Alla inlägg under januari 2013

Av Jenny-Blue - 8 januari 2013 00:43

Ja.. Man kan ju inte påstå att jag bloggat för mycket, den senaste tiden..?! Snarare tvärtom!! Men så är det när man har fullt upp.. *smile*

Jag tänker inte skriva så där värst mycket idag heller, men jag tittar i alla fall inom för några raders skull..! Tänkte bara berätta att hissen i mitt hus numera är avstängd.. och att jag i detta nyskede klarar upp till tredje våningen utan att tappa andan.. Mitt mål är ju så klart att orka hela vägen upp till sjunde våningen, utan att flåsa som en stressad hund.. För detta, har jag nästan fyra veckor på mig..! Ska bli ytters intressant att se min personliga utveckling..?! Eller inte..?! *ha ha ha* Ja ja, det kan inte bli sämre i alla fall!

Nu ska jag gå och nanna kudden!
- Sov gott Alla! Puss och kram!

Av Jenny-Blue - 4 januari 2013 08:47


Igår var en sådan där dag, då jag fick känna mig lite speciell.. igen.. *smile*

Det började med att en god vän till mig, mötte upp mig på parkeringen utanför mitt hus..

Där instalerade han sedan en radio, i min bil..! Så nu har jag, till ungarnas stora förtjusning,

och min egen.. äntligen "ljud" i bilen igen!!

- TACK SNÄLLA för detta!!   


Sedan åkte jag och barnen till Vellingeblomman..

Där var det nästan öde på folk, så vi kunde i lugn och ro gå och titta på alla tomtarna, en

sista gång.. innan allt plockas bort och byts ut mot påsken.. Jag vet inte varför, men Charlie

är högst förtjust i att åka dit och hans lycka var gjord, när han äntligen fick komma dit igen..

Med påtryckningar av ungarna.. (de är de enda som kan få mig att falla under grupptryck)

så blev det fika inne på caféet.. Kaffe och vaniljhjärta till mig, chokladbulle och en flaska

pucko till Charlie.. Jonathan ville också ha en flaska pucko, men han ville ha en bit blåbärspaj,

istället för en kaka.. och så blev det.. 

Efter att ha ätit några tuggor, började Jonathan åma sig och påstå att han var mätt..

Jag tyckte att han var tramsig, som valt en sådan stor kaka om han nu inte tänkte äta upp

den.. Han åt en bit till och fick sedan släppa skeden.. Jag tog en bit av hans paj.. och

upptäckte då att den smakade konstigt.. Den smakade mögel i vissa tuggor..?!

- Stackars barn.. hans mamma "tvingar" honom att äta mögelsmakande kaka.. *ha ha ha*

Han sa att han var mätt.. men det smakade illa..?! Stackars påg..!!


Jag tog den lilla pajbiten som var kvar och gick tillbaka med den till kassan, där jag fick

pengarna tillbaka..


Väl hemma igen, blev det lite plock, innan det var dags för käk.. Tomas kom hit för att lämna lite ytterkläder till pojkarna.. och passade på att äta tillsammans med oss.. Tidigare hade han varit

på bolaget.. och då hade han även köpt en flaska rött till mig, som jag fick när han kom för att

lämna kläderna och äta.. Tack!


Jag plockade ut julen.. Kände att jag vill få ner den i förrådet igen, INNAN de stänger av hissen,

annars får jag ha den liggandes i lägenheten en hel månad till.. och det är jag inte så sugen på! 

När jag hade fejat färdigt.. korkade jag upp min nya flaska och serverade mig själv ett glas till

filmen i soffan.. Ett ganska så trevligt sätt att fira att julen äntligen är slut!


Idag ska det fixas lite till.. innan jag och kidsen åker till Mormor och Morfar.. men sedan håller vi

helg.. och bara myser..?! Hoppas jag i alla fall.. *smile*

Av Jenny-Blue - 3 januari 2013 13:03


Jag vet inte varför, men varje gång ett nytt år startar, får jag en massa nya ideér..

Och inspirationen, till dessa, får det att "hoppa rundor" i kroppen.. Kanske är det, det faktum att


vi går mot ljusare tider, som alltid får mig att blicka framåt.. och känna behovet av att förverkliga

mina drömmar..?! Stora som små..

- Som om enegin har fyllts på.. och bara skriker om att få komma ut..!!

Oavsett, så är det härligt, att känna!!



Av Jenny-Blue - 1 januari 2013 23:18


Årets första dag börjar lida mot sitt slut..

Och jag känner mig ganska nöjd med det..

Det har varit en väldigt lugn dag, mer eller mindre..

- Med väldigt mycket.. "ligga-på-soffan-tid"..!!


Eftersom det inte har hänt något speciellt, så har jag egentligen inget speciellt att

skriva om..?! Men jag kan ju berätta att jag har fått känna mig lite bortskämd..?!


Tomas kom hit och hade mat med sig, till oss allihop..

De Luxe! En något bakfull dag, som denna..?!!


Nu ska jag gå och lägga mig i ett bubbligt bad.. som jag tänkt göra sedan klockan 21..


Tog inga bilder på vårt firande igår..?!

 

Men bildbevis på förödelsen efter middagen, hann jag med.. *smile*


- God Fortsättning!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards