Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Tålamod är ett måste.. när man är minibarnsförälder..

Av Jenny-Blue - 26 november 2012 18:18


Oj vilken spännande dag, det blev idag då..?!


Det började med en härlig sovmorgon.. då jag och Jasmine inte kom ur sängen, förrän

kvart i tolv..?! Jasmine fick mat och när hon ätit upp, avnjöt jag en kopp kaffe ute på

balkongen, tillsammans med min lilla bärbara.. En skön start.. på en lugn dag..?! Tills jag

kom på nyckeln till lokalen som skulle lämnas..?!

Epeditionens öppettider, måndag till fredag är 10-12, men efter att ha

ringt dit, kunde jag komma och lämna nyckeln idag.. innan klockan två..


- Yes! Jag tittade på klockan och upptäckte att jag hade exakt 34 minuter på mig, innan

klockan slog två.. Tjohoo! Jag stod i mjukisbrallor, med håret åt ALLA håll.. och Jasmine låg

i pyjamas.. MEN..!! Skam den som ger sig.. På något vänster lyckades jag ta oss till kyrkan

och strax innan klockan två hade jag lämnat tillbaka nyckel!


Här tog jag sedan en liten paus, för att hämta andan..

Ta ett bloss och blogga lite.. (se tidigare inlägg)


 Jasmine sitter och sover i sin bilstol i bilen..  


När andan var hämtad..?! Satte jag mig i bilen för att dra vidare.. Mot Burlöv Center, mitt andra hem..?! *ha ha ha* Där gick vi in på Coop och handlade våtservetter.. och pepparkakor..?! Sedan blev det en Latte Vanilj till mig och mat till Jasmine, på Espresso House.. När vi var klara där, blev det ett blöjbyte, innan vi åkte till Willy:s för att storhandla.. Kaffe, mat till Jasmine, knäckebröd och en jädra massa mer.. 


 Bland annat, en bitring till Jasmine..


Så.. Äntligen färdiga i affären.. betalat.. och åter igen sittandes i bilen.. var det dags för

hemfärd.. Körde en liten bit och blev passerad av en polisbil.. Inget konstigt med detta,

men jag reagerade med att tänka: "Hoppas att de inte tänker stanna mig.. för.. OH SHIIIIT!!"


Det var en jädra tur att jag såg denna polisbil, för annars hade jag förmodligen missat det

helt..?! Det var ju sista dagen innan körförbud.. om jag inte ombesiktigade bilen idag!! Jag

tittade på klockan och hon var tjugo över fem.. PANIK!

Frysvarorna fick bära eller brista..?! Jag var tvungen att åka till bilprovningen direkt!

Tror att jag blev lite skärrade, då jag hela vägen dit, satt och sa för mig själv:

- Hur fanken kunde jag missa detta idag..?! Tänk om jag glömt bort det..?!


Kom till bilprovningen, checkade in, väntade en stund och fick köra in i hallen..

Det tog två minuter.. och som vanligt på en ombesikning, kostade det 200 kronor..

Tror att jag ska byta yrke.. 100 kronor i minuten.. blir.. 6000 kronor i timmen..?!

- Ja.. det är väl lagom..?!


Nåväl.. lite störigt, med en återbesiktning, men den gick ju bra.. och med

tanke på att jag INTE får körförbud imorgon, kan det ju kännas helt okej..


Nu är vi i alla fall hemma.. sedan en bra stund..

Jag har försökt blogga ett tag nu.. men blir hela tiden avbruten av min kära

dotter, som tycks ha fått en fis på tvären..?! Och när det händer kan det ta

flera timmar att skriva ett inlägg.. *suck* men så är det..


(Här kommer en paus på några timmar.. Jasmine får mat och blir nattad.. och jag pysslar lite här hemma..)


Tillbaka igen.. tio i tolv..?! Ja, ni får helt enkelt ta det som det kommer..

För tro det eller ej, men jag har ju faktiskt ett liv utanför bloggen också..?! *smile*


Sedan jag skrev ovanstående.. innan min lilla paus.. har jag sytt och satt upp ett

"skynke" i köket.. Som ska dölja min källsortering.. Det tog bara tre månader, från

tanke till faktiskt färdigt..?! Men nu är det gjort! Hade planer på att sy lite till pojkarnas

rum, men av någon anledning klyddar min symaskin.. Verkar ha en skruv lös.. *ha ha ha*

Låter kanske dumt, men så är nog desvärre fallet..?! Ja ja.. För att inte plåga mina grannar,

med allt oväsen, som maskinen gjorde.. fick jag lägga ner kvällens planer.. och allt vackert

plocka undan igen.. *snyft*

Och så har jag satt upp en julstjärna i vardagsrummet.. Ja, det kanske är lite tidigt..?!

Men jag tycker att det är så förbaskenes mörkt, så vatt da hell.. (lite svengelska där)


 Jag tycker i alla fall att det blev bra..!


Tror att detta får avsluta dagens inlägg.. Det får vara nog med spänning för idag..?!

Känner att jag har fått min beskärda del av både harmoni.. och PANIK.. och jag har

fått gjort mycket bra idag..! Så jag är rätt nöjd med min dag!

Faktiskt så nöjd att jag kan gå och nanna kudden redan nu..


- Natti natti, då.. Vi ses imorgon.. om ni vill.. *smile*


Ps. Köpte ett nytt choklad idag..

 Ds..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny-Blue - 25 september 2023 19:31

  Jag har tagit bort mitt förra inlägg. Ber om ursäkt och yrkar på sinnesförvirring..  - Kärlek & Ärtor till alla!      ...

Av Jenny-Blue - 7 september 2023 23:09

  Idag har jag haft en hel rad av tänkbara rubriker att blogga om.. fram tills nu..?! Så jag skriver bara några rader om hur tacksam jag är för att jag har så fina barn. Jag är så stolt över alla tre, att jag skulle kunna spricka emellanåt.. Känner...

Av Jenny-Blue - 27 augusti 2023 13:08

  Igår var jag i Åkarp med uppdrag aniktsmålning för barn. En givande uppgift en solig lördag, för mig som pedagog och konstnär..    Man skulle kunna säga att det är den perfekta kombon..?! Även om ansiktsmålning är något helt annat än akryl ...

Av Jenny-Blue - 22 augusti 2023 22:08

  För ett halvår sedan kunde jag knappt hantera frågan. "Vad ska vi äta idag mamma?"   Idag kör jag och handlar efter jobb.. åker hem och packar in matvarorna i kylen, för att sätta mig i bilen igen och köra bort till fotbollsträningen som jag ...

Av Jenny-Blue - 16 augusti 2023 23:35

  Jag har ändrat runt lite i menyn och uppdaterat några texter.. Och jag firar att jag varit driftig som attan under dagen..    Först jobb, med start 7:30.. som jag överlevde.. ?! (Bara det är en bedrift..) Sedan lyckades jag hitta ett spec...

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards