Alla inlägg under november 2012

Av Jenny-Blue - 25 november 2012 11:45



Skrivet igår (lördag 24/11) klockan 15:23

Får väl börja med att berätta att dopet gick bra.. Känner dock att jag behöver få lite distans till det hela innan jag själv kan känna mig riktigt nöjd.. För just nu är jag helt slut i huvudet och känner mig pga. detta, något negativ..?! Sen är det alltid lite känsligt att vara i kyrkan och höra pianomusik, då tankarna på min mormor fortfarande får mig att känna sorg.. trots att det snart har gått nio år sedan hon dog.


Efter själva dopet, var det smörgåstårta, dricka, kaffe och kaka uppe i lokalen.. Kände mitt i alltihopa att jag inte "träffat" Jasmine på länge, då hon "gått" från famn till famn.. Det är lite så, när man är van att oftast vara ensam om att ha henne..?! Men det får vi ta igen ikväll..!


Ja, ja.. i alla fall.. Efter en hel veckas superstirr med tre barn och alla förberedelser brast det när allt äntligen var över.. Kanske är det, det som håller sig kvar, för jag känner mig, som sagt.. fortfarande lite nere..?! Eller så är det bilden som slog mig när jag satt i bilen på vägen hem som spökar..?! Så i mitt inre, en bild från när Charlie döptes.. Jag och Tomas poserar för kameran och Tomas håller ena armen om mig, med sin hand på min höft.. Jag vet inte varför jag börjar gråta när jag ser bilden framför mig, men jag antar att jag kände mig lite utanför idag.. Fick liksom känna av att vi faktiskt bara var på vår dotters dop, var för sig.. och inte tillsammans..?! Vill inte att ni ska tycka synd om mig, men känner, som ren terapi och dokumentation, att jag måste berätta att tårarna rinner gränslöst nu..?!

- Åh, så galet..?! Att sitta här och gråta, denna speciella dag..?!


Fortsättning idag (söndag 25/11) klockan 11:45

Som jag sa i rubriken, så somnade jag i soffan till "Så mycket bättre" och när jag vaknade igen ca klockan 02 upptäckte jag att Jonathan också hade somnat i soffan. Jag hade varken ork eller hjärta till att väcka honom, så jag lade en filt över honom och lät honom ligga kvar.. Själv gick jag in och lade mig i min stora sköna säng.. och somnade som en stock..


Jag har fått lite distans till gårdagen och idag känns allt mycket bättre.. bortsett från min fruktansvärda skallebank..?!! Tomas ringde igår, och avbröt mig i mitt tycka synd om mig själv.. och det var väl egentligen bra..?! Till en början sa jag bara till honom att läget var under kontroll.. och det var det ju.. sen att jag var ett vrak, fick han ur mig först efter en stund.. Ja, ja.. Jag satte mig med Jasmine, för att ge henne mat.. och min självömkan försvann..


Tror att jag hunnit sitta i knappt tjogo minuter.. då jag hörde en nyckel i dörren..

- Det var Tomas som kom.. och med sig hade han en flaska rött.. *smile*

Jag hade ju varit ledsen i telefon och samtidigt hade jag beklagat mig över att mitt vin var slut.. och eftersom Tomas inte tycker om när jag gråter i telefon.. och eftersom han hade en flaska rött hemma.. kom han inom med den, innan han åkte vidare till sina goda vänner i V. Vemmenhög..

- Säga vad man vill, men ibland är han bara så gullig.. *smile*


Dopet igår, gick som sagt bra! Charlie körde sitt eget lilla race, men sånn är ju han..?! Jonathan hjälpte till att hälla upp dopvattnet.. och fick göra det som Charlie egentligen hade fått i uppgift.. att hänga upp "Dopdroppen" (En glasdroppe.. Något nytt, de har numera, vid dop..?) i dopträdet.. Jasmine's ena kusin Elin, läste upp en text och hon gjorde det sååå bra! Jag blev riktigt stolt över mitt "lilla" hjärta! Bra gjort Elin!!


Ja.. mycket mer än så har jag väl egentligen inte att berätta.. Här är så stökigt nu.. med barn som hoppar, stirrar, skriker, gråter, stökar och som vill ha mat.. Jag känner mig mer stressad än lugn nu och min ro till att skriva mer är long gone.. Får väl se om jag hinner återkomma innan dagen är slut..?!

Ber om ursäkt för att jag är lite tjinkig.. är bara såååå trött fortfarande..


Ha en bra söndag, trots mina kassa vibbar..

Gå och krama någon, för det behöver denna någon alldeles säkert.. *smile*

Puss så länge..



Av Jenny-Blue - 24 november 2012 05:59


Jaha.. Slocknade i soffan.. utan att ha gjort klart det sista.. så det var bra att Jasmine väckte mig för en liten stund sedan.. Sitter på balkongen nu.. och dricker mitt morgonkaffe, för att sedan ta itu med det resterande..


Tomas kommer hit klockan 8:30, vad det är sagt i alla fall.. och svärmor, som ska hjälpa mig.. oss.. med dukning, mm.. kommer hit klockan nio. Innan dess måste jag ha hunnit ta fram byxor till pojkarna, göra ett litet ingrepp på min klänning och göra mig iordning.. Tänkte sätta Tomas på att stryka pojkarnas skjortor.. för sånt är Tomas bra på!


Åh! Jag måste fixa mina naglar också.. en mindre detalj, kan tyckas.. men ack så viktig..?! Tror att jag kör ā la naturell idag.. om jag inte hittar någon speciellt färg..?! Nja, det tåls att tänka på..


Nu ska jag röka klart och dricka upp mitt kaffe.. sen får jag sätta fart! Måste nog ta fram kameran också.. så att jag inte glömmer den! Och som min kusin sa på facebook.. Jag får inte glömma Jasmine.. *ha ha ha*


Ha en super duper lördag Alla!
Vi ses ikväll, när allt detta är över..



Av Jenny-Blue - 23 november 2012 21:39


En snabbis innan klockan ringer och säger att jag måste tillbaka till tvättstugan..

Det har varit en galen dag.. i att fara, flänga, göra och fixa.. Men samtidigt en mycket bra dag! Barnen har bara bråkat 40% av vad de brukar och båda pojkarna fixade, både inköp av nya skjortor och hårklippning, dusch och bad.. De somnade för en stund sedan, så nu kan jag rantafeja lugnt i min ensamhet..

Måste ner till tvättstugan igen.. Om jag orkar så återkommer jag senare.. Om inte så träffas vi först efter dop och kyrka..
- Tjingeling så länge..

Av Jenny-Blue - 23 november 2012 06:16


*Gäsp* Åååh.. Vilken gäsp..?!


Klockan är nu.. 06:18.. och jag är uppe..! Måste erkänna dock, att jag tror

inte.. att jag har vaknat riktigt ännu..?! Känner mig aningen seg, faktiskt..

Det är fredag.. dagen innan Jasmines dop.. och nu återstår bara inköp av

drickan till maten.. och kaffet och kakan.. Ja, och det faktum, att jag

fortfarande inte vet vad varken jag eller pojkarna ska ha på oss.. Men

bortsett från det, så är läget lugnt.. än så länge..?!


Idag har jag lovat Charlie, att vi ska åka hem till min kära vän Stina och

äta bullar.. Jag bestämde detta med Stina tidigare i veckan.. kanske redan

i slutet av förra..? Men berättade det för Charlie först igår.. och som sagt..

Det var tur, då grabben har tjatat sedan dess..

- Härligt dock att han vill följa med..


Denna veckan har varit grym.. Varje dag har varit planerad in i minsta detalj, för att

jag ska hinna med allt.. Fick bytt mina blinkers igår.. "Tack Snälla Johan! Du är en räddare i nöden!"

Åkte ju på en ombesiktning pga. dessa små lampor.. och den måste göras senast måndag, för sen

får jag körförbud på bilen..?! NO GOOD!! En liten tidsmiss, som skapade panik, men som nu är under

kontroll.. tack vare min kära vän Johan!!


Tomas slutar jobba klockan 13:15.. enligt schema, ska väl tilläggas, då det inte alltid är att han

kommer från jobb just i den minuten.. Tanken är då att vi ska handla tillsammans inför morgondagen och få allt på plats i kyrkan. Smidigt som tusan att ha festen efter, på plats.. så slipper man ta sig fram och tillbaka.. och man slipper att "joxa" hemma.. Lokalen som vi får "låna" är jättefin och de tillhörande köket blir perfekt!


Måste ju bara berätta om något roligt som hände, när vi var i kyrkan för att träffa prästen och för att gå ingenom dopet, med henne.. Vi satt där runt bordet, hela familjen och prästen.. och mitt i alltihopa frågade Anna (prästen alltså) om vi inte skulle slå på med ett litet bröllop också, när vi ändå var på G.. *Ha ha ha* Jag och Tomas tittade på varandra och log.. "Nja, vi tror inte det.. " sa vi i mun på varandra.. Stackas prästen visste ju inte vår historia.. och jag förmodar att det kan vara svårt att förstå, att jag och Tomas faktiskt har separerat, när man träffar oss.. då vi är så bra vänner och fungerar så bra tillsammans, utåtsett.. *ha ha ha*


- Ja.. det hade ju verkligen kommit som en chock för våra nära och kära..

Först nyheten om graviditeten med Jasmine.. sedan nyheten om vår separation..

Ännu en nyhet om ett giftemål.. hade väl varit droppen..?! *ha ha ha* Ja, det var roligt!

Både jag och Tomas var rörande överens om att vi kanske skulle "ta det lite lugnt", med

vår stackars familj, som fått ta mer än mycket redan.. Prästen fattade nog inte riktigt vad

vi menade med det.. då vi inte sa något om separationen.. men hon verkade lika glad för det

och planeringen inför dopet fortsatte..


Nu mina vänner.. är det dags att sätta igång denna underbara dag, som jag hoppas att den blir..

Pojkarna är uppe och det är dags för mig att göra frukost..


- Jag är glad att jag fick denna lilla stund, med min blogg, då jag inte

har hunnit blogga lika mycket som jag skulle vilja.. under veckans gång..

Jag har fortfarande dock.. mycket mer att berätta om, men som sagt..

Späckat schema.. i 190.. och allt måste passa ihop i tiden.. så jag får 

väl ha tålamod med mitt bloggande.. *suck* och vänta tills jag får en

stund över nästa gång..


            

Kastar in två foto från min och pojkarnas spelkväll som vi hade härom dagen..

En trevlig stund tillsammans.. som var mest behövlig, då dagen innan hade varit

bråkig och skrikig och fylld av dåligt samvete.. Men det är en annan historia och

den hinner jag inte skriva nu..!!


Ha en UNDERBAR FREDAG!

Puss och Kram tills vi ses igen..


 


Av Jenny-Blue - 22 november 2012 14:42


För ett tag sedan berättade jag, att jag hade varit i kontakt med mitt försäkringsbolag

och fått ett bättre pris.. Igår fick jag brev som bekräftade detta.. 


   


Tre likadana brev med texten "Tack för att du stannar hos oss!"

- Jag undrar om de är extra tacksamma, med tanke på att jag fick just TRE stycken..?!


.


.


.

Ja, jag vet att jag har fått ett brev för varje försäkring, som blivit ändrad..

Men tyckte att det var lite lustigt, med tanke på att de kom i vars ett kuvert..

- Det ska ju inte snålas på.. till bra kunder..?! Och jag känner mig så uppskattad!! *smile*

Lite synd dock, på "miljötänket".. som hamnar under stolen..?!

Jag hade känt mig uppskattad, även om jag fått alla tre papper/brev i ett och samma kuvert..!!


Av Jenny-Blue - 21 november 2012 09:49


Det började redan igårkväll.. med allt på samma gång.. Jasmine skrek.. Charlie bråkade och grät.. Jonathan blev klämd imellan.. som vanligt.. och jag var i upplösningstillstånd..?!
Och mitt dåliga samvete, spelade mig ett spratt, som fick tårarna att rinna över, efter att alla barnen kommit i säng och somnat.. Blev tröstad dock.. av Tomas, som via sms fick mig att lyssna på min styrka istället för mitt samvete.. (Han är min klippa.. trots allt.. Han är liksom alltid där.. fastän han inte är i närheten och jag är så tacksam..)

Jasmine håller på att få tänder.. och har pga. detta väckt mig till och från under hela natten.. så imorse när jag vaknade, hade vi försovit oss..?!!!
- PANIK!!! Och till råga på allt så kom Jonathan och sa att han inte mådde bra. Han hade ont i magen och jag kände bara: NEEEEEJ!! INTE NU!!! Jag har tusen och en saker denna veckan och dopet på lördag.. Jag vill verkligen inte ha några magsjuka barn nu!!

Ja ja.. Inte så mycket att göra, än att bita ihop och hoppas på det bästa..?!

Måste ändå säga att Charlie fixade morgonen på ett alldeles förträffligt sätt. Han åt och klädde sig utan några större protester och verkade vilja hjälpa till i den mån han kunde! Kanske fick han utspel för sina bråkiga sidor, så att det räckte, igår..?! Oavsett så var han jätteduktig imorse..!!

Vad gäller lilla "Mina Jasmine" så var hon exemplarisk imorse och hängde på utan ett ljud..

Dagen har bara precis börjat och jag känner att jag har fullt upp.. Så även om jag skulle vilja sitta här och berätta en himla massa mer.. så får det vänta..

Ha en bra dag Alla! För nu måste jag ta mig ann alla dagens bestyr..

- Vi ses..

Av Jenny-Blue - 20 november 2012 11:49


Jag fastnade som vanligt vid datorn i gårkväll..?!

Det började med lite facebook och blogg, som ledde till sortering av fotografier i datorn..

Tittade på en massa bilder från förr.. och tankarna runt omkring, satte igång känslorna..

Det bjöds på både skratt och tårar.. Mest känslosamt blev det när jag tittade på en del

av alla filmsnuttar, som blivit genom åren.. Lite lustigt ändå.. för då, när jag filmade.. och

sen tittade på dem.. såg jag bara precis det jag hade filmat.. Som till exempel när jag

filmade Charlie, ca 2 år, vid köksbordet.. Då såg man en jättesöt liten kille, som satt och

snackade med hunden, samtidigt som han drack O'boy.. Igår såg jag mer helheten..

Den lugna stunden vid vårt köksbord.. harmonin.. Ljuset i bakgrunden, som skapade en

trygghetskänsla i vårt hem.. Tillfredsställelsen i att bara sitta där med kameran.. och filma..

Vemod, blandat med lycka, blandat med kunskap och erfarenhet..?!


Fick mig många go'a skratt också dock.. speciellt när jag tittade på bilder från jobb..

Mest bilder från den gamla fabriken, en svunnen tid.. men även en del från den nya..

- Bara på de få åren jag jobbat på Antpac, har jag ändå fått vara med om en del.. Vad

ska vi kalla det..?! "Kul grejer"..?! Saker som kanske inte för andra, är så speciellt kul, men

som får mig att minnas tillbaka till något varmt och tryggt..


Jag är glad att jag alltid varit glad i att ta en massa bilder på allting.. överallt.. inte för att

jag känner att jag vill tillbaka.. men det hjälper mig att minnas och känna.. Det hjälper mig

att inse hur rikt mitt liv egentligen har varit och fortfarande är.. Och framför allt så visar

det vem jag är..


Jag har en jädra massa bilder från när vi gick i gymnasiet också.. fast de bilderna sitter i

album.. då det var innan digitalkamera och kameramobiler..

- För tro det eller ej, dagens ungdomar.. Men när jag var yngre och det är inte så himla många år sedan..då hade

vi inte mobiltelefoner alls när vi gick i skolan.. *smile*  Ta det med en klackspark.. Vi följer alla samma utveckling..

Bilderna från gymnasiet, berättar också en historia.. Vårt sammansvurna tjejgäng.. som

delade på allt.. Glädje och sorg.. Tankar och ide'er.. Smink och kläder.. Ja ALLT.. till och

med grabbarna, delade vi på ibland.. *Ha ha ha* Ja.. det var tidernas fest..?! Kanske inte

alltid, men oftast..!

- Men som sagt.. minnen.. UNDERBARA minnen.. men ingenting jag känner att jag asolut

skulle vilja åka tillbaka till..


Jag vet inte vad jag vill ha sagt med allt detta..?! Kanske ville jag bara dela mina känslor..?"

Kanske ville jag bara bekräfta mig själv..?! Eller kanske.. bara kanske.. ville jag ge er ett tips

om att man ALDRIG kan ta för många fotografier..?!

Av Jenny-Blue - 19 november 2012 22:28


I söndags.. det vill säga igår..?! var jag ju hemma hos

Tomas för att få lagad mat.. och hämta mina pojkar.


Jag bloggade från plats och bjöd också på en bild, med mig och ungarna..

Efter jag hade bloggat klart, blev det ytterligare några bilder.. och här kommer några av dem..


 

     Jonathan och Jag   Jasmine och Charlie    


        

      Jasmine och Charlie igen..    Jag och alla mina barn      


- Ja.. Ni förstår ju säkert att det var en väldigt trevlig söndag..?!


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards