Alla inlägg den 31 maj 2013

Av Jenny-Blue - 31 maj 2013 02:04


Sitter på balkongen, ihopkuren.. insvept i en filt och myser. Jasmine ligger där inne i sin säng och sover.. På bordet bredvid mig brinner ett värmeljus.. och till mitt sällskap har jag en husfluga, som envist försöker ta sig in genom köksfönstret.. in mot taklampans dova ljus. Jag hör hur bilarna kör på motorvägen.. och en och annan fågel ekar långt bort igenom.. men bortsett från det så är det alldeles tyst.. En klar kontrast jämfört med tidigare idag, då dagiset här nedanför kryllade av skrikiga ungar och folk satt på bänkarna och snackade högt, med de som satt och ibland även med de som passerade..

Klockan är snart halv två.. (nattetid) och tanken är väl att dra mig inåt, för att komma i säng.. Men samtidigt är det ganska så behagligt att sitta här.. och bara lyssna på tystnaden..

Det har varit en bra dag! Fick en stund för mig själv i solen, på balkongen, när Jasmine, efter mycket om och men, äntligen kom till ro och kunde sova lite middag.. Under eftermiddagen var vi och handlade.. och runt klockan sju (kvällstid) kom mamma, moster och kusin, för "säsongsavslutning" av våra "sticketräffar".. Vanligtvis brukar det vara en enkel fika, med bullar eller bröd, pålägg, någon frukt eller grönsak.. och te.. Men eftersom det varit så varmt idag, blev jag sugen på att bjuda på en enkel sallad istället.. Salladsmix (färdigfusk..) tomater, gurka, fetaost och majs. Solrosfrön vid sidan om för den som ville.. Vitlöksbröd (mer färdigfusk) och hemmagjort bubbelvatten.. Köpte en sådan där salladsdressing i påse.. pulver som man blandar ut med vatten och olja.. och hällde i det över salladen.. Och jag tror att det gick hem, då det bara blev en liten portion sallad över, när vi väl lämnade bordet..?! - Kul! *smile*

Mina gäster åkte hem runt halv elva - elva snåret.. Och sen blev det att jag hamnade här, på balkongen, efter att ha plockat undan. Ser på klockan, att hon närmar sig två.. och jag känner att jag borde avsluta.. Jag kom inte i säng förrän halv fyra i morse.. och jag var uppe som vanligt med Jasmine klockan 07.. (?!) så jag borde nog sova lite nu..?! Dessutom börjar det faktiskt kännas rätt ruggigt nu.. trots filt och värmeljus.. Såååå.. Jag ska gååå.. Tar mitt pick och pack.. och säger tack.. för idag!!

Ps. En bild på Charlie's tomatplanta, tagen tidigare idag, får avsluta dagens inlägg..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards