Alla inlägg den 14 juni 2013

Av Jenny-Blue - 14 juni 2013 02:53


Jag har inga som helst problem med att vara uppe en hel natt.. Och det är inget ovanligt alls, att jag går och lägger mig kl två- tre på natten.. även om jag ska upp kl 7 följande morgon..?!!

Men OM jag går och lägger mig "tidigt", typ klockan tolv- ett.. så blir jag skitirriterad om jag inte får sova!!

Oftast.. de två gånger på året det kanske händer.. så är det möjligtvis hunden som håller mig vaken..?! Just i natt dock.. är det dotera, som gett sig själva fanken på att hon inte ska sova.. Och det är "fine", helt okej om hon inte vill det.. men att hon dessutom galer.. konstant.. gör mig vansinnigt irriterad!! Hon har hållt på med sitt skrikande i snart en timme.. och nu gav jag upp!

Inte gav upp, som i att låta henne få komma upp ur sängen och "slippa" sova.. Men gav upp, som i att skita i att själv försöka få sova..

- Ja, det kanske kan verka lite hårt..? Tulle liten är ju inte ens året.. och vill ju bara få vara uppe hos mamma, men helt ärligt.. Jag har två barn sedan tidigare.. och jag har gjort precis samma sak med dem.. Vilket har resulterat i att mina barn SOVER på natten! Och det har de gjort sedan de var väldigt små..!!
Så egentligen är det inget konstigt, nattens galenskap.. att Jasmine gör som hon gör, för pojkarna har gjort likadant.. Det är väl för att jag har "glömt"..?! (Det var ju faktiskt fyra år sedan sist..?!) Som gör det lite irriterande..

Sitter på balkongen.. och det låter som om stumpan har insett fakta.. (att mamma är lika envis som henne..) och tystnat..?! Jag är klarvaken och något smått irriterad fortfarande.. men känner hur irritationen håller på att stilla sig, i takt som ljudet av regnet, slår mot balkongräcket och marken utanför..

Tror dock att jag får sitta här en stund till.. innan jag känner mig mogen till att göra ett nytt försök, till att komma till ro.. och kunna somna..?! Tror jag röker en cigg till.. och lyssnar på regnet, innan jag återgår till horisontell lutning..?!

Hade det inte varit för att jag måste upp kl 06 imorgon.. (om 3,5 timmar?!!) så hade jag kunnat skita i det.. sömnen alltså.. Men eftersom den äldsta grabben ska åka till Kroatien imorgonbitti, vill jag ändå vara i någorlunda psykiskt stabilt läge..?!
- Alltså inte supertrött och irriterad..

Nåja.. Det ska nog gå bra..?! Och nu kom det faktiskt en liten jäsp också, så kanske är det dags att återvända till sängen och slockna..?!

Såhär gott kan mitt lilla änglatroll sova.. Här dock i bilen, under dagtid..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards