Alla inlägg den 19 april 2013

Av Jenny-Blue - 19 april 2013 11:17


För lite mer än tretton år sedan, fick jag skrivet i ett av mina fotoalbum: "Bara tiden som vet.." Ett uttryck som jag då, i förälskat stadie, tog till mig. Det lät ju så poetiskt och romantiskt.. och på samma gång klokt.. och det liksom fastnade i mitt huvud..


Nu såhär tretton år senare, som sagt.. med vetskapen om "vad tiden gav mig" klingar inte uttrycket lika romantiskt och klokt längre.. - Vaddå gav?! Det jag har velat ha, har jag fått kämpa för.. Och det jag kämpade mest för, fick jag ändå inte..?! Jag är ingen "klockmänniska". Har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Jag avskyr "ramarna" som tiden skapar och som i min värld gör oss till slavar under klockan. Naturligtvis måste vi ha tider, för att få någorlunda struktur på våra liv.. såklart! Men det faktum att vårt samhälle är uppbyggt, grundat på "klockmänniskan", eller som det egentligen kallas "A-människan" kan störa mig en aning, då det faktiskt finns BÅDE "A-människor" och "B-människor".. (Googla gärna)


Hur som helst.. Jag har tänkt om.. Varför ska jag leva mitt liv, baserat på vad "tiden ger"..?!

- Varför ska jag vänta på tiden..?! Varför ska jag, en självständig, alldeles unik personlighet, nöja mig med vad som (kanske) kommer att ges med tiden?! Det är väl MITT liv.. INTE tidens?!!


Att man sätter upp mål, som tar tid att uppnå är väl en sak, men att sitta och vänta ut tiden för att kanske få det man vill ha/önskar känns egentligen bara korkat..?! Och nu när jag tänker mer på det, blir jag nästan lite förbannad.. då det helt plötsligt känns som en lam, jädra ursäkt för att ta tag i saker och ting..?! Uttryck som "Det kommer med tiden.." eller "Det får tiden utvisa.."

- NÄ! Jag köper det inte längre!


Denna nya uppenbarelse, säger mig att det borde vara JAG som styr tiden och

inte tvärtom.. och det är precis vad jag tänker göra från och med nu..!!


 

- You´r mine bitch..


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards