Alla inlägg under januari 2014

Av Jenny-Blue - 2 januari 2014 00:38


Det är ett väldans tjat om "årets första dag".. "den första dagen på året".. Jag vet! Men jag måste bara få skriva det en gång till.. Årets första dag.. *smile* börjar lida mot sitt slut.. Imorgon är allt som vanligt igen..?! En del återgår till jobbet, efter kanske en längre tids ledighet över jul och nyår? Andra har kanske några dagar till, till att kunna pilla navelludd, renovera huset, eller bara vara..?! Oavsett så rullar det sakta men säker igång ingen imorgon, med eller utan krav..

Själv är jag ledig några dagar till, vilket känns ganska så skönt.. egentligen..?! Jag ler lite för mig själv.. för innerst inne tycker jag om att vara ledig, men jag känner att rastlösheten kommer krypande allt närmare.. Ni som känner mig, eller följt min blogg ett tag, borde veta vid det här laget att jag är typen som tycker om att jobba.. och att jag är i mer eller mindre behov av min "fristad" emellanåt..

Hur som helst.. Det var inte det jag tänkte skriva om, när jag började det här inlägget..
Bortsett från att dagen har varit så lugn som en dag möjligtvis kan vara, har det varit desto mer aktivitet i min stackars lilla hjärna..?! Det där nyårslöftet, angående att jag ska vara ärlig mot mig själv, har satt griller i mitt huvud..?! *ha* Och jag som trodde att jag skulle göra det lätt för mig själv..?! Nja..?! Eller inte..?!

Man lär sig saker här i livet, vare sig man vill det eller inte..?! Praktiska saker har man kanske mer nytta av, vad vet jag.. Men man lär sig också saker genom händelser, livserfarenheter som det också kan kallas så fint.. Dessa lärdomar är då inte lika roliga att ha och göra med alla gånger..?! Allt ifrån att man själv har gjort fel och konsekvenserna som blev.. till saker man "råkat ut för" som satt sina spår.. Det jobbiga här, är när hela kroppen skriker att man borde "akta sig".. "Fara på ingång".. "Varning, varning".. "TÄNK DIG NU FÖR!!" Men när hjärtat, (som jag för övrigt tror vara den svagaste länken, då det tycks "glömma" mycket fortare och lättare än hjärnan) hela tiden har ett så pass bra argument till att "hålla sig kvar på spåret".. trots alla varningssignaler.. att man slutar att lyssna till det där man egentligen vet är sant..?!

- Shit, jag svamlar..?! Blev lite för djupt kanske..?!
Och ja, jag vet vad ni tänker.. och nej, det är inte riktigt så som ni tror.. Eller är det det kanske ändå..?! *ha ha ha* Nej, det är det inte!! Lura inte mig nu! Det räcker med att jag lurar mig själv, eller nej.. Det var ju precis det jag INTE skulle göra..

- Ah! Ja, ni ser ju själv, vilka jädra griller mitt eget nyårslöfte har satt igång i mitt huvud..?!
Känner spontant att jag kanske borde förklara min situation, in good and in bad.. lite bättre och inte låta det hänga löst i luften..?! Kan vara farligt, för det finns fler än jag som sitter med förmågan om att fantisera.. Vilket i sin tur kan leda till galna påståenden och felaktiga rykten.. Men helt ärligt.. Just nu orkar jag inte förklara någonting.. Känner innerst inne att jag egentligen inte ska behöva det heller, men visst kanske för säkerhets skull gör jag det en annan dag..?! Imorgon tillexempel..?!

För sakens skull, vill jag ändå skriva, innan jag avslutar, att jag mår bra! Toppen faktiskt! Jag ser väldigt ljust på framtiden och på 2014 som ligger inför våra fötter.. Som en öppen bok, med en massa blanka sidor, som bara väntar på att bli skrivna och ritade på.. Med glädje och nya livserfarenheter.. Mer skratt, mer kärlek.. fler minnen.. och massor utav färgglada bilder!!

Med detta riktiga "duckface" säger jag nu God Natt & Sov Gott..!! Puss och Kram
- Tjingeling!

Av Jenny-Blue - 1 januari 2014 14:04


Är det pga. festen, dagen innan..?! Eller är det kanske så att vi startar året, med en omedveten önskan om att "detta året ska jag ta det lugnt och stressa mindre"..?! I min fantasi, vill jag nämligen tro, att det är just den första januari som är den absolut lugnaste dagen på året..?! Rent mentalt skiter man i hur dagen blir, bara man får vara..?! Här och nu..?! Vi vaknar när vi vaknar.. Äter när vi blir hungriga.. Inga krav.. Inga strikta rutiner.. Bara precis lugnt och sansat, här och nu..?! Eller är det bara jag som känner så..?!

Visst är jag medveten om att livet fortsätter som vanligt.. En del måste upp och jobba.. Andra har krav som de bara måste göras.. eller visioner och mål inför det nya året som de vill börja med så fort som möjligt.. Men i det stora hela.. håller ni inte med om att det känns rätt så behagligt, för oss som är lediga och kan.. att bara kunna sätta sig i soffan och kunna glo på Ivanhoe i tre timmar framför tv:n..?!

Själv tillhör jag skaran som är noll intresserad av just tv, men själva lugnet och den kravlösa tillvaron är underbar!! Kanske med lite skön musik i bakgrunden, softa i soffan.. tid med barnen.. hunden.. och med mig själv och mina tankar..
- Så jädra skönt alltså!
Med andra ord.. En riktigt nice första dag på året.. precis som vanligt.. *smile*

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards