Alla inlägg den 30 maj 2013

Av Jenny-Blue - 30 maj 2013 00:34


I slutet av feberuari (som jag lite lustigt vill kalla årets andra månad för..) fick jag hem papper från försäkringskassan ang. förnyelse av mitt bostadsbidrag.. Sista utbetalningen skulle ske den sista april och om jag önskade fortsatt bidrag (som om jag skulle klara mig utan?!) så skulle jag fylla i en ny ansökan..


Det tog nog två eller tre veckor innan jag kom mig för att fylla i dessa papper, men skickade iväg dem dagen efter de var ifyllda.. (Räkna krasst med att det var i mitten på april.) Idag är det den 30 maj, alltså mer än en månad efter jag skickat in ansökan.. och jag har fortfarande inte fått något svar.. än mindre några pengar..?! I ren desperation, ringde jag till försäkringskassan i måndags för att höra vad det är som har hänt.. eller ja, INTE HÄNT?! Och efter 36 minuters väntan i telefon, fick jag till svar att handläggaren jag talade med skulle "flagga" ärendet.. och att de skulle höra av sig inom två arbetsdagar..?!


- Nu vet jag ju inte hur de arbetar på försäkringskassan.. men enligt min klocka, så har det gått två arbetsdagar.. snart tre..?! Men fortfarande är det ingen som hört av sig..?! Blir lite smått SKITFÖRBANNAD.. faktiskt..!! Och samtidigt tjatar en inspelad röst, under tiden man "står i kö" om någon jädra undersökning de gärna vill att man deltar i för att deras service ska bli bättre..?!!

- Helt ärligt..?! Behövs det verkligen en undersökning för att komma på vad som inte fungerar?!

Och hur fasiken tänker de, när de ber om "bara två minuter", när man får sitta och vänta i 36?!!

- Inte fasiken är jag sugen på att göra någon jädra undersökning för något så självklart, när jag sitter med kramp i både händer och öron, efter att redan ha "gett" dem 36 minuter av mitt liv..


Fruktansvärt irriterande! Och ännu störigare är det när man, som i mitt läge, passar på att ringa när lillan ligger och sover, men att man kommer fram lagom tills det att hon vaknar och vill ha min uppmärksamhet..?! Och inte nog med det.. för när jag väl kom fram.. så var det till en handläggare som jag näst intill inte kunde förstå, då hennes svenska var så dålig, att inte ens mina grannar skulle förstå vad hon sa..?! (Inget illa ment, för jag tvivlar inte en sekund på att hon inte var duktig på sitt jobb, men för bövelen.. Det är svårt nog, tycker i alla fall jag, att fatta vad de menar när det gäller anledningen till att man ringer..?!!)


- Usch.. och så måste jag ringa dem igen.. Spännande att se hur lång tid jag får vänta då.. NOT!


Hur som helst.. Det ska bli så härligt, underbart, gött.. att få slippa pressen.. inför allt som har med försäkringskassan att göra i framtiden, när man börjar jobba igen.. Bortsett från bostadsbidraget, som ska förnyas en gång om året.. Och ja, så klart om man är hemma med sjuka barn.. men det är inte så väldans krävande, så det går att överleva..?! Bara det faktum att slippa räkna mammadagar.. Om man vill ha sjukpenningnivå.. eller lägsta nivå.. hela dagar.. halva dagar.. fjärdedelar.. vardagar.. helger.. *suck* Ja det ska bli så skönt att slippa skiten!! 



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards