Alla inlägg under november 2013

Av Jenny-Blue - 9 november 2013 13:00


Åh vad härligt att få logga in via datorn igen.. Känns som en hel evighet sedan sist..?! Har dock inga större planer på att bli sådär värst långdragen idag, då dotera vill ha sällskap i leken med sina dockor..


Tänkte faktiskt "bara" plocka ihop några bilder och skriva något litet till varje..

De flesta bilderna har publicerats via facebook eller instagram, men eftersom inte alla har tillgång till detta.. (mamma..?!) så vill jag visa dem även här på bloggen.. Bilderna hamnar nog lite huller om buller, men det får man ta.. *smile*

- Varsågoda:


 Jag och barnen är på Toys R Us.. och kollar Halloweenkläder till Charlie.. och

det blir en hel del annat också..?! Som att prova en massa masker tillexempel..?!

Ett besök i leksaksaffären, är ingenting man kan stressa igenom..!!



 

En dag när jag slutat jobb och kom ut till bilen, var den bombaderad av fågelskit..?!

Framrutan, bakrutan, alla sidorutor OCH taket..?!!! Mindre kul.. Nu när jag tänker efter,

känns det lite dumt att jag inte gick och köpte mig en trisslott, eller två..?!



En bild, som jag fick skickat till mig, från när Jasmine var med sin pappa.. Alltså Tomas, som

har tagit bilden.. Mynten var slut, så det fick bli att sitta i en korg istället för en kundvagn..

.

.


Bella, min lilla trasseltuss.. har krupit ihop på mina kuddar och väntar

på att jag ska komma och lägga mig inför en god natts sömn..


.

.

- Årets första Lussebulle.. avnjöts en morgon på jobb.. Mumsigt värre..!!

.

.


Ett projekt, jag faktiskt blivit klar med.. En begagnad docksäng, som Jasmine fått av sin kusin.

- Målad och dekorerad.. med hemmasydda sängkläder.. bäddad och klar! *smile*


.

.

 

Putte och Puttelina..

Två fiskar som bara var små yngel, när vi fick hem dem, men som nu har vuxit sig stora..

De bor fortfarande hemma hos Tomas.. och jag måste medge att jag saknar dem mer än vad

jag trodde att jag skulle göra, när jag lämnade dem kvar, då jag och Tomas separerade..

.

.


 

Hösten är ett faktum..

.

.


.. och det regnar på jobb.

.

.

Det syns inte överdrivet mycket, men här är en bild på Jasmine med fläskläpp..


Det blev en jäkla dag (mest pga. allt extragöra..) när Jasmine trillade en morgon på dagis och jag

fick lämna jobb, efter bara 1,5 timmars arbete.. Sen blev det att ringa försäkringsbolag x2.. och

försöka fixa en tid hos tandläkaren, för att senare, på eftermiddagen åka dit för kontroll..

Höger framtand i överkäken, fick bedömningen - något överrörlig, men mycket farligare än

så var det som tur inte.. - Vilket lillstumpan bevisade några timmar senare, när hon utan

problem, åt en knäckemacka med ost..


.

.

Dotera ligger hemma på golvet, i vardagsrummet och leker med sin häst..


.

.

  Jag är numera en tallrik mindre..*suck*

.

.

.


- Mmmh, så är det.. Det finns bra dagar och det finns mindre bra dagar..?!

.

.


En dag under höstlovet.. Båda mina pojkar är och hälsar på, på jobb..

.

.


Ett kollage gjort på 8 bilder på mig och 1 bild på Jasmine..



Ett annat kollage, med bilder på mig och dady från -79

.

.

   

1. I soffan med ett lånat gosedjur, hemma hos en kär vän till mamma.

2. Hemma på golvet, mellan tv:n och storebror Charlie i soffan.

3. I mammas knä, hemma hos pappa..

.

.

.


Mitt lilla Änglatroll.. eller ska jag säga "docka"..?! 

Då "Mina Jasmine" har börjat använda docknapp..?!


.


      

.


Och däääär, var bilderna slut för idag..

- Rätt kul att göra uppdatering i bildform. Känns som om jag fått med en hel del..?!

Kanske är det såhär jag ska göra, när jag inte bloggat på länge..?!

Ja ja.. hur som helst.. Detta får räcka för nu.. Vi ses, när vi ses..

- Tah taaah.. *smile*

.

.

.

Av Jenny-Blue - 1 november 2013 00:37


Ja, jag vet att klockan är mycket.. och att jag borde nannat kudden redan..
Och ja, jag vet att jag inte har bloggat på överlänge.. Det är inte det att jag inte har haft något att skriva om.. Tvärtom så har det varit alldeles för mycket, varav det har blivit - inget..?! Kanske svårt för en del att förstå, men jag vet att det finns de som faktiskt gör det!!

Du kanske tycker att jag pga detta skulle kunna strunta i att blogga idag också, då en dag mer eller mindre spelar mindre roll.. men nej!! Jag helt enkelt bara måste skriva några rader idag, innan mitt möte med kudden..

Det är nämligen så.. att jag, idag, tror att jag har kommit på vad som får mig att känna mig mest levande..?! Jag har, efter en tids puzzlande, äntligen fått det stora nöjet att få träffa en jämlike.. Någon som kan förstå mina "inre demoner" och som jag kan känna igen mig i.. En helt fantastisk person, som med sin egen historia och bakgrund, har sina egna "demoner", men som precis som jag, strävar efter att "bli bättre".. Inte så mycket i att bli bättre som människa, utan mer som i att kunna se saker och ting på mer än bara ett sätt.. Att kunna acceptera sånt som man inte själv kan påverka, samtidigt som man försöker förändra det som man inte kan acceptera.. Krångligt jag vet.. men så är det!

Vi pratade och pratade, som om vi känt varandra i flera år och även om det blev väldigt personligt i mellanåt, så kändes det hela tiden väldigt tryggt.. Vi pratade mycket om intryck, mm.. och jag måste säga att efter vårt möte, när jag kommit hem och satt mig ner i soffan, kunde jag inte hjälpa att fortfarande känna..?! För första gången, kunde jag liksom skilja på vad som får mig att känna mig mer levande.. och på vad som är dess motsats.. Detta möte gjorde alltså ett jättestort intryck på mig! Så stort att jag för första gången, kände att det kanske var lite mycket att bearbeta..?! In a good way!! men ändå.. mycket.. och stort!!

*Hahaha* Helt galet! Men underbart!!
-Så nej.. Detta hade INTE kunnat vänta tills imorgon.. även om tiden på dygnet, hade varit mer passande då kanske..?! TACK ANNA!! För en helt fantastisk upplevelse! Inte bara för att äntligen få träffa dig "live".. utan för att du gett mig en sådan "kick".. Ruset håller fortfarande i sig, men sängen ropar.. Är ganska så övertygad om att jag kommer att känna mig lika upprymd imorgon, så jag låter sömnen få ta över nu..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards