Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Jenny-Blue - 10 februari 2013 11:22


Som alltid, när jag känner mig nere.. dyster och ledsen.. saknar jag min mormor.


Jag har ända sedan hon gick bort, för snart nio år sedan, känt ett behov av att ringa henne och fråga henne om råd.. Det konstiga är att jag näst intill aldrig ringde henne, för att fråga något, under tiden som hon fortfarande levde..?! Kanske var jag inte tillräckligt "mogen" då..?

Jonathan var ju bara några månader när hon dog.. och innan dess (Jonathans födsel) hade jag kanske inte så mycket gemensamt med min mormor..? Nu så här nio år.. och tre barn senare, kan det kännas mer befogat liksom..?!


Jag skulle vilja fråga henne hur man gör..?!

Min mormor var en järnlady.. en riktig Lady..!! Men oavsett hur lite känslor hon

än visade, så måste hon ju ha känt dem?! De måste ju ha funnits där.. under ytan..?!


- Känner bara just nu, att den där jä*la ytan håller på att krackelera på mig.. Och jag skulle vilja fråga henne hur man gör, för att hålla den hel.. Skulle vilja veta om hon någonsin kände som jag..


Jag är ingen Lady.. Jag har inte hennes glamorösa stil och jag håller definitivt inte hennes "klass".. utan ser mig själv, mer som "trailertrash" i hennes jämförelse.. Med ett sprucket förhållande, tre ungar, hyreslägenhet och ett skitigt fabriksjobb..?! (Är dock tacksam över att jag har mitt jobb.. som jag faktiskt trivs på) Men jag vill nog ändå tro att jag har lite av min älskade mormors "hårda" och "tuffa" utsida..?!


Fast just nu.. är jag inte så speciellt tuff.. och jag känner mig långt ifrån "hård"..!!

Allt jag varit med om.. Allt jag har stått ut med.. Allt jag har "överlevt".. och allt jag har "svalt" pga. att inte trilla ner under isen och fastna där.. Mestadels, har det ju varit för ungarnas skull, men även för mig egen.. Och nu så här i efterhand, kan det kännas som ett spel.. Ett spel, som jag börjar tröttna på att spela..?!


- När vet man att man inte vill vara med längre..?! När är man helt säker på att man vill ge upp och bara dra sig ur.. oavsett vad spelreglerna säger..?! Jag är så trött på allt "fuskande" runt omkring mig.. och jag pallar snart inte att lådsas längre.. De jä*la spelreglerna bryts ju hela tiden.. och jag är fullt medveten om det, men jag väljer, som sagt, för mina barns och min egen skull.. att inte se det.. att inte göra något väsen av det..?! och det tär på mitt inre..


I tankarna på min mormor.. kommer jag sedan in på tidigare frågor..

Minns hur jag satt på balkongen en kväll, för några år sedan.. och min stora fråga då, till moromor, var: "Hur gör man för att hålla kärleken vid liv?" Hur lyckas man att hålla ihop.. och fortfarande älska den man "valt" till sin livs partner..?! År ut och år in.. med samma berg-och-dal bana, genom livets och förhållandets alla prövningar..?!


- Jag fick aldrig något svar på den frågan.. och det vet vi ju hur det gick med det.. min sk. stora kärlek..?! Hoppas bara det inte slutar lika illa, med mitt yttre.. eftersom jag aldrig kommer att få svar på den frågan heller..?!


Här är en "bild" på en fantastisk historia, som jag råkade snubbla över, på facebook..

- En historia, som fick ögonen att fyllas av tårar..


Kanske är det inte "spelet" jag spelar.. som får mig att känna mig nere..?!

Kanske är det bristen på den sanna kärleken, som gör mig så nedstämd..?!


Oavsett vilket, så vill jag ändå säga att jag glädjs åt de som faktiskt har, funnit den

äkta kärleken.. och som får/kan spela livet stora spel, med ömsesidiga regler.. och utan fusk..!!



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards