Alla inlägg den 2 augusti 2013

Av Jenny-Blue - 2 augusti 2013 00:16


- Farligt, farligt.. men härligt, härligt..!!

Att en helt j*vla vanlig torsdag.. (Ja jag vet att klockan passerat 00:00 och att den tekniskt sett är fredag nu.. men va' f*n) Ursäkta min franska.. både här och där.. Men så jädra gött.. att bedöva.. eller öppna sinnena.. (?!) vilket man vill.. (?!) Men en hel massa rödvin.. och inte bry sig ett spår om något!


Älskar mig själv och allt vad jag är och står för.. bla bla bla bla.. och så vidare.. och så vidare, mm, mm.. Grejen är den att jag vet PRECIS vem jag är.. vad jag vill.. vad jag behöver.. vad jag klarar mig utan.. Jag vet vad jag känner.. tänker.. upplever.. tycker.. offrar.. Jag vet vad jag borde, vad jag INTE borde, vad jag måste och inte måste.. Jag känner mig själv.. och även om jag inte är världens bästa människa, kvinna, barn eller mamma.. så vet jag PRECIS vem jag är.. Och jag står för varje milimeter..


Jag är JAG och jag ÄR UNIK! Den som vill tycka något annat, får mer än gärna göra det.. med eller utan min vetskap..!! Och det har jag sagt sedan jag var "mini".. så tro inte att jag någonsin kommer att säga något annat.. för det har jag väldigt svårt för att tro..!! Och ju äldre man blir, desto mindre bryr man sig om vad andra tycker.. om en.. Man vet vad man är värd och man nöjer sig inte med mindre..?!


Jag har ett ton fel och brister.. men som sagt.. passar det inte så..?! Ja, då kan det kvitta!! För jag vet att jag samtidigt har tusentals goda egenskaper.. "Jag skulle plocka ner månen till de som förtjänar den.. om jag hade kunnat".. samtidigt som mitt ego, hade kunnat förbanna vem som helst som försökte köra över mig.. Jag har suttit i ett par skor.. ensam och rädd.. lämnad åt mitt öde.. Jag har svalt.. tackat.. smilat.. och hållt käft.. Jag har trots allt som hänt mig, alltid tänkt mig för vid ord, både muntligt och i text.. och verkligen försökt att inte smutskasta andra. Till en viss del, för andras skull, men mest för min egen.. då jag velat ha ryggen fri.. nu och i framtiden.

- Jag vill dö, i vetskapen om att andra sett mig för den jag varit, hellre med fel och brister, än för något jädra skitsnack, jag kläckt ur mig, när jag varit förbannad, arg, sårad, bitter eller ledsen..

(Tackar min mamma, för jag vet att det är hon som lärt mig att inte säga sånt som man aldrig kan ta tillbaka.. Man kan säga förlåt, men ett sagt ord, kan man ALDRIG få osagt, alltså aldrig "ta tillbaka".. och det kommer ALLTID att finnas kvar och gnaga den som blivit sårad..)


Vill du veta mer om mig.. och då menar jag min personlighet, inte om mitt liv.. kan du lätt bara googla "stjärntecken".. och spana in "fisken".. för det är nästan äckligt.. så mycket som stämmer in på mig. Vill du veta mer om mitt liv.. kan du ta en titt här i bloggen.. Har bloggat sedan 2008.. och har hunnit att "visa" en hel del av mig, mitt och mina..?! Och till skillnad från kanske många andra bloggar, (?!) så är allt som står skrivet, i min blogg, sant.. (Eller så kan du bara fortsätta läsa här..?! *pil ner*)


Jag heter Jenny.. och jag är kanske inte alltid blue.. men det ÄR min färg..

Jag älskar livet när det går som jag vill.. Jag är kreativ, så det skriker om det.. Har lätt för att bli rastlös, då jag hela tiden söker efter äventyr.. Jag hatar klockan, rutiner.. och att vara "instängd".. men fogar mig ganska så bra, inom A-människans ramar.. (Vill jag i alla fall själv tro..?!)

Har ett stort (om inte det störta?!) behov av att hela tiden bli bekräftad.. Jag är en tidsoptimist, varpå andra ofta blir "lidande".. Jag älskar mina tekniska prylar, så som min iphone, iphad och min lilla "bärbara".. (ja, kaffekokaren också faktiskt..) Jag kan överleva utan tv, men skulle dö utan musiken! Jag är spontan och impulsiv.. Tänder på livet, engagemang.. och målmedvetenhet.. Tycker att det är fruktansvärt avtändande, när jag i ett sammanhang, måste ta "alla" beslut och sedan verkställa dem själv, utan hjälp från medparten.. Njuter av det lilla, men drömmer om det stora..


När jag dansar.. vilket jag älskar att göra, pga. många anledningar.. *smile* så kan det jämföras med hur jag fungerar i livet.. Vid det allra minsta som stör mig.. (I dansen - glas på golvet, knuff i ryggen, mm.. I livet - ett simpelt "nej", besvikelse, motgång, mm..) så stannar jag upp.. ger det ett par sekunder, men fortsätter sedan igen..


Jag avskyr oordning.. men lever i ett organiserat kaos.. Skulle kunna skippa sånt som "spiller min tid".. så som att sova, äta och gå på toa.. *smile* De tre viktigaste sakerna här i livet, som man tyvärr inte kan göra så mycket åt..?! *suck* Vad gäller jobb, så ger jag 100% av allt jag har.. och skulle inte tveka en sekund i att stanna över, eller hoppa in extra, vid behov.. Jag älskar att "jobba" och har nog aldrig lämnat jobb, som många andra gör, i samma minut som arbetsdagen tar slut.. Kalla mig seg.. men sån är jag..


- Oh my god, vad jag spårade in på mig själv nu..?! Är du fortfarande med..?! Coolt ändå, att du orkat läsa allt detta om mig..!! *smile* Vete tusan om ens jag orkar läsa igenom allt jag just har skrivit..?!


Detta inlägg började (för dig som har glömt, efter alla tusentals rader om bara mig..?!) .. med att jag var lätt irriterad, men ändå sansad.. Eller ska jag säga tvärtom.. Sansad, men irriterad..?! Och tanken var väl att göra det klart för alla (?!) att jag visst har mina (negativa) stunder då jag går in i "min bubbla".. men att jag gör det för att skydda..?! Först och främst måste jag skydda mig själv.. Stanna upp.. tänka igenom, behandla, "acceptera".. för att kunna gå vidare.. Men också för att skydda dem, som befinner sig i min närvaro. Det strider mot min natur att göra andra medvetet illa, vilket är lätt hänt med både ord och handling utfört i stundens hetta.. (med åren och erfarenhet.. har jag fått lära mig att "min bubbla" kan vara nog så sårande.. även om det aldrig har varit med flit, att såra någon!!)


Ja.. Herre gud.. (ursäkta min franska..?!) Nu ska jag sluta tjata om mig själv..!!

Klockan är mycket.. 02:19 för att vara exakt.. och oavsett om jag vill det eller ej, så är jag nog tvungen till att gå och "snusa kudden" en liten stund..?!


- Glöm aldrig bort vem du är..!! Men lev ditt liv så som du vill bli ihågkommen på din begravning!


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards