Alla inlägg den 3 juni 2014

Av Jenny-Blue - 3 juni 2014 22:43


Dagen började något tidigare än vanligt.. klockan 05:34, då jag vaknade hemma hos mig, i soffan.. Härligt att vinna lite tid.. men KATASTROF när man upptäcker att kaffet är slut..?!! Så mycket tid.. och så lite kaffe.. (läs INGET!!) Men hej.. Jag överlevde det med..


Morgonen hemma, gick bra.. Lämningen av Jasmine, gick bra..

Och lämningen av Charlie, på hans avdelning, gick extremt bra..!!

Doften av nybryggt kaffe, mötte mig i dörren när jag kom in.. och jag beklagade mig något över min kaffelösa morgon.. Två sekunder senare höll jag en kopp i handen, med rykande, färskt kaffe.. TACKAR för detta!! Det gjorde min dag!!


Dagen på jobb har varit helt okej.. inget att anmärka på..

En av mina arbetskamrater fyllde år idag.. Grattis Henrik!!

Men bortsett från det, så har det, i stort sätt, varit som vanligt..?!


Regnet öste ner när det var dags för mig att lämna jobb.. Egentligen trist.. men det luktar ju så gott på sommaren, när det regnar.. Och dessutom så behövde min bil verkligen en dusch, vilket den också fick på vägen till dagis.. Så ja.. Nej..?! Det var väl ok det med..?!


Väl hemma från dagis, med mina två minsta.. var det som det brukar.. Trötta små barn, som vill ha en massa.. glass, film, mm.. som de inte får.. Som gör att de börjar gråta, eller bråka, eller trotsa.. (listan kan göras längre, men jag besparar er detta.. *suck*)


Jonathan kom hem.. Jättevåt efter att ha cyklat hem i regnet, från sin pappa.. Maten blev klar.. Vi åt.. Barnen fick glass, som de tjatat om sedan i morse.. (?!) Lite Tv-tid.. Tandborstning.. Och slutligen sängen för mina tre.. Själv sprang jag runt som en galning och letade efter fjärrkontrollen till Tv:n, i säkert tio minuter, innan jag gav upp och satte på radion istället..


(Lustigt nog hade jag läst ett inlägg på facebook, tidigare under dagen, som handlade om just samma dilemma - Försvunnen fjärrkontroll.. Typiskt att det skulle hända mig också, samma dag..?! Skyller på min karma, då inlägget på facebook fick mig att skratta gott..?! Jag har ju varit med om det förr och vet precis hur galet frustrerande det är..) 


Hur som helst.. tio minuter senare, kom Jonathan och sa att han hade hittat fjärrkontrollen.. Och det var ju bra, men jag lät ändå radion stå på..


Här: ett foto på Jasmine, strax innan tandborstningen..

Jag hittade henne i badrummet där hon stod och drack

vatten från kranen, genom ett sugrör, som hon hade,

på eget bevåg, varit och hämtat ute i köket..?!

*Ha ha ha* Påhittiga ÄnglaTroll!!



Ja.. och nu sitter jag här.. på min balkong och bloggar..?!

Grannen ovanför, var precis ute och vattnade blommorna på sin balkong.. hur det nu skulle vara behövligt efter allt det regnet som vi fått idag..?! Men okej.. Hon har någon konstig förkärlek till vatten, verkar det som..?! Rinner det inte från hennes blomsterlåda på balkongen, så rinner det genom väggarna ner till mig..?! Familjen som bodde här innan mig hade haft en vattenskade uppifrån i badrummet.. Och för lite drygt ett år sedan, upptäckte jag att jag hade fullt med vatten i mina dricksglas, i köksskåpet ovanför diskbänken..?! Med andra ord.. Jag är ganska så säker på att hon har både tvättmaskin.. och diskmaskin numera..?! *ha ha ha*


Imorgon är det onsdag.. och det står Student på "att-göra-listan".. Men dessförinnan är det morgontjat.. och jobb, som vanligt, som gäller.. Ja ja, det blir nog bra med det..?! Nu ska jag göra mig redo för min stora, mjuka, härligt sköna, kuddrika säng.. som jag missade helt igår, när jag somnade på min stora, mjuka, härligt sköna, kuddrika soffa.. *smile*


Ta hand om varandra, var rädda om er själv. Må väl!

- Natti natti..!!


 

Ett foto, taget i söndags, på mina tre ÄnglaTroll..



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards