Alla inlägg den 30 april 2013

Av Jenny-Blue - 30 april 2013 09:57


Som en blixt från en klarblå himmel, slog det mig för bara en liten

stund sedan, att det är Valborgsmässoafton idag.. eller ja, ikväll..


Eftersom jag inte har pojkarna denna veckan, är det egentligen ingenting

jag behöver bry mig om.. men just som "blixten" slog mig.. kände

jag ändå att jag kanske borde hitta på något..?!


Så.. Jag satte mig ner vid datorn och googlade valborg.

Hittade en lista på Sydsvenskan.se som berättade var,

i omnejd Malmö, olika brasor skulle tändas.. Klockslag

och namn på olika körer, fanns också med på listan..


Jag klickade mig vidare in på Malmöstads hemsida

och fick helt plötsligt en helt annan information..?!

Det visade sig, när jag backade ett steg, att

listan på Sydsvenskan.se var från 2012..?!

- Hoppsan! Jag hoppas verkligen att det är fler än jag

som upptäcker detta.. så att de som tror sig bli bjuden på en

folkfest med levande brasa på plattan i Pildammsparken.. inte packar

förväntansfulla barn i bilen och åker dit.. För till skillnad från i fjor,

så blir det INGEN brasa på plattan i Pildammsparken i år!


Så.. Vad händer då denna dag..?!

Det har inte varit något måste, för mig och min tidigare familj, i mitt tidigare liv, att ta sig ut

och titta på någon vårbrasa, men däremot har vi nästan alltid träffat någon och hittat på något. Vanligast har det varit i form av en okomplicerad middag, i goda vänners lag..

Barnen har fått leka och vi andra har bara njutit av vetskapen av ledigheten, dagen efter..

Jag minns inte vad vi gjorde förra året.. om vi ens gjorde något alls..?!

Men idag känner jag ändå att jag borde ta mig ut.. träffa någon.. så frågan kvarstår..

- Vad ska jag och "Mina Jasmine" hitta på idag.?!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards