Alla inlägg under maj 2013

Av Jenny-Blue - 4 maj 2013 23:03



Det är många.. många.. år sedan jag hörde den för första gången.. Men den stämmer lika väl in nu.. som då.. fast på ett helt annat sätt..?! Eller inte..? Eller jo..?! Oavsett så tycker jag fortfarande att det är en bra låt..!


Av Jenny-Blue - 4 maj 2013 20:56


Har du någonsin varit sådär skrikarg..?! När känslorna håller på att bubbla över av

vrede och förakt.. och man tror att man ska krypa ur sitt eget skinn för att det

känns som om känslorna håller på att ta över helt och hållet..?! Som om hela

kroppen var fylld av likmaskar som fullständigt "kött:ar" allt inombords..?!

Har du någonsin varit så arg.. och ändå hållt dig lugn..?!


Jag har.. och det är väl inte att rekommendera..?!

Eller ja, känslorna kan man ju inte göra så mycket åt.. men

att hålla sig lugn, är fan inte bra för hjärtat!!! Känns inte så i mitt fall i alla fall..?!!

Det bästa med att bo ensam just nu.. är att här inte finns någon stackars sate, som kan få för allt som har trappat upp mina nitiska tankar och det rödsvarta avsky, likt kokande tjära.. jag har inom mig just nu.. Sen kan man ju se det med andra ögon, tulle mig, för att jag inte har någon fast famn, sambo i förtroende, som kan ta mina spyor och ändå älska mig för att jag är jag.. (?!) Men va fan.. I DON'T GIVE A F**K!! just nu..


Märk väl att detta förmodligen kommer att eskalera.. för ju mer jag försöker skriva av mig, ju mer irriterad blir jag och fingrarna sveper över tangenterna allt fortare.. Och egostisk som jag är.. rutten, elak, ful, ond.. Ja jag må vara djävulens egen dotter, för vad jag bryr mig.. för jag är så in i helvetes jävla äckelarg! Jag skulle kunna be vem som helst att dra åt *sencur*.. MEN! Det gör jag inte..


Ja.. Jo.. Jag trampar säkert någon på tårna..?! Alltid finns det någon som tar illa vid sig.. och det är ju inte bra.. FÖR TRO MIG NÄR JAG SÄGER ATT JAG VET, VAD JAG HAR OCH JAG ÄR EVIGT TACKSAM FÖR PRECIS ALLT SOM JAG FÅR.. ända in i min ruttnande själ.. men det spelar förmodligen ingen roll, för jag är ändå ett monster, som får folk runt omkring mig att "krypa", "tassa på tå" eller bara enkelt att "må dåligt"..?!


Nog pjallat om det! Jag är fortfarande arg, men tror nästan att det redan håller på att lägga sig..?! Eller?! *Ha ha ha* Det är bara osäkra kvinnor som säger "eller?" så glöm det där sista.. För jag är fan inte osäker! Jag vet precis vad jag är.. och inte är!! Däremot tar jag väldigt illa vid mig, när jag inte anses vara värdig nog att bli presenterad för folk.. man kanske råkar stöta på.. ska vi säga på en.. marknad..?! Jag tar också väldigt illa vid mig när någon i min omgivning (oavsett hur mycket jag än tycker om denna/dessa personer.. när det påstås.. eller rättaresagt pikas.. att min dotter är "mammig".. Ursäkta mig nu, men..


- VAD FAN TROR NI?! ÄR DET KONSTIGT?! DET ÄR VÄL FÖR FAN INTE JAG SOM SATT MIG OCH MIN DOTTER I DEN SITUATION?!


.. *andas*.. (Tror precis jag nådde toppen av min ilska..?!)


Ja, som sagt.. Jag är inte mindre, eller större för den delen, att jag inte kan be om ursäkt för detta, kanske tillsynes, "påhopp".. Så ett innerligt - Ursäkta! (och jag menar det verkligen) Men jag är fortfarande "bara" en människa.. som gör mitt yttersta för att få allting att gå ihop.. Teoretiskt, praktiskt, fysiskt och mentalt! Jag vet att jag har stöd till 100%.. och jag vet vilka som skulle ge ytterligare 10% för att hjälpa mig ännu mer..! (Lustigt nog, vissa av de människor jag känner mig sviken av i dag..) Men när dagar som denna, då den ena, negativa tanke/känsla, efter den andra dyker upp.. och "snöbollen" bara blir större och större.. Ja, tillslut blir det bara förmycket!! Och som en tagg.. eller nej, det var aldeles för fjuttigt.. Och som ett SPJUT, som gång, på gång, på gång, på gång, trycks in i sidan på en.. (MIG..) upprepas de där "ordet" i mitt inre.. Jag hatar det ordet. Det liksom borrar sig in, som ett eko studsar sig ut.. och det gör så jävulistiskt ont varje gång! Och för varje sekund av smärta, växer avskyn sig allt större!


Det finns en regel jag har haft för mig själv.. under hela min och Tomas separation.. och den lyder som följer: "Att INTE snacka skit om Tomas" Hur jävla arg jag än må vara på fanskapet (Ja förlåt, men försök inte lura mig till att tro att ni inte haft en eller två "sånna" själv.. Och helt ärligt, är det NÅGON här på jorden som får säga eller tänka så om just Tomas, min fd. sambo, pappan till mina tre barn.. så måste det väl för fan få lov att vara jag..?! Jag älskar Tomas.. trots ALLT.. och han kommer alltid att ta plats i mitt hjärta.. så får ni tycka, eller känna, eller säga precis vad ni vill..)


.. "Inte snacka skit" är en regel.. En regel som jag har haft och följt, i 11 månader.. och nio dagar.. En regel som hjälpt mig att inte göra skit för mig själv.. då jag vet att skitsnack bara går runt och att man slutligen bara får tillbaka det i nacken.. Som kvinna har jag ett behov av att få spy av mig inför väninnor, vilket görs i fullaste förtroende.. men jag väljer ändå mina ord.. och jag är alltid noga med att även berätta om de goda som kommer min väg..


Hur som helst.. Jag skulle kunna sitta här och skriva en minst 10 minuter lång lista på hur fantastisk Tomas verkligen är.. Samtidigt skulle jag också kunna skriva en tio minuter lång lista på hur "inte fantastisk" han är.. (Är övertygad om att det skulle kunna skrivas sådana listor om mig också faktiskt.. om det inte redan är gjort.. He he he)

Hur som helst.. Jag tänker inte skriva någon lista överhuvudtaget.. finns ingen anledning.. och så var det ju det där med min gyllene regel.. Men jag kommer att skriva det där ordet som plågar mig mest av allt här på jorden.. Du får tycka precis vad du vill.. Du får känna och säga.. precis vad du vill.. Hej, du kan till och med få lov att välja bort mig som människa, förakta mig till dagen du dör..?! WHATEVER.. Men jag anser faktiskt inte.. att det är orimligt.. att fullständigt HATA ordet "Pappas".


- Där! Jag sa det.. (skrev det..)

Jag tänker inte be om ursäkt för varken mina tankar eller känslor..

Jag kan bara vara glad åt din lycka, om det nu visar sig att du inte förstår mig.

För om du inte förstår mig.. Om du inte fattar ett dugg av vad jag skrivit.. inte

ett skit av vad du just har läst.. så har du sluppit en hel jävla massa!! Och det

ska du inte vara arg på mig för, utan det ska du skatta dig lycklig över..!!


- LOVE - PEACE - & UNDERSTANDING -

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards