Alla inlägg under december 2012

Av Jenny-Blue - 15 december 2012 03:06

Tro det eller ej.. Men jag ligger faktiskt i min säng när jag skriver detta inlägg.. Kände att jag ville titta till min lilla blogg, eftersom det känns som om det var länge sedan sist..?!

Jag kommer inte ihåg vilken dag det var, men jag vet att jag skrev att jag trodde mig få mer tid, denna veckan, att blogga, eftersom pojkarna var/är hos sin pappa.. men det visade sig vara helt fel.. Har haft fullt upp med både det ena och det andra.. Och eftersom det har varit lussefirande, både på skolan (den 12/12) och på dagis (den 13/12) känner jag att det har varit lite mer flängande än vanligt..?! Härligt att få se och höra pojkarna sjunga dock.. tillsammans med sina klasskamrater. De är ju så söta och duktiga!! *smile*

Nu ska jag nanna kudden.. På söndag ska vi fira Jonathan, som fyller nio (egentligen den 20/12) och då är tanken att jag och Jasmine ska vara med (på söndag morgon) och sjunga för honom, tillsammans med Charlie och Tomas.. Så det får väl bli som när Charlie fyllde år.. att jag och dotera, sover över från lördag till söndag..?!

- Ja ja.. Det har varit en fantastiskt lugn och skön dag idag (läs fredag) trots tid i tvättstugan.. men nu får jag nog ändå anse att dagen är slut..?! Är lätt grusig i ögonen nu faktiskt.. men det är kanske inte så konstigt med tanke på att klockan snart är tre på natten..?!

Sov gott mina vänner.. Imorgon är en ny dag.. och med den kommer nya äventyr..?!

- Natti natti!!

Av Jenny-Blue - 13 december 2012 23:32


Jag hade en bra rubrik, för några timmar sedan.. och inlägget var så gott som skrivet, inne

i mitt huvud.. Men så kom det tankar.. och en del känslor mellan.. och nu..?! Ja, nu vet

jag inte riktigt vad jag ska skriva..?! Jag känner egentligen inte för att skriva något alls..?!

        

                                    - Tror jag går och lägger mig istället..

Av Jenny-Blue - 13 december 2012 07:00



Idag är det dagen, då så många tomtar, om inte flest pepparkaksgubbar.. kommer att

vara utfrysta, (kallas mobbing i Sverige) från Luciatåget och dess firande..?!

En het diskussion, som är rent ut sagt pinsam, men ack så engagerande..?!


Det gäller våra barn.. oskyldiga små varelser, som helt plötsligt inte får gå klädda

som de vill..?! År av traditioner, som också är en form av trygghet, i barns ögon..

rasareras pga. att någon har tänkt till..?! Frågan kvarstår dock, hur mycket..?!


För detta "tänkandet" kan vridas och vändas på..

hur mycket som helst.. både in och ut och in igen..?!!


För mörkhyade's rätt, ska pepparkaksgubben tas bort..?!

Vi vill ju inte att de ska känna sig kränkta..! Och nej, det vill vi inte!

Men hur gick det nu då..?! Blir det inte väldigt mycket mer, kränkande med..

- Bara vitklädda, med strutar på huvudet som får delta, i Luciafirandet..?!


-Ah ja.. Diskussionen fortsätter, dock inte här..

Men jag önskar ALLA en trevlig Lucia!

Tomtar, Tärnor, Stjärngossar, Lucior OCH Pepparkaksgubbar!!


Av Jenny-Blue - 12 december 2012 08:24


Hur kommer det sig att vi är så himla snabba på att skylla ifrån oss..?!

Vad är det som gör, att vi inte bara kan ta tag i saker och ting själva..?!

Och ta ansvar, för våra egna handlingar och valet av dessa..?!!

- Nej, för alltid ska det gnällas och skällas..?!

Om jag trillar i trappan, så är det inte mitt fel, utan städerskans, som gjort golvet halt..?!

Om jag kör och krockar med bilen, så är det farmors fel, för att hon ringde under tiden..?!



-Amen varför..?!!


Såg ett inslag på Tv4 Nyheterna..

En brevbärare, på Limhamn, som varit i yrket i 35 år.. (har valt det själv, vill jag tro)

Han beklagar sig nu över hur jobbigt och svårt det är att ta sig fram med sin cykel i snön,

eftersom så många villa- och husägare "inte vill" skotta eller röja trottoaren utanför tomten..


Och vad gör man då..?!

-Jo då måste man hitta någon att gnälla på.. Hitta någon ANNAN att lägga skulden

på?! För visst är det husägarens fel att brevbäraren kör omkull?! Tror det var

Posten, som går ut och ber allmänheten om att underlätta för "våra" så

stackars utsatta brevbärare.. genom att röja trottoarerna utanför tomterna..

Rent spontant kan jag tycka att det verkar lite ansvarslöst av Posten..

(om det nu var dem) att lägga deras arbetares säkerhet i händerna på någon annan?!

- Som om det var upp till Stig på ICA, att se till så att inga flugor serveras på IKEA's julbord..?!


- Jo.. Visst hade det underlättat brevbärarens yrke..

Och jo, visst ska vi hjälpa varandra..

Och jo, jag vet att det är varje husägares skyldighet,

att fixa med trottoaren utanför, men varför måste det gnällas..?!

Och framför allt.. VARFÖR inte göra något åt saken själva?!

Eller i alla fall kräva mer av sin faktiska arbetsgivare..??!!


Har han inte valt sitt yrke själv..?! Var han då inte medveten om att vi brukar få

snö under vintern?! Kom detta verkligen som en chock.. nu.. efter 35 år?!!


Ja.. Nä.. Nu ska ju inte jag vara lika tramsig och fortsätta gnällandet..

Däremot tänker jag ge denna stackars brevbärare.. och alla andra brevbärare 

också, för den delen.. ett litet tips.. så att de kan överleva sitt yrke,

även såhär, med snö på flertalet av stadens alla trottoarer..



- Använd stödhjul!!



Det borde ju inte var några konstigheter..?!

Skulle väl inte kosta alldeles förmycket att investera i heller..?!

Sen att det kanske hade sett lite nördigt ut..?! Borde väl inte spela någon

roll, då säkerheten borde komma först..?! Det såg nördigt ut när alla började

använda cykelhjälm också.. men det slog ju igenom.. Eller.. vänta nu..?!

- Varför hade inte den gnälliga brevbäraren på tv, någon cykelhjälm?!!

Då var det kanske inte så farligt som han ville få det att framstå..?!


Många frågetecken nu.. *smile*


Hur som helst, så tror jag att det är långt ifrån alla villa- och husägare.. som 

medvetet skiter i att skotta.. enbart för att jävlas med brevbäraren..?! Jag tror

faktiskt mer på att de HAR ETT EGET JOBB ATT VARA PÅ OCH ATT SKÖTA..?!


- Och vad vet vi..?! Husägaren kanske HAR skottat, när han/hon hade tid över

till detta, kvällen innan.. Sen att det kanske har snöat hela natten, kan INGEN göra något åt?!

- Eller?! Går det kanske att hitta någon vi kan skylla snön på?!


-Aaah! Så jädra LÖJLIGT!! Sitter ju här och blir riktigt irriterad!


Undrar om husägande brevbärare ALLTID har skottat på sin trottoar..?!


Bilden är hämtad från Google och har ingenting med Tv4's nyhetsinslag att göra..


Av Jenny-Blue - 12 december 2012 07:00


 


"Bakom varje framgångsrik man, står en kvinna.."


.

.

.

Av Jenny-Blue - 11 december 2012 07:00


 


.

  .

.

.  

Av Jenny-Blue - 10 december 2012 12:13


Kaffet är uppdrucket.. knäckemackorna uppätna.. och jag är redo för ännu en dag..

Idag ska jag och min lilla pärla åka till jobb, för att hälsa på och gratulera en av mina

fina arbetskamrater, som fyller år idag! Men först ska vi inom blomsteraffären och se

om vi inte kan hitta en liten "kvist" som vi kan överraska henne med..


Igår när pojkarna hade åkt hem till sin pappa, blev det.. helt utan förvarning.. en riktig

spakväll, här hemma.. Så nu sitter jag här med ny hårfärg.. och mörkare ögonbryn.. *smile*

Skönt när man tar sig tiden till att rå om sig själv lite då och då.. och så blir det lite roligare

att se sig själv i spegeln också..


- Ja.. Nä.. Nu måste jag dra..

Denna veckan är pojkarna som sagt, hemma hos sin pappa.. så jag hoppas att jag kommer

att ha lite mer tid över till att blogga.. eftersom det har blivit lite glest, mellan inläggen den

senaste veckan..?!


Vi ses!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards