Alla inlägg den 17 maj 2013

Av Jenny-Blue - 17 maj 2013 09:49


Jag vet inte vad det är som gör det, men ibland får jag en sådan där konstig känsla i kroppen..?! Som en blandning av irriterande rastlöshet och en "orolig klump i magen"..?! Det blir som om fantasi-maskineriet bara står och spinner.. Som sidorna i en bok, som bara bläddrar på, utan att stanna..?! Skulle kunna beskriva det som bilder på mina ideér, som en efter en dyker upp i mitt inre, men innan jag hinner se bilden och uppfatta själva idén, har det kommit flera bilder till..?! Det blir alldeles för mycket och oftast slutar det med att jag skiter i att göra något alls, då jag inte kan välja bland allt som dyker upp.. Rastlösheten sitter kvar, men jag känner mig helt slutkörd i huvudet..?!


Detta virrvarr, som detta skapar i mitt huvud, triggar i sin tur igång känslorna.. och jag känner ett krav efter att få "landa".. Kroppen skriker efter en trygg famn, som kan hålla om mig..


Jag har ingenting emot att "sväva ut", lite då och då.. Att drömma mig bort.. Att försvinna i fantasins värld.. eller spontant och impulsivt bara göra något annorlunda, utanför vardagens trista ramar och rutiner.. Likt min valda ensamhet, som jag älskar.. MEN! Det är just det.. För när jag inte vill vara ensam, eller inte orkar "sväva ut" längre, hamnar jag i ett känslomässig kaos..


Jag har nog alltid haft det så här..?! Men tidigare hade jag ju min sambo.. Och även om han kanske inte alltid kunde förstå mig och mitt inre, så var han i alla fall där.. Hans famn var min att landa i..


Ja ja.. Nu ska vi inte sitta här och gråta över något som jag inte kan påverka.. Och dessutom var det mer jobbigt igår, än idag.. i alla fall än så länge..?! *smile* Kände bara att jag behövde få ut detta, då jag har ältat och ältat hela kvällen igår.. men som sagt, inte fått mig för att göra något/ skriva något.. Idag, när det känns lite bättre, gör jag ett försök i att göra mig av med det, så att jag kan fortsätta framåt..


En dag i taget.. som i känslomässigt tillstånd kan kännas som en hel evighet.. men som i bra läge, nästan skrämmer mig för att det går så fort..?! Idag är det redan fredag igen.. och ännu en vecka lider mot sitt slut.. Jag har en del bokade saker som händer framöver, som jag har att se fram mot.. En tripp till Ullared, med "Bingogänget".. En fest, med goda vänner.. Bingosäsongen på Almåsa drar igång.. Jasmine fyller ett.. Ja, lite lagom sådär.. att planera inför.. Och det känns bra!! Och jag hoppas att det kommer att kännas ännu bättre, när årsdagen av min flytt är förbi..?! Även om det redan har gått ett år sedan vi separerade så har det blivit dagen av flytten "hemifrån" som har satt sig i huvudet.. av olika själ.. För om jag ska vara helt ärlig, är det en tanke som ofta dyker upp och ju närmare dagen vi kommer, desto jobbigare blir känslorna..?!

- Men som sagt.. inte gråta över sådant jag inte kan påverka.. Mer fokus på det jag faktiskt kan göra någonting åt..?! Får väl bläddra lite bland mina bilder..?!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards