Alla inlägg den 24 januari 2014

Av Jenny-Blue - 24 januari 2014 07:59


Har du förmågan att kunna stanna upp..?! Att för en stund verkligen kunna se, höra

och känna..?! Kan du hitta det lilla positiva och njuta av det, trots "kaos" i din omgivning..?


Kaos i världen, med krig, miljöförstöring, djurplågeri, misshandel av olika slag, mm.. Eller "bara"

personliga kriser som stress på jobbet, barn som trotsar, förhållanden som knakar, bilar som inte

startar, mm.. Oavsett vilket som är viktigast för dig, just nu.. var du än befinner dig i livet..

- Hinner du se något annat?! Kan du sortera dina känslor?


Om du har det svårt.. Kan du se ljuset..?! Är du medveten om att det kommer att bli bättre?

Om du har det bra.. Kan du njuta fullt ut..?! Allting har sin tid och motgångarna tar aldrig slut?


Härom dagen, efter jobb.. åkte jag till B. Center (var annars? *hihihi*) där jag gick runt och lullade, i nästan tre timmar.. Köpte en Latte Vanilj på Espresso House.. Gjorde storfynd på Cubus.. Handlade räkmacka inne på Coop.. Inga måsten, ingen stress, bara precis lugnt och sansat.. När jag senare satte mig i bilen, för att köra hem, hände det.. Någonstans mellan säkerhetsbältet och vrida om nyckeln, föll det liksom över mig och jag kunde inte låta bli att säga högt: "Jag älskar detta"..


Orden som jag sagt, till mig själv (?!) fick mig att stanna upp och bara känna.. njuta.. 

Automatiskt kom tankarna och gjorde mig sällskap och "vi" kom fram till att detta - tre timmar,

för mig själv, utan några som helst krav - är något som jag verkligen älskar. Något som jag fullständigt njuter av..! Samtidigt blev jag medveten om att möjligheten för dessa små events inte kommer att vara för evigt.. Det kommer en tid då jag inte kan "ge mig själv" detta.. då annat kommer att kräva min tid. MEN till skillnad från tidigare i livet, kan jag fortsätta att njuta, för jag är säker på att när dagen kommer.. då just denna möjligheten försvinner.. kommer jag att kunna känna samma välbehag och harmoni igen, men det är något annat som skapar det..


Vanligtvis, hade jag nog blivit lite ledsen, då jag redan sett "slutet".. men just denna dagen tänkte jag bara på att känna mer.. och njuta ännu mer!! Suga ur varje droppe lycka, som om det var för sista gången, men i hopp om att det kommer att hända igen..


Jag är inte rädd för framtiden längre..?! Eller är det nuet, som skrämt mig..?! Somliga har sagt att jag lever i en drömvärld.. eller snarare.. att jag lever för mina drömmars skull.. Och ja, så är det fortfarande! Det är mina drömmar, kalla det mål om du vill, som driver mig framåt, men jag sörjer inte längre för den tid som jag lever i.. Allting har sin charm.. Det gäller bara att hitta det.. stanna upp.. och njuta..!!



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards