Alla inlägg den 27 augusti 2013

Av Jenny-Blue - 27 augusti 2013 21:16


Det har nu gått en vecka på jobb och allt går bra..

- Visst är jag lite öm i kroppen.. men det är helt normalt, vill jag tro, då

det var precis samma sak när jag började jobba, februari 2010..

Allt finns att läsa om här i bloggen, se Arkiv i sidomenyn till vänster. Sök 2010, februari. 

Eller lättare att hitta kanske.. "På jobbet" under Kategorier..


Jasmine har börjat anpassa sig till dagis-världen..

Hon har visserligen varit ledsen vid lämning både igår och idag, men jag vill tro att

det går över snart.. Vet att hon "bara" är ledsen en liten stund efter det att jag har

gått ut genom dörren, sen kommer hon igång med leken och allt fungerar bra..

Hon äter och sover bra och enligt personalen "testar" hon inte dem lika mycket

denna veckan, som hon gjorde under de första dagarna, förra veckan..

Här ett collage, från en dag under inskolningsveckan, då hon

tvunget ville sitta på pallen vid bordet och leka med dockan..


Och denna veckan har hon varit mycket roligare att ha att göra med, efter

vi kommit hem på eftermiddagen..!! Förra veckan kunde det se ut

såhär, när jag inte gick med på att bära runt på henne:


  - Arg som ett bi..!!


Jag funderar dock på om jag ska korta ner mina arbetstider, med en timme eller

två per dag..?! Kanske är det för att hon är så liten, som jag tycker lite synd om

henne.. Att hon ska vara på dagis 9,5 timmar om dagen..?! Eller så är det pga. min

"pjallighet", som uppstått pga. att jag är äldre och för att hon är flicka..?!

Oavsett vilket, så tycker jag ändå att 9,5 timmar är många timmar för en

liten ettåring.. och medvetenheten om att denna tiden ALDRIG kommer

tillbaka, får mig att vilja krama ur varje sekund av möjlig njutning..?!


- Vi får väl se vad jag kan komma fram till och hur möjligheterna ser ut på jobb..?!


Hur som helst, så är det skönt att ha fått komma igång igen..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards