Alla inlägg den 29 april 2014

Av Jenny-Blue - 29 april 2014 22:31


Idag blev jag vittne till något som fick mig att tända till på alla fyra..?!


Satt i bilen, på parkeringen utanför affären.. Jag var klar med mina inköp.. och jag passade

på att njuta en stund i min stillhet, innan det var dags att köra hem till hunden, disken och

allt annat där hemma..


En bit längre bort, var det till synes en familj (mamma, pappa, barn..?!) som höll på

att packa in sig i sin bil.. Eller ja..?! Barnet satt redan i bilen, när jag lade mäke till dem..

Kvinnan höll på att lasta in en massa påsar och den stora vagnen i bagageutrymmet.. och

mannen stor en meter bort och rökte.. Hon trixade och fixade.. och han.. stod och rökte..


Plötsligt kom där en liten, färgglad plasboll rullandes över parkeringen.. och samtidigt som

den passerade mig, förstod jag att det måste ha varit deras boll, som trillat ur vagnen när

kvinnan lyft in vagnen i bilen.. Kvinnan, som fortfarande stod och joxade med saker som skulle

in i bilen.. såg naturligtvis inte hur bollen rullade iväg.. och mannen verkade inte heller ha

sett den.. och tanken på om jag skulle ta och göra en insats, slog mig..

Men så precis innan jag skulle öppna dörren, såg jag att mannen fick syn på bollen och jag

släppte handtaget.. *Och här kommer det som gjorde mig så rysligt upprörd..*


Mannen.. som fortfarande står rakt upp och ner och röker.. säger något till kvinnan, som nu

står halvt lutad in i bilen, med ändan i vädret, fullt upptagen.. Hon verkar inte höra vad han 

säger, varpå  kvinnan, som jag förmodar är måttligt irriterad vid det här laget.. (?!) reser sig

upp/ur bilen och säger något tillbaka till mannen.. Han i sin tur säger något igen.. och pekar

bort mot bollen, som nu har, med vindens hjälp, kommit en bra bit över parkeringen, bort 

från deras bil..


Kvinnan tittar på mannen.. som FORTFARANDE står rakt upp och ner och röker..?! 

Hon lämnar bilen och går mot bollen.. Han..?! Ja, han står så klart kvar.. och röker..?!!


- Alltså..?!! Jag blir moss-tokig i huvudet, när jag ser detta..?!!

Inte för att jag har rätt i att dömma någon.. och det jag tänker inte göra det heller.. Jag menar.. Mannen kanske hade någon form av handikapp, vitaminbrist, eller något annat allvarligt problem, som hindrade honom från att själv kunna gå och hämta bollen..?! Vad vet jag?! Jag vet bara att jag kokade inombords.. #"@/$#&!!! .. så att det stod härliga till!!

- AMEN, HJÄLP TILL FÖR F*N..?!!


Ja.. jag kanske överreagerade en aning..?! Ingen som såg det dock.. Men det fick mig i alla fall att inse, vad som gör mig riktigt förbannad..?! Jag har verkligen NOLL tolerans, för "Du gör allt, jag gör inget-tjaffs" (Något som jag egentligen aldrig själv, har fått uppleva riktigt på riktigt..)

- Däremot har jag fått uppleva bristen på respekt.. Många gånger.. Vilket, enligt mig, går hand i hand med dagens insident..?!


     


- Så bara en tanke..

Sätt inte dig själv över någon annan, då det

förmodligen är den andra som hjälper dig att stå..


.



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards