Alla inlägg den 8 juni 2014

Av Jenny-Blue - 8 juni 2014 16:34


Hallå Söndag!!

Är äntligen hemma hos mig igen.. Känns som evigheter sedan sist, men det har ju faktiskt bara gått.. (?!) .. tre dagar..?! Håller på att tvätta.. alla tretton ton tvätt, som det tog nästan en timme att sortera.. Eller ja, sortera, vända rätt, och HITTA framförallt.. under barnens sängar, under soffan, bland skorna i hallen och i påsar lite varstans..?! *suck* Inget att rekommendera, det här med att "bo en resväska".. Har för fasiken kläder överallt..?! Ett jädra meck på många sätt och vis, för den som tar sig fram och tillbaka hela tiden..?!!

Men men.. Nu är det allt i alla fall samlat och sorterat.. Och två maskiner är redan klara och håller på att torka i tumlaren..

Tanken var att jag skulle få eftermiddagen för mig själv, med tvätt av kläder, mm, kl 15-19 och kanske tvätta bilen efteråt.. (som jag har tänkt göra nu under två veckors tid, men som jag fortfarande inte hunnit pga. ändrade planer på vägen..) Men som vanligt blev det inte som jag tänkt..?! Tomas lovade Jonathan att de skulle iväg och fiska, förra helgen.. och Jonathan har längtat och tjatat om detta sedan dess, då det inte blivit av pga. väder, eller fotboll.. Idag är det äntligen väder.. och ingen fotboll, som kräver deras tid.. Så ja.. Jag får åka hem till Tomas igen, efter jag tvättat klart, för att ha hand om de små medan Tomas och Jonathan åker och fiskar..

Lite enerverande är det, att jag måste tillbaka hem till Tomas.. Men sen samtidigt.. Vad gör man inte för sina barn..?! Kan väl bara hoppas på att det uppskattas senare i livet.. Hade jag inte låtit Jonathan få åka iväg med Tomas och fiska, bara för att jag skulle tvätta bilen, hade jag varit en sann skitstövel, som satt käppar i hjulet för min älskade grabb.. Och det vill jag ju så klart inte vara!

Nej.. Nu måste jag återgå..
Vi ses!
- Tjingeling..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards