Alla inlägg under maj 2014

Av Jenny-Blue - 9 maj 2014 16:27



Tänkt fredagsmys, känns sådär.. när det inte tar mer än fem minuter, efter det att man kommit hem, som de stora barnen råkar i luven på varandra..?! Härligt nästan jämt..?! ELLER INTE!!!! *suck*

Av Jenny-Blue - 8 maj 2014 14:43


Just nu sitter jag på min balkong.. och väntar på att Jonathan ska komma hem från skolan, så att jag och Jasmine kan åka och hämta Charlie på dagis.. Jag och Jasmine har haft en sista vab-dag.. för den här gången, då hon verkar vara på fötter igen. Hon vaknade som sig själv i morse.. glad som en lärka, så imorgon blir det dagis och jobb som vanligt igen!!


Anledning till att Charlie inte fick stanna hemma med oss idag, var att de skulle ha "idrottsdag" tillsammans med förskolekassen, på dagis idag.. Stort ståhej, med massa roligt och gott, så det fick han ju inte missa..?! Men eftersom jag skulle vab:a idag också, blev det en mjukstart med frukost hemma vid köksbordet istället för på dagis..


Eftersom Jasmine mår bättre, gjorde vi en liten tripp tilsammans, till Burlöv C. där vi tog en "Klassiker" (frukost) på Espresso House.. Jättemysigt att stta där tillsammans och titta på människor som passerade, undertiden som vi åt och pratade.. Jasmine hade "babyradarn" igång och hittade bebisar överallt..?! *hihihi* Älskade unge!!


Efter fikan på Espresso House, gick vi en vända inom H&Mför att se om vi kunde hitta några skor till mitt lilla troll.. men de ända skorna hon kunde tänka sig, fanns inte i rätt storlek.. *suck* Så klart..?! Jag hittade ett pr jättesöta "basketdojjor", men de passade inte damen alls! *hahaha* Hon ryckte dem ur händerna på mig och nästan kastade tillbaka dem där de hade hängt..?! INTE DOM! sa hon bestämt och gick vidare.. *Hon kommer ju inte bli "svår" att ha att göra med som tonåring..?!*


- Nej var tar han vägen.. Jonathan..?! Nu är klockan över tre och han borde vara hemma nu?! Han sa att han skulle ringa när han lämnade skolan..?! Hoppas att han bara glömt.. och är på väg! Pratade precis med personalen på dagis, så de vet att jag blir lite sen, men ändå.. Kom nu!! Åh, ja.. Han har inga nycklar med sig.. därför måste jag vänta..


Ja ja.. Han kommer väl snart..?!

Av Jenny-Blue - 7 maj 2014 20:45


Det där badet jag hade lovat ungarna..?!
-Ah ja.. det gick inte riktigt som planerat.. kan vi säga.. Vanligtvis brukar alltid Charlie få bada en stund, innan Jasmine får hoppa i.. Men idag tyckte jag att Jasmine skulle få lite "extra" och gjorde därför iordning ett bad till henne först..
- HELT FEL!! Kan jag säga!!

Alltså ungen vrålade som om..?! Ah ja, jag vet inte..?! GALET var det i alla fall..!! MEN jag fick duschat av henne och jag lyckades kamma igenom hennes hår utan några fler tårar.. och det är ju alltid något..?! *smile*

Charlies bad, gick betydligt mycket smidigare.. och vattnet fick stanna kvar i badkaret den här gången..!!

Det var inte tänkt att jag skulle blogga riktigt än, då min tv-tid snart börjar.. men denna erfarenhet var jag bara tvungen att dela med mig av..?!

Jonathan har kommit hem och de två små har kommit i säng.. Och som sagt, min tv-tid börjar snart..

Här kommer en bild på "Mina Jasmine" innan jag avslutar, på när hon helt utmattad, har somnat i soffan, efter dramatiken i badkaret..

Av Jenny-Blue - 7 maj 2014 16:13


Ännu en dag hemma..?!
Fick lämna jobb igår, strax innan lunch, för att åka till dagis och hämta "Mina Jasmine" som hade hög feber.. Det har alltså egentligen bara gått typ 28 timmar, sedan jag lämnade jobb, men shit.. det känns som en hel evighet?!

Jag älskar mina barn!! Men jag är nog världens sämsta "hemmafru/hemmamamma"..?!! Jag bokstavligen klättrar på väggarna redan.. Och det värsta är, att jag måste stanna hemma imorgon med, då Jasmine's febertoppar fortfarande kommer och går..

Gjorde minimaränger tillsammans med Charlie, när Jasmine låg och sov, tidigare idag.. Något kladdigt.. men lyckat! Jonathan har träning, idag också.. för tredje dagen i rad.. och blir snart hämtad av sin pappa. Och under tiden som Jonathan är iväg, har jag lovat de två små, att de ska få bada/dränka mitt badrum..

Ja ja.. Det blir nog bra..?! Ett tidsfördriv om inget annat..?!

Min tv-kväll ikväll, onsdag.. men om jag hinner och orkar, tittar jag in igen och skriver några rader..

- Tjingeling så länge!!

Av Jenny-Blue - 6 maj 2014 16:11


Jaha..?! Så blev det att åka och hämta dotera på dagis..
Pigg som en lärka i morse.. men så till lunchen krackelerade hon tydligen totalt.. Tempen togs och hon visade på 38,1.. När jag kom in på avdelningen för att hämta henne, satt hon i knät, på en av personalen och jag såg det direkt i hennes ögon att hon inte mådde bra..

När mitt lilla hjärta fick syn på mig, reste hon sig upp och vacklade med ostadiga ben, mot mig.. "Mamma.." sa hon och sträckte sig upp mot min famn.. "Mamma.." Jag lyfte upp henne och hon nästan kokade, så varm hon var.. Tulle lille, mammas älskling..!!

Jag stod kvar en stund och pratade med personalen, innan vi gick ut till kapprummet, för att ta på jackan och skorna.. Hon är så förståndig, min lilla tjej.. och så tapper, då hon verkligen försöker, trots att man kan se hur jobbigt hon har det när hon är sjuk.. Till skillnad från pojkarna biter hon ihop på ett helt annat sätt, vilket är lite roligt, då det är vida känt att pojkar är mer pjalliga än tjejer.. *Sorry, men så är det.. Jag har tre stycken pojkar i mitt liv.. och alla följer mallen.. Smile..*

Åkte inom affären, för att handla inför kvällen och morgondagen.. Mjölk, bröd.. ja lite sånt som är bra att ha när man har barn-vecka..?! Passade även på att utnyttja erbjudandet: två paket (2 liters-) glass, för 32 kronor.. Den bästa medicinen, för sjuka barn.. OCH för mammor, som är hemma och vab:ar..?! *smile*

När vi kom hem och jag fått byta om från arbetskläder, till "hemmakläder", fick lilla "Mina Jasmine" gosa ner sig i sin mammas säng, medan Charlie (som också fick följa med hem från dagis) fick sätta sig i soffan och titta på den senaste favoritfilmen: "Katten i hatten"..

Jaha.. Nu kommer här en yrvaken liten Jasmine, mitt i alltihopa.. Det blev inte många minuters sömn..?!
- Vet ni vad, mina vänner..?! Jag får gå och ta hand om min dotter.. Hon är helt under ytan..! På återseende.. Puss & Kram

Av Jenny-Blue - 5 maj 2014 23:02


Jag är redo.. Allting är framplockat och står uppställt runt den, än så länge, omålade duken.. Färger, penslar.. Ett glas med vatten i, till att skölja ur penslarna.. Hushållspapper, att torka med, en kökssvamp att måla bakgrunden med.. Och så klart skissen på idéen, som jag fick för några dagar sedan.. Allt är där.. På bordet.. Och jag är redo..

Jag häller ut färg, direkt ur burkarna, på duken.. Två nyanser av blått och stänk av vitt.. Jag kladdar lite, då den ena blåa färgen rinner över mitt ena pekfinger, men det gör inget..

- Jag är här.. Och jag är redo..

Tar svampen i handen och låter den stryka över duken.. Med mjuka drag låter jag färgerna blandas.. och duken förvandlas, från omålad blek, till en början på något nytt.. Känslan är med mig och jag njuter av varje centimeter av färg.. och snart är bakgrunden färdig. Jag lägger ned duken, som jag just balanserat på vänster hand, på bordet igen.. Kanterna har också fått färg.. Inte ett spår kvar av den omålade duken.. Jag ler.. Går in och tvättar bort färgen från fingret, medan jag väntar på att färgen ska torka.. Jag väntar..

Sätter mig ner vid bordet igen och tittar på skissen.. Blir slagen av en viss oro.. "Hur ska jag nu göra för att inte göra fel..?!" Men lika snabbt som oron kommer, försvinner den, då jag vet att det inte kan bli fel.. Det är ju jag som bestämmer, vad som är rätt och vad som är fel.. Och varför skulle jag göra fel, när jag väljer att göra rätt..?!

Det är ju det som är det sköna med konst.. Allt handlar om åskådarnas åsikter.. och de är aldrig de samma.. Oavsett vad konstnären känner, eller tycker.. Det är omöjligt att behaga alla. Man bara göra det som känns rätt.. Och ibland, bara ibland.. kan det som format tavlan, känslan bakom, ses av åskådaren och älskas precis lika mycket som den görs av konstnären själv..

Min väntan är över.. Färgen har torkat.. Två nyanser av blått, blandat med några stänk av vitt.. Jag fattar penseln i min hand. Känns bra. Helt rätt val av pensel. Doppar den i vitt och börjar måla..

- - - - - - - - - - - -

Ja.. Och där är jag nu..
Jag har ingen aning om hur det kommer att sluta.. men vägen mot mitt okända mål känns underbar.. Skissen är min karta, inte min destination.. En trygghet bakom spänningen.. äventyret som väntar mig.. och jag är här.. Jag är redo..

Av Jenny-Blue - 5 maj 2014 09:22


Jag vaknade alldeles försent imorse, men jag är ju rätt van.. så det gick bra ändå.. Kom i tid till jobb, trots trötta barn, bråk om kläder och skor och långa bilköer.. Så jag förmodar att det var en seger trots allt..?!

Och såhär efter dagens första kopp kaffe, som verkligen satt sär den skulle, känner jag mig fit for fight!

Önskar er Alla en bra måndag!
Puss & Kram

Av Jenny-Blue - 4 maj 2014 21:28


Ljuset ger inte lacket, riktig rättvisa.. men det får ni ta.. *smile*


Grundade med två lager av "Star Nails", Nordic Cap of Sweden.
Color No. NP06

Och piffade med en glitterkant, längst ut på tippen, med "Color Show Crystallize" från Maybelline: 232 Rose Chic..


Ha en trevlig kväll!

Imorgon är det tillbaka till verkligheten igen.. Måndag.. hela dagen..!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards