Alla inlägg den 14 februari 2013

Av Jenny-Blue - 14 februari 2013 22:12

Nä, vet ni vad..?!
- Nu kan denna dagen ta slut..!

Jag har kört fram och tillbaka.. Skola, dagis, skola, dagis.. Varit och handlat, "kissat" hunden.. lagat mat, ätit mat, plockat undan mat..?! Hade från ca kl 16 till kl 19.. tre ungar som avlöste varandra.. och jag kom på mig själv med att säga högt.. "Och nu är det Charlie's tur.. Vad ville du Charlie?"
- Och nu är det Jonathan's tur.. Vad sa du Jonathan?
"Jag kommer Jasmine.. Ska bara lyssna klart på Jonathan." "Bella gå och lägg dig."
- Jag kommer Jasmine! "Nej Charlie, nu är det Jasmine's tur, du får vänta på din.." ??!! Oh my god!

- Tre timmar?!! *Suck* Helt galet..?!!

Och tre bråk senare.. ca en timme, när pojkarna kommit i säng och jag trodde att jag skulle vara "klar för dagen".. kom Jonathan ytterligare två gånger, ut till mig i köket, för att beklaga sig om att han inte kunde sova..?! Jag hade kunnat somna där jag satt, rätt upp och ner!!

Hur som helst.. NU sover i alla fall alla mina tre änglatroll.. och det är bara Bella som behöver mig en sista runda, sen är jag TOTTO färdig!! Visst kan det kännas bra att vara behövd, men inte lika roligt när man känner att man själv skulle behöva någon..?!

Alla hjärtans dag i all ära.. Men det ÄR inget roligt att inte ha någon speciell att hålla i handen och krama om..?! Nu när jag tänker efter, var det nästan bättre när ungarna fortfarande var uppe och höll låda..?! Då hade jag i alla fall dem att fokusera på! Nu när jag är färdig med alla mina "måsten" för idag.. känns det helt plötsligt VÄLDIGT tomt.. och ensamt..

- Så nej.. Jag tar och kopplar hunden, går en runda med henne.. sen går jag och lägger mig! Kan kvitta att klockan bara är kvart i tio..?!

Måste ändå tillägga att jag faktiskt fått några söta hälsningar idag.. så jag har inte känt mig helt bortglömd! *smile* Tackar för dessa!!

Sen har jag gett mig själv en present..?! Inget glammigt alls.. men oj så uppiggande! En HELT "blåst" diskbänk, är väl en bra present att ge till sig själv..?! *smile*

- Jag hoppas att ni har haft en bra dag, med mycket kärlek.. och även om jag (just nu) kan känna mig lite avundsjuk, på er som har någon alldeles speciell att hålla i handen.. Så vill jag att ni ska veta att jag faktiskt glädjs åt er lycka!! Ta tillvara på tiden ni har tillsammans och glöm inte bort att SE varandra.. VARJE DAG.. och inte bara dagar som denna!!

Puss & Kram

Av Jenny-Blue - 14 februari 2013 10:17


Jag känner mig lite kluven inför denna dag..?!

Jag tycker att vi ska fira den, men inte pga presenterna eller blommorna..

Det är inte handeln, jag vill gynna.. utan de nära och kära, i min omgivning..

Men för att kunna göra detta.. fira och skämma bort.. så krävs det ju ändå en del inköp?

- Jag säger att "du inte behöver köpa några blommor" till mig, då jag vet att blommorna,

just idag, kostar mer.. Men visst hade jag blivit glad om jag hade fått blommor..?!

Obsevera att jag blir glad om jag får blommor - VILKEN DAG SOM!! *smile*


Förra året, fick jag inga blommor på alla hjärtans dag.. Det måsta ha varit någon annan som

fick dem?! .. För jag såg inte röken av några blommor.. varken på alla hjärtans dag, min födelsedag, eller mors dag.. Men sen å andra sidan var förra året, ett sådant år, som var helt utanför ramarna..?!



Men det var då det.. och nu är det idag..


Jag tänker alltid på min pappa, på alla hjärtans dag..?! Ja, jo.. jag tänker på andra också.. men allra mest på min pappa.. Det har varit så sedan år 2001, eller om det var 2002..? Jag jobbade i butik på den tiden och skulle jobba hela dagen.. och visste att Tomas inte hade några planer på att "uppvakta" mig.. men så stod plötsligt pappa där.. i butiken, med en stor bukett röda rosor.. till mig! *smile* Och på kortet i buketten, stod det:

- Till världens bästa Dotera! (Jag har fortfarande kvar det kortet.. någonstans..) *smile*




Ja ja.. Hur som helst.. Det må hända att jag inte får några blommor i år heller..(?!) Men jag tänker ändå fira Alla Hjärtans Dag! Jag har mina pojkar hemma denna veckan och tiden med dem är kärlek nog.. (Hoppas på så lite bråk som möjligt *smile*)


    

- Var rädda om er & Ta hand om varandra!

.. inte bara idag, men lite extra, dagen till ära!


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards