Alla inlägg den 26 augusti 2013

Av Jenny-Blue - 26 augusti 2013 03:39


Klockan är nu, i skrivande stund, 03:40.. och jag sitter på min älskade balkong och skriver.. Om bara några timmar är det dags att starta dagen, vilket kan kännas lite galet..?! Vaknade i soffan, av att Charlie skrek. Lampan i barnens rum hade släckts och han hade vaknat och behövde gå på toaletten, men var rädd för mörkret och panik uppstod..


Jag har som sagt sovit, även om det kanske inte varit i många timmar.. Men jag är uppe nu, då jag vet med mig själv att jag inte hade kunnat gå och lägga mig igen, för då hade jag inte kommit upp i tid..?!


Förra veckan blev en kul, men krävande vecka.. Dels med att själv komma tillbaka till jobb.. och dels med Jasmine och hennes första 9,5-timmars-dagar, utan mamma på dagis.. Vi har båda varit mer än trötta när vi kommit hem och därav har det inte blivit något bloggande för mig sedan i tisdags..


Min första helg, sedan jag började jobba igen, efter min mammaledighet med Jasmine, har gått alldeles för fort..?! Men det har varit en helg, fylld med händelser, glädje, kärlek och stunder av total lycka, så jag känner mig ändå nöjd.. och redo för en ny vecka på jobb..


I fredags - var jag och Jonathan inne i stan och gjorde Malmöfestivalen.. En underbar stund tillsammans med min äldsta son, som började med att vi tog bussen in till centrum..?! Ja, jag vet att jag tidigare har skrivit om att jag ALDRIG tar bussen.. men nu blev det så.. och det sågs som ett litet äventyr i sig själv..! Vi började med att äta Langos, när vi kom in.. Sen gick vi och tittade på allt som  fanns i de olika stånden, mellan Stortorget och Triangeln.. På vägen tillbaka igen köpte vi rostade mandlar till Jonathan och kaffe till mig.. Vi stannade till, en stund, i ett tält, där några ungdommar spelad musik.. Vi lyssnade på några låtar, innan vi gick vidare till karusellerna.. Var inom tivolit och tittade.. innan vi ställde oss i kö för att vänta på en "tatuering" till Jonathan..


På vägen i mot Lilla Torg senare, hittade jag ett stånd med handgjorde lampor av bambu och silke.. och jag köpte en lampa, som jag blev förälskad.. Väl tillbaka på Stortorget var det dags för nästa kö.. Skulle köpa vars en biljett till Pariserhjulet, men blev glatt överraskade, när det kom fram en kille i min ålder för att ge oss två biljetter som han hade fått över..?!! Hur snällt som helst och det kändes riktigt bra att Jonathan fick uppleva en sådan fin gest, från en vilt främmande människa.. "Änglar finns, ändock om de inte alla har vingar.."


Klockan var cirkus 20:30 när vi kom hem till Tomas, som hade Charlie och Jasmine.. En alldeles lagom tripp.. Och riktigt härligt att ha fått några timmar av "mamma-Jonathan-tid".. Och även om dagen hade gått fort, kändes det ändå som om jag hade hunnit göra mycket!


I lördags - var jag på kräftskiva tillsammans med Tomas.. Jonathan var hos farmor och de två minsta fick sova över hos faster.. Lilla Bella fick följa med oss och det blev ett härligt dygn med total frihet, i den stora trädgården, utan koppel!


I söndags, igår - var det kalas för faster.. med ett fulldukat brunch-bord, kaffe, juice och trevligt sällskap.. Jag fick min bil tvättad, vilket var mer än behövligt och när jag och de två minsta kom hem tog vi en stunds vila.. vilket också kändes som väldigt behövligt.. Tomas och Jonathan åkte direkt ifrån kalaset, hem till Tomas, då de senare skulle iväg och se MFF-matchen..


Mmmmh.. Helgen har bara rusat iväg, men oj så nice den har varit.. Nu är det snart dags att starta en ny vecka, med jobb, dagis och skola.. vilket kan bli intressant, då det är min vecka med pojkarna.. Spännande och se hur det går, med tre barn och en hund.. och tidiga morgnar med start klockan 07:00 på jobb..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards