Alla inlägg den 5 april 2014

Av Jenny-Blue - 5 april 2014 15:35


.. Och med den enormt långa, helt onödiga rubriken, skriven efter inlägget.. kommer här mitt, för nu, senaste inlägg..?!


- Så.. Nu sitter jag ner, hemma hos Tomas igen, efter loppis på Mässhallarna och

en något.. kaotisk fika på IKEA. 


Och här kommer bilderna på våra loppisfynd.. som jag lovade tidigare..


     

5 stycken tröjor, två par byxor och ett par tights till "Mina Jasmine".. 130kr (Bild 1)

1 bok till Charlie för 10kr, ett par blå hörlurar till Jonathan för 80kr och

en cykelhjälm till Charlie för 25kr. (Bild 2)

En ursöt väska, som jag helt inte kunde motstå.. i form av en uggla, till mig för 30kr och

två fönsterdekor-grejer för 40kr (Bild 3)

- Helt okej, mest i tanke på kläderna till Jasmine, som i genomsnitt kostade.. typ 16kr plagget..


De två fönsterkedjorna, eller vad man nu vill kalla dem, tänkte jag först hänga till min samling, hemma hos mig.. men när Tomas fick syn på dem, här hemma och frågade glatt om de var till honom, kunde jag inte säga nej.. (Det var ju ändå, trots allt han som hade betalat dem *smile*) Så de hamnade i hans fönster istället för i mitt.. Helt okej egentligen, då det fortfarande är aningen skralt med inredning, här hemma, sedan jag tog mitt pick och pack och flyttade ut..


(För er som inte läst min blogg tidigare, kan raderna ovan låta lite konstiga..?! Och för att ni ska förstå måste jag göra en låååång historia kort: Jag och Tomas separerade för snart två år sedan, men hittade tillbaka till varandra för snart ett år sedan.. så.. ja..?! Summa sumarum: Jag och Tomas har varit ihop, separerat, flyttat ifrån varandra, blivit ihop igen.. men bor fortfarande i vars en lägenhet.. även kallat, att vi är särbo.. Mycket av allt går att hitta här i bloggen, men då måste man backa några steg och gå tillbaka i tiden.. Bara ett tips, om man är nyfiken.. *smile*)


Jaja.. För er som varit med ett tag, vet hur läget ligger och ja.. min och Tomas resa, har varit både i uppförsbacke och i nerförsbacke.. sedan vi träffades för första gången, för 19 år sedan, den 25 maj.. (?!) Nu vet jag inte riktigt hur jag kom in på allt detta..?! Kanske tappade tråden där en aning..?! *hahaha* You think..?!!


Hur som helst så mår jag väldigt bra idag!! Det som har varit, har varit och eftersom vi, tack vare vår separtion, idag står väldigt mycket närmare varandra.. och går på loppis tillsammans, hela familjen, kan allting annat kvitta!


Ha en fortsatt skön lördag!

Puss & Kram

Av Jenny-Blue - 5 april 2014 12:45


Hahaha.. Åter igen i bilen.. Men till skillnad från tidigare, är nu bilen fylld av loppisfynd..!! En himla massa kläder till Jasmine. En bok och cykelhjälm till Charlie. Ett par hörlurar till Jonathan. Och lite krimskrams till mig.. Bilder på allt kommer senare, för nu är det fika på Ikea som gäller..

Av Jenny-Blue - 5 april 2014 10:49


Sitter i bilen, på väg till Malmömässan, för att gå på loppis, tillsammans med hela familjen. Hoppas på att få göra några riktigt bra fynd..?! Vad ska ni göra idag?

Av Jenny-Blue - 5 april 2014 01:10


För första gången, sedan jag flyttade ifrån Tomas.. som snart är för två år sedan.. har jag gått och handlat på avbetalning.. Det skulle egentligen ha varit en bil.. men jag har inte haft tid att aktivt hitta någon..?! (Men jag är ganska så säker på att det händer inom snar framtid, då jag verkligen MÅSTE lämna tillbaka pappas bil, som jag fortfarande lånar..?!)


I alla fall.. Min lilla bärbara, (min laptop) gick ju och dog ihjäl, strax efter det att min mobiltelefon gick sönder, för några månader sedan.. Mobilen blev ersatt av en ny, tack vare försäkring, men garantin på datorn gick ut för länge sedan.. Och jag har inte riktigt kunna bestämma mig för om jag skulle skicka in den på lagning, eller hur jag skulle göra.. Och så har tiden gått.. och gått.. och gått.. Och härom dagen, efter många datorlösa dagar, kom jag mig för, att äntligen göra något åt det. Så jag åkte till Siba.. *Vet egentlign inte varför jag åkte just dit, men så gjorde jag i alla fall*.. Och så blev ja med dator igen..


- Härligt att kunna flyta med fingrarna över tangenterna igen.. Känslan och ljudet som blir när man trycker ner varje tangent är.. (?!) speciell..!! Ja, jag vet att jag inte är riktigt riktig i huvudet ibland, men så är det att vara jag.. *Smile*

- Få människor förunnat, att tänka.. lyssna.. och känna.. något så obetydelsefullt, när man sitter vid en dator.. (?!) ..så jag är väl egentligen bara "välsingnad".. då det i mitt tycke, räknas till att kunna njuta av det lilla..


Ja, ja.. Nu får jag nog gå och lägga mig i alla fall.. oavsett hur mycket jag än njuter av detta..?!

Klockan är långt passerad spöktimmen och det kommer ju faktiskt en dag imorgon också..

Då kanske jag får en stund över till att blogga igen.. och kanske.. bara kanske.. hinner jag

berätta om min och Jonathans lilla stund tillsammans, ute på balkongen, som vi hade tidigare idag..?!


Vi får väl se vad som händer.. och fötter imorgon..?!


Sov gott Alla! För det hoppas jag att jag kommer att göra..

- Tjingeling..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards