Direktlänk till inlägg 30 december 2012

Fynd på Barnens hus.. och rosa rosetter på Name it..

Av Jenny-Blue - 30 december 2012 09:09


Åh.. Jag som precis har satt mig till rätta, med filtar och grejer, ute på balkongen, för att dricka mitt morgonkaffe och blogga.. Så börjar det regna!! Ja ja.. Jag får väl se hur länge jag kan sitta här innan regnet tar sig in..?!


Det har fortfarande inte hänt någonting idag, men eftersom jag och "Mina Jasmine" gjorde en

heldag av igår.. så kan det kännas helt okej om det inte händer något alls idag..?!


Gårdagen började med att vi sov länge.. Jasmine åt inte frukost förrän 10:20.. så det var väl

först då som dagen började.. När lillstumpan hade fått i sig maten och fått en ny blöja, blev det

"hårpyssel" på hög nivå.. Jasmine fick sitta i sin stol, medan jag klippte topparna på hennes lilla

kaluffs.. *ha ha ha* Inte så lätt att få henne att inte följa kammen och saxen, med blicken..

Hon lyfta blicken och hela huvudet, varje gång jag skulle klippa en bit.. Men med lite tålamod,

fick jag av de slitna topparna och hennes första hårklippning var avklarad.


Jag klippte av nästan två centimeter, men det syns knappt..

Och det var ju inte pga. utseendet, som jag klippte henne.. Det var mest för att

försöka slippa de små knutarna som uppstår, när hon ligger och vrider sig i sitt babygym..


- Oj.. Så mycket skrivet.. om ingenting.. *ha ha ha*


   

Här är två bilder på min lilla ängel, på skötbordet, innan "frisör Mamma" rockade loss..


Nåväl..

När vi båda var i ordning.. med kläder.. och jag hade förskönat mig med lite färg i huvudet

och satt upp mitt hår..?! Alla 20 cm.. *ha ha ha* Gick vi ner till bilen i garaget..

Dagens första mål var att åka och tanka bilen..

-Härligt att fylla tanken för bara lite över 500 kronor..!! Det brukar ju kosta så mycket mer..


Sedan var tanken.. i huvudet.. inte bilen.. *smile* att vi skulle åka till "Nilssons i Svedala", för att

hämta ut en nackkudde till min sköna soffa, som Tomas var inne och beställde för ett tag sedan..

Men strax innan avfarten, kom jag på att jag hade glömt kvittot, på kylen där hemma, så det blev

att vi svängde av mot Göteborg, ut på yttre ringvägen istället, för att dra vidare till Burlöv Center.

Vårt nästa mål blev därmed att försöka hitta en gåstol till Jasmine..


Vi parkerade utanför "Barnens hus".. för att några minuter senare göra dagens stor fynd!!

Det blev ingen gåstol.. för de var tyvärr slut..

- Lite irriterande, då de förmodligen var slut pga. att de hade reats ut..

Men det blev lite nya kläder!! Och med 75% rabatt på allting, hamnade slutsumman på 220 kr..

istället för 880.. och det kan jag känna är en ganska så bra deal..?! 660 kronor rabatt!! NICE!!


     

T-shirt, body, jeans, sagelduk och tre par strumpor.. Ett set med body och mjukisbyxor.. och tre par strumpbyxor..

- Min lilla stjärna kommer att vara såååå söt..!!


Sen blev det en runda inne på Burlöv C..

Kaffe.. en Latte Vanilj till mig och mat till Jasmine, på Espresso House.. H&M, Gina, Cubus, mfl.

Var inom "Name it" också där jag ställdes inför valet mellan mörkrosa, eller ljusrosa rosetter, till

Jasmine's hår.. Har tänkt köpa sådana länge, men fram till nu har det blivit knutna band.. vilket 

kanske inte är lika bekvämt, för lillstumpan, som dessa rosetter med kardborreband..? 

Det blev, efter en inre diskussion med mig själv, de ljusrosa rosetterna, som fick följa med oss hem!


Innan vi åkte hem, körde vi inom Tomas syster.. för att säga hej och dricka en kopp kaffe.. Men

eftersom hon var iväg och jobbade, blev det en kopp kaffe med hennes sambo istället.. och det

gick väl så bra..


På vägen hem, stannade vi till vid affären för att fixa lite käk till mig.. och då jag inte hittade

någon god sallad, som jag hade tänkt.. blev det ett paket gravad lax istället.. Och med lite sås

och potatis, blev detta en ganska så trevlig middag, för en.. *smile*


Innan dagen tog slut.. som den gör när Jasmine kommit i säng.. låg vi tillsammans i soffan och

tittade på Shrek 2, som gick på tv.. En mysig avslutning på en händelserik dag!


 


Nu har lillstumpan vaknat och efter att ha legat i sin säng och "snackat" en stund,

hör jag nu att det är dags för frukost..! Så NU sätter denna dagen igång.. och jag med den!!


Hoppas att ni får en bra dag Alla! Vi ses.

- Tjingeling..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny-Blue - 25 september 2023 19:31

  Jag har tagit bort mitt förra inlägg. Ber om ursäkt och yrkar på sinnesförvirring..  - Kärlek & Ärtor till alla!      ...

Av Jenny-Blue - 7 september 2023 23:09

  Idag har jag haft en hel rad av tänkbara rubriker att blogga om.. fram tills nu..?! Så jag skriver bara några rader om hur tacksam jag är för att jag har så fina barn. Jag är så stolt över alla tre, att jag skulle kunna spricka emellanåt.. Känner...

Av Jenny-Blue - 27 augusti 2023 13:08

  Igår var jag i Åkarp med uppdrag aniktsmålning för barn. En givande uppgift en solig lördag, för mig som pedagog och konstnär..    Man skulle kunna säga att det är den perfekta kombon..?! Även om ansiktsmålning är något helt annat än akryl ...

Av Jenny-Blue - 22 augusti 2023 22:08

  För ett halvår sedan kunde jag knappt hantera frågan. "Vad ska vi äta idag mamma?"   Idag kör jag och handlar efter jobb.. åker hem och packar in matvarorna i kylen, för att sätta mig i bilen igen och köra bort till fotbollsträningen som jag ...

Av Jenny-Blue - 16 augusti 2023 23:35

  Jag har ändrat runt lite i menyn och uppdaterat några texter.. Och jag firar att jag varit driftig som attan under dagen..    Först jobb, med start 7:30.. som jag överlevde.. ?! (Bara det är en bedrift..) Sedan lyckades jag hitta ett spec...

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards