Alla inlägg under december 2012

Av Jenny-Blue - 1 december 2012 15:51


Sitter hos svägerskan och dricker kaffe.. och väntar på att hon ska komma hem..?! Hon och hennes sambo är iväg ett ärende.. och kvar finns bara jag, Tomas och alla barnen.


Jag ska inte stanna här så länge.. Är bjuden på middag ikväll, hos min kära vän Stina och hennes goa familj.. vilket ska bli väldans mysigt! Ser verkligen fram mot detta!


Tanken var att vi skulle träffats i stan tidigare idag, men pga. omständigheter.. blev det inte så.. Och det var nog tur, då jag sov länge imorse och min nattgäst likaså.. Så istället för en förmiddag i kyla, blev det en sen frukost hemma i mitt varma kök!


Nu kallar Dotera och jag får avsluta..
Ha en nice lördag Alla! Puss och kram!

Av Jenny-Blue - 1 december 2012 11:45


.. Och finns det något bättre sätt, att komma in i den där alldeles speciella

julstämningen, än att lyssna på lite julmusik..?! Och varför inte då, samtidigt

ha lite roligt på köpet..?! Här kommer några låtar.. som kanske kan få dig att

njuta lite nu såhär inför julen..?!

- Så lägg stressen åt sidan, för en stund.. och titta på

dessa söta, små video's.. med de "talande djuren"..


Låt nummer 1: "12 days of Christmas" 

Låt nummer 2: "Jingle Bells"

Låt nummer 3: "Deck the Halls"



Av Jenny-Blue - 1 december 2012 07:00


 


"Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.."

.

.

.


Av Jenny-Blue - 1 december 2012 01:17


-Shit, vad jag är trött! Skulle lätt gått och lagt mig för flera timmar sedan.. om det inte hade varit för att jag väntar på att min mamma ska komma "hem".. *hi hi hi* ombytta roller, då det brukade vara tvärt om förr.. Det är nämligen så att min kära, lilla mamma är i Malmö.. och är ute och svirar, med sina arbetskamrater ikväll.. Och i natt, ska hon sova över hos mig..


Hade jag nu haft en extranyckel.. skulle jag inte behövt sitta uppe och vänta.. men den nyckeln har Tomas..?! Känner mig lite korkad nu.. när jag kom på att jag skulle kunna fått den, innan idag, när vi var på jobb båda två..?! Ja ja.. shit happens.. och jag får stå mitt kast.. Huvudsaken är att min mamma har en trevlig kväll, vilket jag inte betvivlar.. då hon fortfarande inte kommit hem.


Torsdag och fredag har varit två trevliga arbetsdagar, för mig, denna veckan! Härligt att få göra ett litet inhopp och få känna mig duktig! Något jobbigt dock att inte ha Jasmine hemma, natten mellan onsdag till torsdag.. och torsdag till fredag.. Men nu är hon hemma igen och allt är tillbaka i sin ordning!


Imorgon ska jag och Jasmine in till stan och tillsammans med en kompis och hennes dotter, ska vi besöka julmarknaden.. Fråga mig inte vad det innebär, då jag bara precis har bestämt att hänga på..?! Jag brukar inte ta mig in till city.. om det inte är ett absolut måste.. men morgondagen ser jag fram mot, då det säkert kommer att bli hur trevligt som helst!!

- Vi får väl helt enkelt se hur det går..?! *smile*


Nu ska jag faktiskt gå och borsta tänderna.. i hopp om att mamsen snart kommer hem..

God natt & sov så gott! Vi ses! Tjingelning, så länge..


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards