dagen är snart slut.. även för mig.. Men först ska jag blogga

lite och efter detta, tänker jag ta en dusch..


Dagen har varit bra..

Jag har hunnit med att tvätta all min planerade tvätt 

och allt är vikt och sorterat i små söta högar..


Jonathan och Charlie har varit till stor hjälp, då de passade sin

sovandes lillasyster, så att jag på smidigaste sätt, kunde

åka upp och ner mellan hem och tvättstuga..


När tvätten var färdig, lagade jag mat..

Vi åt och när vi var klara vid matbordet, förberedde killarna inför

fredagsmys i soffan.. Jag gjorde popcorn.. och tillsammans gjorde vi

hemmagjord läsk i vår nya maskin.. Spännande.. Charlie var mäkta imponerad.

Lite svårare dock att imponera på Jonathan.. men lyckade till slut, när jag senare vann

över honom i Yatzy.. Slog Yatzy två gånger under den första rundan.. vilket inte har hänt

sedan åratal tillbaka.. Det gick dock inte lika bra för mig i runda två.. men sen vann jag

i den sista och avgörande rundan.. Och det kändes bra! *smile*


 


- Nä.. jag är inte tävlingsinriktad.. men det brukar ALLTID vara

Jonathan som vinner.. Han har en jädra tur när det gäller spel..

när man spelar mot honom är det på blodigt allvar.. *smile*



Med detta sagt, loggar jag ut för idag..

Känner hur duschen kallar och eftersom det

har börjat dra "litta granna" i ögonvrån, är det

nog dags att göra som planerat.. innan jag somnar..?!


Ha en underbar fredagsnatt - Åh ni underbara..

Sköt om er och ta hand om varandra!

Over and out!


  

Av Jenny-Blue - 19 oktober 2012 11:47


Idag är det fredag och jag har tid i tvättstugan..
Glory nöje en fredagskväll..?! Eller inte..! Men vad ska man göra, när

tvättkorgen är överfull.. och "bergets" topp bara blir högre och högre?


Charlie är hemma från dagis idag.. och Jonathan ska hämtas på skolan

kl 14.. annars är det inget speciellt alls med denna dag..?!
- Men det är ju klart.. Man vet ju aldrig vad som kan hända..?!


Nu ska jag se om jag kan få lite hjälp av Charlie, med att få ordning på tvätthögen..

Måste ju sorteras.. Och så tror jag att det tyvärr finns ännu mer tvätt under pojkarnas säng..?!


Ha en bra dag!
- Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 18 oktober 2012 10:25


Hittade dessa underbart söta bilder via Google..

Så söta att jag bara måste dela med mig!


- En gris som har koll på läget - 

- Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder -

.

.

.

. . . . .






- Alla behöver vi en kram.. då och då -

.

.

.

. . . . .




- Det ska vara stickat i höst -

(Så behåll sommarkatten och klä den varmt)

.

.

.

....








- Till dig som älskar grodor, men har katt..?! -


....

.

.



- Gulliga.. Eller hur?!

De fick i alla fall mig att le..


Ha en bra dag Alla!

  



Av Jenny-Blue - 17 oktober 2012 21:37


I veckan som var, har det luktat lite si och så från vasken i köket.. i förrgår kväll

blev det stopp. I går, ringde jag till huvudkontoret i föreningen och gjorde en "felanmälan"..

Kvinnan på andra sidan luren, sa att hon skulle skriva en rapport och skicka vidare mitt

ärende till områdeskontoret, som i sin tur skulle höra av sig under dagen..


                                            


- Nej.. Det gjorde de inte..

Trodde att jag hade glömt att sätta på ljudet på min telefon, men det var på..

Dagen gick.. men ingen ringde.. Däremot fortsatte min vardag i mitt kök.. och

högen på diskbänken blev bara större och större.. *suck* Lätt irriterande!!

När klockan slagit fyra och det fortfarande inte hade varit någon som hört av

sig, visst jag att jag skulle få överleva kvällen och natten med fortsatt stopp

i vasken.. Kontoret stänger nämligen klockan 16.. och alla hantverkare och

vaktmästare går hem för dagen.. *suck igen* Jag mår verkligen inte bra av

att ha kaos på diskbänken.. Det vet jag garanterat nu!!


I morse ringde jag tillbaka till huvudkontoret och det var samma kvinna som dagen innan..

Hon sa att hon gjort som hon lovat och att ärendet nu låg på områdeskontoret's bord och

att hon "ingenting kunde göra".. *suck, suck, suck* Nu var jag riktigt irriterad..

Jag ringde ner till områdeskontoret, för att bli påmind om deras öppettider.. kl 15-16..

Jag ringde igen.. och då var klockan 15:30 ganska så exakt.. TELEFONSVARARE..?!!!

Trots att jag nu var nådigt irriterad.. på gränsen till förbannad.. gjorde jag mitt yttersta

för att ändå låta trevlig i mitt meddelande, som jag talade in efter signalen..


Strax därpå skulle jag iväg.. Jag gav upp och lämnade min skräckinjagande diskbänk bakom

mig och slog igen dörren.. När vi (jag och två av barnen) sedan körde genom garaget, mot

porten, kom en av "vaktmästarkillarna" gåendes intill väggen, mot min bil..


Killen i fråga är kompis med Tomas och jag brukar prata med honom.. så det var inget konstigt

med att jag hissade ner passagerarrutan och stannade för att ta ett litet snack med honom..

Jag hann knappt öppna munnen innan han sa att han visste om mitt lilla problem men..

"att killen som har hand om just dessa fall, var pappaledig och det var därför jag inte hade

fått någon hjälp.."


- Amen kära nånn?!

Vem f*n som helst kan väl "pumpa" lite med en sådan där svart "pumpagrej" och hälla ner

lite propplösande medel..?! Herre Gud, alltså?! Kom upp med grejerna, så gör jag det själv, typ..?!

Jag sa så klart inte detta högt.. men killen fick en detaljerad beskrivning om hur mitt kök såg ut..

Och samtidigt påpekade jag att låset i entredörren kärvade.. Killen sa att låset skulle bytas

imorgon.. men jag blev aldrig riktigt klok på hur de hade tänkt sig med min vask i mitt kök..?!


När Tomas kom hem, till mig, för att lämna av Jonathan efter forbollsträningen, hade han grejer

med sig.. och efter barab några minuter hade han "löst" problemet.. *ha ha ha* Lite roligt sagt

av mig där..?!


Tomas, min hjälte, fick en kopp kaffe, innan han åkte hem till sig och sitt.. Han hade fått den

oavsett, men det blev ändå som en "tack-för-hjälpen-kopp" för att jag ÄNTLIGEN blivit av med

skiten i vasken!


Det är under all kritik, det här med hanteringen av mitt fall, på områdeskontoret.. men jag vill

ändå berätta att de faktiskt gjort en hel del för mig tidigare.. Jag fick till exempel en helt ny

toalettstol, då jag anmälde att den gamla stod och rann vatten hela tiden.. Och golvet i mitt

V-rum lades på ett kick, när de väl hade hittat en ny golvläggare.. (Den förra hade kursat)

Så det är inte helt fy skam på dem..

- Men jag tycker att de i alla fall kunde ha sagt något.. om de nu inte hade någon

"propplösar-proffs" på plats..?! *ha ha ha* Håll med om att det är lite pinsamt..?!


Ja ja.. den siste idioten är inte född, som man säger.. Eller så säger i alla fall jag..

Nu fungerar min vask igen.. Berget på diskbänken är borta.. disken är diskad och

jag kan sova gott.. utan några mardrömmar om att "slajmet" i vasken kommer och

tar mig..


Bilder på min mardröm..

      

Fettklumpar som bubblar upp i sidovasken med det lilla hålet.. Blärk!!


Av Jenny-Blue - 16 oktober 2012 06:39


Go Morra! Eller som man vanligtvis säger.. God morgon!

Ännu en morgon, då jag vaknar i ottan.. Har varit uppe sedan klockan 05..?! Vilket är

crazy, när man tänker efter.. Har sedan en tid tillbaka bestämt mig för att inte somna

om.. när jag vaknar såhär omänskligt tidigt.. Mest för att inte sabba hela morgonen totalt..

Har insett att jag lika gärna kan ha min "egentid" på morgonkvisten.. när ungarna fortfarande

sover.. som på kväll- och nattetid, när ungarna sover.. Tiden blir ju min oavsett..?!


Nu är klockan dock mycket nog att gå upp.. och det är dags att gå in och väcka mina små

sovande änglatroll.. i alla fall de två stora.. som ska hinna käka frukost innan dagis och skola.


             



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards