Alla inlägg den 11 juni 2013

Av Jenny-Blue - 11 juni 2013 10:30


Med en rykande kopp kaffe, sitter jag nu vid datorn och gör mig redo för att sortera mina tankar..?!

Men jag kan berätta redan nu, att det inte finns några som helst garantier, att det kommer att fungera..?! Känner mig berusad av livet.. och det liksom bubblar i hela mig..?! *smile*

- Känner mig så innerligt lycklig och jag har svårt att kunna förställa mig den otroliga sorg, som hängde över mig.. för inte så länge sedan..?! Det är som om "proppen" är löst.. och allt bara faller på plats..?! Och hela tiden kommer det nya saker som händer, som får mig att le lite extra.. *smile*



Det är tisdag.. och jag väntar på att min dotter ska komma hem..

Var och lämnade bort henne till mormor i söndags.. då jag behövde vara på jobb igår..

En "utflykt" utöver det vanliga, att lämna dotera..?! Och en historia i sig, som jag kanske berättar om en annan dag..?! Just nu tänkte jag berätta om gårdagen på jobb..


Det var ingen vanlig "jobbedag".. utan en dag i kursens tecken.. Truck-kursens tecken, för att vara exakt.. *smile* Och jag ska villigt medge att jag var ganska så nervös inför hela grejen, då jag kände mig något utan kontoll.. Dels för att jag inte riktigt visste, vad som skulle hända, hur dagen såg ut.. men också för att jag inte varit på jobb, som de andra.. och kanske därför "missat" något..?! Och det faktum att jag pluggat teori, kanske något halvhjärtat.. med tanke på allt annat att tänka på, som föräldraledig.. gjorde inte saken bättre..?!


Ja ja, hur som helst.. Det var genomgång av teorin.. och sen ett prov på det.. så klart..?!!

50 stycken frågor.. (max fem fel, för att bli godkänd..) Shit, vad nervös jag var.. Har inte varit så nervös, sedan jag gick ut skolan..!! Det slutade dock bättre än vad jag jag trodde att det skulle göra.. Hade till min stora förvåning, bara ett fel.. och jag blev mäkta stolt över mig själv!!

Det blev lite jobbigt i magen.. igen.. när det var dags att "köra upp".. "Hinderbanan" man skulle klura sig igenom, med den till då tyckes, världens största truck.. verkade hur jädra svår som helst.. Och det var inte många centimeter över, mellan de uppställda pallarna och trucken.. men jag tog mig igenom.. och än en gång, kunde jag känna mig stolt!


- Härligt att åka från jobb.. och veta att jag var med truckkort.!! Riktigt gött, för själen!!


Eftersom Jasmine, fortfarande var hos mormor.. och det var "pappas vecka" för pojkarna.. hade jag 100% till mig själv.. och jag passade på att spendera tiden med att gå och fixa mina naglar.. Nice! Det är ett tag sedan nu, men jag som innert inne är nagelbitare, fick ett återfall och har därför gått och skämts lite över mina fula händer.. MEN NO MORE! Nu är de fina igen.. och när de byggda naglarna inte håller mer, har jag slutat att bita.. igen.. *smile*



Gick förbi Guldfynd och såg en klocka i skyltfönstret.. Och eftersom jag kunde höra hur den skrek efter mig, så var jag ju bara tvungen till att köpa den..?! Vilket jag gjorde helt rätt i, då den pga rabatt och bonuscheck, bara kostade 75 spänn.. Ingen superklocka kanske.. men fullt tillräcklig.. och lika lysande som jag.. *smile*



Som avsluting på en fantastisk dag.. kände jag mig något lyxig.. när jag satte mig på balkongen.. med ett glas Rosé.. och bara fullständit njöt av solens varma strålar!!





- Nu ringde mamma.. och sa att de är på väg.. *smile*

Snart är alltså dotera hemma igen.. och det ska bli galet mysigt att få pussa på henne igen!

Jag erkänner att jag har haft det superskönt, med bara precis mig själv att tänka på.. men lagom är bäst.. och det ska bli skönt att få hem mitt lilla ÄnglaTroll igen..!!



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards