Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Jenny-Blue - 11 maj 2013 22:45


Idag har varit en bra dag. En VÄLDIGT BRA dag!!

Jag fick förvisso inte sova längre än till klockan 07:10, då dotera väckte mig.. Men att få vakna upp och få se hennes underbara smile, det första jag gör.. är oslagbart! Att hon dessutom sträcker upp sina små armar mot mig, i hopp om att få komma upp till sin mamma, går inte att beskriva i ord.. mer än med ett fjuttigt "älskar"..


Välling till mini.. och ytterligare 20 minuters sömn till mig.. sen var dagen igång.. Ja, det var ingen turbo-start direkt.. Iklädd byxor och bh svansade jag runt i Tomas lägenhet.. Satte på kaffe.. bredde mina knäckemackor med ost.. allt i stilla mak.. "Mina Jasmine" fick göra mig sällskap vid bordet.. Medan jag knaprade på mina knäckebröd, fick hon ett korvbröd att smula sönder.. *ha ha ha* .. det blev mer på golvet än i munnen, men så vad då..?! Vi hade en mysig stund tillsammans i köket.


Vet inte vad som hände med tiden.. men den flög iväg och plötsligt kom Jonathan och Tomas hem från fotbollen.. Jonathan skulle duscha innan vi skulle åka och jag passade på att gå ut med Bella under tiden. Kom dock inte så långt, då ett kärt återseende av några fd. grannar, på gården bredvid Tomas, kom i vägen.. "Fastnade" med sällskapet och satt och snackade med dem en bra stund innan jag och Bella kom vidare.. UNDERBARA människor! Så hjärtliga och trevliga! Hur mysigt som helst!!


Nåväl.. Jonathan var färdig när vi kom tillbaka upp till Tomas och efter jag packat ihop Jasmine's grejer, gav vi oss iväg. Jonathan skulle hem till en kompis.. och jag och Jasmine skulle åka ut till Tomas syster, för att jag skulle hjälpa henne med att bära "bränne" (alltså ved) Härligt att få känna sig lite nyttig!


Charlie, som sovit över hos Tomas faster, kom tillsammans med henne, strax efter mig och Jasmine.. och sen "trillade" det in några fler.. och sen dröjde det inte länge innan trädgården var full av aktiviteter.. Strax efter att jag och Tomas syster blev klara med "brännet" blev middagen klar och vi åt alla tillsammans! Så himla trevligt! Åter igen hjärtligt.. och fullständigt okomplicerat! Efter maten blev det kaffe.. och runt klockan åtta, ringde Jonathan..


När vi något senare, kom hem till Jonathans kompis, bjöds det på en fantastiskt god, fortfarande lite ljummen, kaka.. vilket är rena rama drömmen för ett kakmonster som mig.. och mina barn..?! Då de älskar kakor lika mycket som jag.. Fast just denna kakan, verkade Charlie inte speciellt förtjust i..?! Han var dock väldigt noga med att säga, att han tyckte att den var god, men att han inte orkade äta mer.

- Ooh, du go'e unge!! *smile*


Vi satt och snackade en stund, vi vuxna, medan barnen höll sig vid tv:n.. Men så passerades gränsen från trött till gnälla-för-det-allra-minsta-trött.. och det blev dags att tacka för oss och åka hem. Väl hemma fick Jasmine pyjamas och ny blöja.. Charlie stupade i säng.. och Jonathan som hade fått ont i örat under kvällen, fick en alvedon och nässpray.. Och så fick han använda en halv rulle toapapper.. innan han kom till ro. Bella - "The doggy dog", gick rätt in och lade sig i min säng och däckade, efter hon varit och nosat lite i matskålen och druckit vatten.


Själv satte jag mig en stund framför tv:n, men hamnade ganska så snart vid datorn istället.. och ja, här sitter jag än.. *smile* .. men bara precis en liten stund till, då jag känner mig aningen trött jag också faktiskt.. Natti Natti..!!


 

Här är två bilder.. före och efter.. som Tomas syster tog på "brännet".. tidigare idag.

- Bra jobbat tjejen!! Det gick ju relativt fort när vi var två.. *smile*


Av Jenny-Blue - 11 maj 2013 12:24


Jaha.. Då var jag nästan igång med min dag..?! Jasmine ligger och sover.. igen.. och jag sitter på balkongen och dricker mitt kaffe, som blivit över efter mina knäckemackor ätits upp..

Jonathan är och spelar fotboll, på Hälör cup, för tredje dagen i rad, nere i Höllviken, tillsammans med Tomas. Charlie, som har sovit över hos Tomas's faster inatt, är fortfarande där.. Så.. just nu är det väldigt lugnt och stilla. Tänkte jag skulle ta en snabb tripp inom duschen, innan jag ringer och hör hur det går för lilleman.. Vet inte alls vad vi hittar på idag, men något blir det väl..

Ja, jag sveper det sista kaffet och drar mig in mot duschen..
Ha en bra dag alla!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards