Alla inlägg under december 2012

Av Jenny-Blue - 22 december 2012 07:00



- Man kan aldrig få för mycket av det goda..


.

.

.


Av Jenny-Blue - 20 december 2012 11:32


Idag för nio år sedan, blev jag mamma för första gången.. En av de häftigaste upplevelser jag har

fått vara med om.. Jag hade förvisso förvärkar i över ett dygn, hemma.. men när vi väl kom in på

KK, tog det bara två och en halv timme.. innan vår älskade son Jonathan kom till världen..!!


Jag förstod det inte då, men personalen verkade lite oroliga för mig..?! Det var först något

senare, som jag kom på att de hade varit oroliga, pga. att själva förlossningen gått så snabbt

och att man då har lättare för att "hamna i bubblan"..?! Men den enda bubblan jag hamnade i

var det lyckorus som omfamnade mig!


Jag stannade på patienthotellet, som det hette då, i tre dygn efter förlossningen. Tomas sov

också över den första natten, men sedan åkte han hem till våra tre katter, som vi hade då..

Den andra kvällen, efter Tomas hade åkt hem, stod jag på min balkong och rökte ett bloss..

(Mot reglerna jag vet..) och när jag stod där ute och rökte.. och tittade in på detta lilla liv, som

låg och sov i sin "balja".. slog det mig plötsligt att "Shit, jag är mamma! Jag och Tomas har

blivit föräldrar!!" Jag tog min telefon och ringde hem och när Tomas svarde, berättade jag

om min uppenbarelse.. Tomas blev lite smått nervös på mig, då vi faktiskt hade varit föräldrar

i nästan tre dygn.. och han frågade om han skulle komma in.. men det behövde han inte..

Jag ville ju bara berätta, att jag var den lyckligaste flickan på jorden och att jag faktiskt

hade registrerat detta lilla underverk som mitt barn.. *smile*


Jag minns dagen då vi åkte hem, från KK.. Tomas syster körde oss och när vi satt där i bilen,

kunde jag inget annat än att tycka att solen lyste lite starkare än vanligt.. Och som om någon

där uppe (?) kände min lycka, men som ändå ville ge mig den där totala helhetskänslan.. (?) så

spelades det en låt på radion, som fick mig att vara med om ett ögonblick som jag aldrig kommer

att glömma, så länge jag lever..

- Känslan av total lycka!! "Have you ever been inlove" med Celine Dion   Lyssna och förstå..?!


Ja.. idag är det alltså Jonathans födelsedag.. och varje år.. känner jag denna otroliga lycka, just

på hans födelsedag.. Och i år blir det alltså för nionde gången..!!


Eftersom vi redan har firat honom.. (Gjorde det i söndags, med sång, frukost på sängen och paket..)

blev det ingen sång i morse.. men ett paket tyckte jag ändå att han skulle få.. vilket blev

en "spännande överraskning", som Jonathan själv uttryckte det.. *smile*


Här är en bild på Jonathan, när han öppnade sitt "spännande" paket efter frukosten i morse..


I paketet gömde sig ett bingospel.. Något som Jonathan brukar vara med på, när jag

håller bingokvällar under sommarsäsonerna, på Almåsa.. Och idag, fick han alltså sitt

alldeles eget bingohjul.. och har redan börjat härma mina ord, som jag brukar säga..

".. och BINGO var sagt.."


Av Jenny-Blue - 19 december 2012 11:23


Eftersom vi lämnade gårdagens pyssel, i all hast, för att titta på julkalendern.. låg allting kvar

på köksbordet i morse.. Detta ledde till att båda mina pojkar fick inspiration till att fortsätta

sitt skapande, redan innan frukosten.. Och jag bestämde mig där och då, för att ha "oreda"

lite oftare..!! Jag tycker det är härligt när barnen kan, vill och får använda sin fantasi, lite..

istället för att sitta vid den där förbaskade dumburken, eller med en spelkonsoll i händerna!!


Ja.. jag vet att det många gånger blir tv och tv-spel istället för annat kreativ och det är så

klart mest mitt fel, som förälder.. Men i ärlighetens namn, kan jag inte hinna med hur mycket

som helst..?! Ska maten lagas, tvätten sorteras, eller om Jasmine ska ha mat eller en ny blöja..

då kan jag inte ställa mig och plocka fram en massa pyssel.. också..?!


Men om jag nu försöker ha lite mer "oreda".. alltså.. att i alla fall ha en del av pysselgrejerna

framme behöver jag inte avbryta något för att pojkarna ska kunna vara kreativa..

En bra ide', som jag tror jag ska göra mitt bästa för att hålla vid liv..


- Ja! Jag tror vi kör på det!!


Av Jenny-Blue - 19 december 2012 07:00



Du kan förlora något du har, men inte något du är..


.

.


Av Jenny-Blue - 18 december 2012 22:57


Idag har jag fått köpt de flesta av mina julklappar.. tror jag..?!

Alla barnens klappar är klara i alla fall.. och det måste väl ändå vara det som räknas..?!


Jonathan har varit i skolan och Charlie har varit på dagis..

Imorgon är det skolavslutning för Jonathan.. och julfest för Charlie.. sen är det jullov!

Ska bli riktigt skönt att slippa stressa på morgnarna..!!


När vi kom hem, efter att ha hämtat Jonathan på skolan, fick Jasmine

mat och sen satte jag igång med maten till oss andra..

När vi hade ätit och fått undan allt från köksbordet, plockade

jag fram diverse pysselgrejer och fick igång pojkarna med lite pyssel..


Det blev lite julgranspynt, som pojkarna ska få ha med sig till granen på julafton, men

sedan var det dags för julkalendern på tv.. så vi lämnade köksbordet åt sitt öde..


Jag vill påstå att jag har haft en relativt skön dag.. bortsett från trängseln i de flesta

affärer jag varit inne i idag.. Inte så mycket med människor.. än.. men som inne på Cervera,

var det spänning på hög nivå.. Vi snackar millimetrar mellan vagn och varor.. Ibland kan man

nästan tro att affärerna inte vill ha kunder som har barnvagnar.. Vet inte hur många gånger jag

har fått backa tillbaka, pga. att det varit för trångt eller stått ouppackade kartonger på golvet..

- En irritation växer och till slut pallar man inte mer.. utan skiter helt enkelt i att handla!

(Kanske ett tips till de som vill värna om de mest shoppande kunderna.. (?) De föräldralediga..)


Ja ja.. Jag gav i alla fall upp.. Efter att ha överlevt Cerverabutiken.. med dess

innehåll.. ganska mycket folk, trånga och blockerade gångar.. UTAN att välta ner

eller slå sönder något.. kände jag mig mer mör än tuff, men ändå som en vinnare..?!

- Och man ska sluta när man ligger på topp..?! Har i alla fall jag fått lära mig..


Det skulle ju faktiskt kunna gälla även nu..?!!

Klockan är mycket.. och jag har ju faktiskt inte somnat i soffan än..

Så kanske ska jag avsluta här för att gå och nanna kudden.. medan

jag fortfarande ligger på topp..?! *smile*


- Natti Natti Alla!!


Av Jenny-Blue - 18 december 2012 07:00


 


"Alla moln ger inte regn.."


.

.

.


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards