Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av Jenny-Blue - 1 augusti 2013 22:45


Jag har två veckor till.. innan Jasmine ska börja sin

inskolning på dagis.. Och om tre veckor börjar jag jobba igen..

(här skulle jag vilja ha en sådan där "smilygubbe" som stirrar med stora ögon) 

  

- Ja, typ en såda här..


Tro nu inte att jag klagar.. för det gör jag INTE!

Däremot kan jag säga att jag kommit på mig själv

med att verkligen suga musten ur precis varje minut,

som jag har kvar av min mammaledighet.. 


Det kommer att bli ett säkert helvete, när det är

dags för "normala" tider igen, eftersom jag det senaste

åtta månaderna, har varit uppe i 20 timmarspass.. (?!)


- Ja säg vad du vill, angående det..

Det finns studier med bevis, svart på vitt.. om att

vi "B-människor" hela tiden drar ut på dygnet, då vi inte

är som "A-människorna" som har en "inbygd" tidsrutin

och blir trötta vid ungefär samma tid varje dygn..


Svårt att förklara, men kolla gärna upp det via google..

"B-människans dygn är längre än "A-människans" - kort och gott..


Men hur som helst..

Den tiden den sorgen.. som man säger..

- Och som sagt.. Jag njuter av varje minut innan

det är dags för, den så kallade, verkligheten igen..!!



Av Jenny-Blue - 1 augusti 2013 21:13


Det är svårt att beskriva den sköna känslan, som fyller själen med ren och skär lycka, när man som jag, mamma till tre.. är ute och går tillsammans med "alla" sina barn.. Två pojkar, lugnt gåendes, vid vars en sida om vagnen, där den tredje sitter och jollrar glatt.. Solen värmer sådär precis lagom och allting runt omkring tycks bara flyta förbi.. på något konstigt, men harmoniskt sätt..?!


Mitt i stan.. (ja, nästan i alla fall..?!) .. en lagom promenad på cirka 20 minuter, till Jägersro Center, med rofyllda steg, för att slippa tårar och tjat om att "det är för långt att gå".. "När är vi framme..?!" eller "Jag orkar inte mer".. eller ännu värre.. "Jag vill också sitta i vagnen"..

Lite då och då, dök det upp något spännande att titta på, eller att fråga om..

- Öööh! Kolla hästbajs!! (Vi passerade Jägersro travbana)..

- Mamma! Är detta brännässlor?! Ska vi fika när vi kommer fram? Kan vi ta spelaffären först?

Och en massa repliker från filmer och tv-serier.. där båda killarna gick igång och "spelade upp" hela scener tillsammans.. Ljuvligt!!


Ungarna skötte sig näst intill exemplariskt i affärerna.. "Nille".. "H&M".. "Pölsemannen".. Game".. och "Jula".. Och sen hade vi cirka 20 minuter till av samma lycka på vägen hem, som dit.. *smile*

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards