Direktlänk till inlägg 20 augusti 2013

- Phu.. Vilken härlig dag jag har haft idag.. men nu är jag trött.. *smile*

Av Jenny-Blue - 20 augusti 2013 21:43


Åh.. så sitter jag äntligen här, vid datorn.. redo att blogga om min dag!


Jag hann slänga in ett kort, men intensivt (?!) inlägg i morse.. när jag var ute med hunden..

Har egentligen sedan dess, önskat att få sätta mig ner och blogga lite till.. MEN.. som sagt,

är det först nu som jag har tid över..


Pga. min strömlösa bil, blev det planerat, så sent som igår, att jag skulle få hjälp med min morgon, av Tomas.. Eftersom det är Tomas vecka med pojkarna, hade jag "bara" Jasmine att göra iordning.. Ja, mig själv och hunden också, men det gick som smort..

- Kan det ha och göra med att jag var så "taggad" inför första dagen på jobb..?! *smile*


Att lämna Jasmine ensam på dagis, var inte det lättaste.. för mig.. Men för "Mina Jasmine" gick det hur bra som helst.. Hon sken som en sol, när jag lämnade över henne i famnen på en av "fröknarna" och fortsatte att skina när vi vinkade hej då.. Tomas, som lämnade Charlie inne på Charlie's avdelning, kom tillbaka till bilen en stund efter mig och det första han frågade var: "Hur känns det?" Och jag fick erkänna att det kändes något konstigt.. Men som sagt, i tidigare inlägg, var jag inte ett dugg nervös, då jag vet att Jasmine kommer ha det jättebra på dagis..!!


- Så hur blev dagen på jobb då..?! Ja, det kan inte hjälpas.. men jag har mått jättebra! Hela dagen! Något förvirrad innan jag kom in i vad som skulle göras.. men sen så var det inga konstigheter.. "Som att cykla" kan man säga.. Mina fötter dock, var inte lika lyckliga, med att bli instängda i ett par varma skor, en hel dag.. och ömmar fortfarande, efter en hel dag på betonggolvet.. men de får vänja sig helt enkelt..?! Kan liksom inte bara lämna dem hemma..?!


Sista timmen på jobb, efter mina arbetskamrater (i "mitt team") hade slutat och gått hem för dagen, pluggade jag in musik i öronen och till ett härligt gung med "Infected Mushroom".. rockade jag loss med att göra en massa lådor, som ska "packas" imorgon.. Lite skönt ändå, att gå i sin ensamhet och pula.. Trodde att det skulle kännas jobbigt, att vara kvar på jobb en hel timme längre än "mitt Team".. men det kommer nog inte vara några problem.. (Finns inte så mycket att göra åt saken ändå, då det är tekniskt omöjligt, för mig att vara på jobb klockan 06, då dagis inte öppnar förrän klockan 06:30..)


Direkt efter jobb, åkte jag och Tomas till dagis för att hämta våra två minsta.. sen bar det hem till Tomas för att säga hej till Jonathan.. Som nu är stora killen.. och därför cyklar till och från skolan alldeles själv..!! När det var klirrat, åkte vi vidare till Biltema för att äntligen köpa ett nytt batteri till min bil.. Åh min älskade bil!! Och tack vare Tomas stora hjälteinsats, fick jag idag liv i min lilla, rostiga och genomskitiga pärla igen!! Kände mig fri som en fågel, när jag körde till affären.. och lyckan över att ha en halv tank bensin kvar, fick mig att le, hela vägen in på Netto.. *smile*


Ja.. sen var det mat.. Blev en härlig middag, tillsammans med Tomas och "alla" våra barn.. när vi satt hela familjen.. (?!) och åt, pratade och skrattade.. Sen blev det en liten paus, på cirkus tio minuter innan Jasmine skulle göras iordning inför läggdags.. Som sedan blev Charlie's tur.. Som sedan blev Bella's tur.. Även små hundar behöver ut och kissa.. Som sedan blev Jonathans tur..


- Det kräver sin tid, att ha tre stycken änglatroll.. och en Bella-tuss.. Men det är det HELT KLART VÄRT!! Kände att jag inte har varit med Jasmine idag, som jag brukar, då jag kunde strunta i att klockan var lite för mycket, egentligen, för henne att vara uppe..?! Jag kunde helt enkelt, inte släppa blicken från denna go'a unge.. och avbryta henne i sitt spex, med att killa pappas fötter och springa runt på vardagsrumsgolvet.. *kärlek* Hoppas bara att det inte blir en allt för jobbig morgon för henne imorgon..?!! Mammas lilla skatt.. *smile*


Eftersom jag "är med bil" imorgon.. är tanken att jag ska vara på jobb klockan 07.. men det hänger lite på hur det går, att lämna Jasmine på dagis.. Vi får väl se..


Nu ska jag faktiskt gå och göra mig klar för sängen.. men tittar kanske till soffan, en liten stund innan jag går och trynar..?! Oavsett vilket, är jag högst övertygad om att jag kommer att somna som en slagen biff, i samma stund som mitt huvud når kudden.. Det har varit en bra dag, men en låååång dag!


  - Såhär lycklig var min lilla dagis-unge, tidigare idag, när hon äntligen hade fått komma hem, efter en hel dag utan mamma.. Allt hade gått bra på dagis.. Även om det varit en del tårar, när tröttheten tog över.. var det ingenting som inte gick att trösta..


 

- Natti Natti Alla Sköna Människor..

.. och ja, såklart till alla ni andra också!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny-Blue - 25 september 2023 19:31

  Jag har tagit bort mitt förra inlägg. Ber om ursäkt och yrkar på sinnesförvirring..  - Kärlek & Ärtor till alla!      ...

Av Jenny-Blue - 7 september 2023 23:09

  Idag har jag haft en hel rad av tänkbara rubriker att blogga om.. fram tills nu..?! Så jag skriver bara några rader om hur tacksam jag är för att jag har så fina barn. Jag är så stolt över alla tre, att jag skulle kunna spricka emellanåt.. Känner...

Av Jenny-Blue - 27 augusti 2023 13:08

  Igår var jag i Åkarp med uppdrag aniktsmålning för barn. En givande uppgift en solig lördag, för mig som pedagog och konstnär..    Man skulle kunna säga att det är den perfekta kombon..?! Även om ansiktsmålning är något helt annat än akryl ...

Av Jenny-Blue - 22 augusti 2023 22:08

  För ett halvår sedan kunde jag knappt hantera frågan. "Vad ska vi äta idag mamma?"   Idag kör jag och handlar efter jobb.. åker hem och packar in matvarorna i kylen, för att sätta mig i bilen igen och köra bort till fotbollsträningen som jag ...

Av Jenny-Blue - 16 augusti 2023 23:35

  Jag har ändrat runt lite i menyn och uppdaterat några texter.. Och jag firar att jag varit driftig som attan under dagen..    Först jobb, med start 7:30.. som jag överlevde.. ?! (Bara det är en bedrift..) Sedan lyckades jag hitta ett spec...

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards