Alla inlägg den 1 juni 2013

Av Jenny-Blue - 1 juni 2013 02:15


Oj vilken underbar dag det blev idag.. (Läs igår, eftersom klockan redan hunnit bli "dagen efter"..)

Den började som vanligt.. eller ja.. nästan som vanligt då vi faktiskt sov en timme längre än annars.. Men precis som varje morgon, så möttes jag av ett "Mina Jasmine" smile.. och dagen var igång!


Vi åt frukost.. samtidigt som det osade lunch nere från grannen..(?!) och när jag var klar med mina knäckebröd och Jasmine hade lekt en stund på golvet, började jag packa ihop inför dagens planerade bravader.. medan Jasmine tog sig en liten tupplur i sing sköna säng..


När Jasmine vaknat igen, gjorde vi oss iordning och åkte till jobb..

Anledningen till att vi skulle dit, var för att skriva ut reklamblad inför Säsongsstarten av Bingo på Almåsa, som vi sedan hade planerat att gå och dela ut.. Men.. När vi kom till jobb, kom jag på att jag hade glömt USB-minnet där hemma i datorn.. *suck*

- Det man inte har i huvudet, får man ha i benen.. som min pappa brukar säga. Eller som jag brukar säga.. lite modernt.. "Det man inte har i huvudet, får man ha i bensinpengar"..

Ja, det var ju bara till att köra hem igen, då jag var tvungen till att fixa kopiorna..?!


När jag väl.. äntligen, efter allt körande.. höll kopiorna i min hand.. var det dags att åter igen sätta oss i bilen, för att åka ut till Almåsa.. där vårt stora uppdrag väntade. Jag möttes upp av min kära barndomsvän.. och "medbrottsling" i Almåsas Nya Fritidsförening.. på parkeringen och så var vi på G. Almåsa består av fem områden.. A. B. C. D. och E. och det är en hel del stugor att dela ut lappar till. Men som alltid, blev det en trevlig runda.. Med strålande sol, trevligt snack, en hund, två barn i vars en vagn och en massa fina stugor och mysiga trädgårdar.. gick vi.. gång upp.. och gång ner..

Efter cirka två timmar, hade vi "bara" klarat av A- och B-området, men vi fick ändå ta en paus pga. barn som skulle äta och en hund som hasade benen efter sig.. och det var faktiskt ganska så behagligt att få sitta ner en stund..


Efter vår lilla fikapaus, var det dock dags igen.. Hunden behövde lyckligtvis inte följa med och barnen som nu var mätta, bytta och belåtna *smile* somnade gott i sina vagnar.. Härligt att få gå runt och kunna njuta av alla blommor och trevliga människor som vi mötte på vägen.. Ja, riktigt nice!!


Jag vet inte exakt vad klockan var, när vi blev klara.. men jag tror hon var närmare halv sju..?! Galet men sant! Maria, min vän.. och jag hade följe bort till området där hon har stuga, men vi skiljdes åt innan hon var helt "hemma", då jag skulle hämta upp min lilla doggy, som under tidan hade fått vara hos Tomas faster, som också har stuga på samma område..


Jasmine hade vaknat och fick komma ner på gräset en stund, medan Tomas faster bjöd på kaffe..

- Och jag säger bara: "GUD VA' GOTT DET VAR MED KAFFE!!


Strax innan klockan slog åtta, hade vi druckit upp kaffet och Jasmine hade tömt flaskan med sin kvällsvälling.. och det var dags att köra hem. Väl hemma var det sådär supermysigt, som det bara kan vara hemma, med blöjbyte fullt av skratt och bus.. avancerad tandborstning, med mer blåsa och bubbla, än vad kanske en normal människa brukar åstadkomma.. och nattning, med ännu mera skratt och mysbus! Helt otroligt, att en sådan liten personlighet, som Jasmine, som inte ens fyllt ett.. kan få själen till att känna en sådan oerhört stor lycka..?! Jag är såååå lyckligt lottad!!


Och ja.. så var det kväll och hunden kunde man inte se röken av.. TOTALT UTSLAGEN, hittade jag henne i soffan.. liggandes på rygg ingosad i en av filtarna, med alla fyra benen i vädret..?!

- Mmmmh.. Det är min doggy det.. när hon mår som bäst! *smile* Önskar att jag kunde ge henne sådana här dagar oftare.. Min älskade lilla tuss!!


Nåväl.. Mycket skrivande om egentligen ingenting..?! Men hej.. det är smällar man får ta! *smile* Jag tittar på klockan och ser att hon ÅTER IGEN passerat två på natten..?! Galet! Men hej igen.. Så är det i min värld!!


Här kommer ett gäng bilder från dagen.. vilka blir en perfekt avslutning, på en nästan helt perfekt dag:


 

Bella kämpar på..


.. men pausar en stund i skuggan, så fort tillfälle ges..


 

Jasmine leker på gräsmattan, under fikapausen i halvlek..


.. för att sedan kunna sova gott i sin vagn.


   

Naturen i sin fulla prakt..

Här är vägen man kommer in på, när man svänger in på Almåsa Fritidsby..


- Trivs som fisken i vattnet här.. och det har jag gjort sedan.. vi brukade "hänga" här '93..

Shit vad gammal jag blev nu..?! Men vi var ju inte sååå farligt gamla då..?! Typ 2-3 år, sådär..

*Ha ha ha ha*.. Eller så var vi kanske 14 -15..?! *Ha ha ha ha*


- Ja, det spelar ju ingen roll egentligen.. JAG TRIVS HELT ENKELT!!


Precis som jag trivs på min balkong..



.

.


Och med det säger jag over and out!


.



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards